Szanowni Państwo,

aktualnie mamy przejściową awarię wybranych systemów informatycznych, która wpływa na procesy sprzedażowe. To oznacza, że tymczasowo nie możemy obsługiwać Klientów w zakresie sprzedaży. Awaria ta jest niezależna od Santander Consumer Banku, ale pracujemy, aby przywrócić sprawne działanie naszych systemów jak najszybciej. Awaria nie ma w wpływu na bezpieczeństwo danych Klientów naszego banku oraz ich finansów. Przepraszamy za utrudnienia i zapewniamy, że robimy wszystko co w naszej mocy, aby jak najszybciej zapewnić naszym Klientom pełny dostęp do usług sprzedażowych.

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

Santander Consumer Bank: Połowa Polaków najwięcej wolnego czasu poświęca na media społecznościowe


Prawie 50 proc. z nas najwięcej wolnego czasu w sieci spędza na korzystaniu z mediów społecznościowych – wynika z naszego najnowszego raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”. Najczęściej kojarzone platformy społecznościowe to Facebook (98 proc.), YouTube (96 proc.), i Instagram (94 proc.). Z kolei najbardziej znane komunikatory to Messenger (94 proc.), WhatsApp (91 proc.) i Skype (86 proc.)). Z których platform najczęściej korzystamy i czy wiek wpływa na nasz wybór? Zapraszamy do zapoznania się z materiałem, aby poznać odpowiedzi.


Media społecznościowe stanowią nieodłączny element naszego życia. Jak wynika z naszego badania, 49 proc. Polaków najwięcej godzin spędza w social mediach. Spełniają one szereg funkcji m.in. rozrywkową oraz edukacyjną, a także pozwalają nam na dzielenie się momentami z życia z innymi.


Z naszego raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wynika, że niezależnie od wieku, dobrze znamy dostępne na rynku media społecznościowe oraz komunikatory internetowe. Wśród najczęściej kojarzonych znajdują się - Facebook (98 proc.), YouTube (96 proc.), Instagram (94 proc.), TikTok (90 proc.) oraz X (89 proc.). Jeżeli jednak chodzi o programy do rozmów najbardziej znane są – Messenger (94 proc.), WhatsApp (91 proc.) i Skype (86 proc.).


YouTube numerem 1


Jak wynika z naszego badania, mamy swoje ulubione platformy, z których najczęściej korzystamy. Raport „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wskazuje, że aż 9 na 10 użytkowników internetu w wolnym czasie wchodzi na YouTube. Drugą najpopularniejszą platformą jest Facebook – 83 proc. wskazuje na tę odpowiedź. Z kolei na Instagramie wolny czas spędza prawie 55 proc. z nas.


Wyniki badania wskazują, że wybór ulubionego medium społecznościowego jest zależny od wieku. Wyjątek stanowi platforma YouTube, która jest najpopularniejsza we wszystkich grupach wiekowych. W pozostałych przypadkach uznanie poszczególnych mediów społecznościowych spada wraz z długością życia. Najlepszym przykładem jest TikTok oraz Snapchat, które górują wśród młodych ludzi. Z pierwszej platformy korzysta prawie 70 proc. 18-29-latków, a tylko 25 proc. seniorów. W przypadku drugiego medium – prawie 6 na 10 najmłodszych badanych spędza na nim swój wolny czas. Ponownie odsetek ten spada wraz z wiekiem. Z kolei z biznesowego portalu LinkedIn korzysta co trzeci Polak.


Jak rozmawiamy to tylko online?


Komunikatory internetowe to nie tylko narzędzie do komunikacji, ale także platforma do budowania społeczności i relacji. Jak wynika z naszego badania „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” w każdej grupie wiekowej na rozmowy w wolnym czasie wybieramy Messengera – na tę odpowiedź wskazało aż 84 proc. badanych. Drugim najpopularniejszym komunikatorem jest WhatsApp – korzysta z niego ponad 3/4 Polaków, a najchętniej trzydziestolatkowie.


Nasz raport wskazuje także, że wśród 18-29-latków popularnym komunikatorem jest Discord – korzysta z niego 60 proc. badanych z tej grupy. Odsetek ten spada wraz z wiekiem – żaden z seniorów nie zadeklarował, że poświęca na niego swój czas. Odwrotna tendencja przestawia się w przypadku komunikatora Signal. Wśród najmłodszej grupy wskazało na niego tylko 26 proc., jest za to bardzo popularny wśród seniorów.


Oprócz komunikatorów internetowych, na których możliwa jest rozmowa z bliskimi, pojawiają się nowe formy komunikacji takie jak chatboty. Zazwyczaj możemy je spotkać na stronach różnych firm, instytucji czy banków. Mają one zapewnić klientom odpowiedzi na pytania o każdej porze i każdego dnia. Chatboty ułatwiają kontakt i jak podają nasze dane 27 proc. Polaków miało z nimi kontakt w ciągu ostatniego roku. Wśród nich 4 na 10 osób zadeklarowało, że ocenia to doświadczenie na dobre lub bardzo dobre.


Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 7-22 lutego 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystających z internetu. Próba n = 1000.

Podobne tematy