Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej

Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi Cię o:

- Podanie danych karty kredytowej takich jak PIN, kod CVV lub ujawnienie hasła do logowania.
- Instalację dodatkowego oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł, w szczególności jeżeli link został przekazany w treści wiadomości lub sms.

Sprawdź, czy Twoje nawyki zwiększają bezpieczeństwo bankowości elektronicznej

1

Używaj wyłącznie zaufanego urządzenia

Podczas logowania do bankowości internetowej korzystaj tylko z zaufanych urządzeń do których masz dostęp tylko Ty. Nie wprowadzaj danych logowania na sprzęcie w miejscach publicznych takich jak np. kafejki internetowe.

2

Korzystaj wyłącznie z zaufanych sieci i dostawców Internetu

Podczas logowania korzystaj wyłącznie z zaufanych sieci i dostawców Internetu. Unikaj niezabezpieczonych sieci WiFi oraz tzw. hotspotów w trakcie połączenia z serwisami bankowości elektronicznej.

3

Wprowadź ręcznie adres serwisu do przeglądarki internetowej

Nie używaj skrótów, listy ulubionych w wyszukiwarce, ani linków z komunikatorów, stron społecznościowych czy wiadomości e-mail. Wpisz adres strony logowania do bankowości ręcznie w pasku wyszukiwania.

4

Zweryfikuj czy połączenie jest szyfrowane

Sprawdź czy po kliknięciu na informacje o witrynie (i wyświetleniu szczegółów certyfikatu) pojawia się informacja o certyfikacie wystawionym dla online.santanderconsumer.pl

Bezpieczeństwo danych logowania

Chroń swoje dane logowania: login/identyfikator i hasło
  • Nie zezwalaj na zapamiętanie haseł przez przeglądarkę internetową,
  • Nie udostępniaj ich nikomu, nie przechowuj w miejscach łatwo dostępnych,
  • Jeśli musisz zapisać hasło, zamiast tego zapisz informację, która pozwoli Ci je odtworzyć,
  • Zmieniaj hasło nie rzadziej niż 90 dni (trzy miesiące),
  • Upewnij się, że gdy logujesz się do systemu nikt postronny nie jest w stanie podejrzeć wprowadzanych danych,
  • Po zalogowaniu do serwisu zweryfikuj datę ostatniego logowania, czy to Ty się logowałeś?
  • Pamiętaj, aby po zakończeniu korzystania z serwisu wylogować się zanim zamkniesz okno przeglądarki.

Pamiętaj, że Santander Consumer Bank S.A. nigdy nie wysyła do swoich klientów e-maili nakłaniających do ujawniania danych poufnych (hasła, PINy, dane osobowe), bądź też nakłaniających do zmiany hasła, za pomocą linków podanych w e-mailu.

Polityka haseł
  • Minimum 10 znaków a maksymalnie 20 znaków
  • Minimum 1 mała litera (litery polskiego alfabetu bez liter diakrytycznych oraz q, v, x)
  • Minimum 1 wielka litera (litery polskiego alfabetu bez liter diakrytycznych oraz Q, V, X)
  • Minimum 1 cyfra LUB minimum 1 znak specjalny z zakresu : ! @ # $ ^ & * ? ( ) [ ] < > / ; : | { } + - . , % _ = ` ’ \ ”
  • Hasło nie może zawierać ciągu liczbowego opierającego się o trzy kolejne cyfry np. 123, 456
  • Hasło nie może zawierać ciągu trzech identycznych znaków, np. 111, 444, aaa
  • Hasło jest różne od 10 poprzednich haseł

Blokada konta

1

Logowanie za pomocą numeru umowy o kartę kredytową

Jeżeli logujesz się numerem umowy o kartę kredytową (dotyczy klientów, którzy zawarli Umowę o kartę kredytową przed dniem 22.07.2017 bez Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej) dostęp odblokujesz za pomocą:

  • hasła jednorazowego z listy, jaką otrzymałeś podczas zakładania dostępu do naszego serwisu,
  • jeśli wszystkie hasła z listy zostały już wykorzystane, możesz otrzymać nową listę haseł w placówce Banku

2

Logowanie za pomocą numeru ICN

Jeżeli logujesz się numerem ICN (dotyczy klientów którzy zawarli Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej lub Umowę o kartę kredytową po dniu 21.07.2017) dostęp odblokujesz za pomocą:

  • strony logowania klikając w link „Problem z logowaniem?”
  • jednorazowego hasła SMS, które zostanie wysłane przez Santander Consumer Bank na Twój numer telefonu komórkowego.

Jeśli podejrzewasz lub stwierdzisz jakiekolwiek nieprawidłowości, natychmiast przerwij proces logowania lub korzystania z serwisu i powiadom nas telefonicznie za pomocą infolinii 717 319 500. Dla kontaktów z zagranicy +48 713 589 909.

Bezpieczny bank

Związek Banków Polskich na swoich stronach internetowych prezentuje szereg porad i dobrych praktyk dotyczących różnych aspektów bezpieczeństwa i prywatności związanych z elektronicznymi usługami bankowymi.

Oto odnośniki do tych zasobów:

Aktualności

Komunikaty dotyczące zagrożeń prywatności użytkowników bankowości elektronicznej

Sprawdź
Bankowość Internetowa

Dobre praktyki dotyczące postępowania z bankowością internetową

Sprawdź
Karty bankowe

Dobre praktyki dotyczące postępowania z kartami bankowymi (płatniczymi i kredytowymi)

Sprawdź
Bankowość telefoniczna

Dobre praktyki dotyczące bankowości telefonicznej

Sprawdź