Zadzwoń po kredyt 71 358 22 15
71 358 22 15
Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej
Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi Cię o:
- Instalację dodatkowego oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł, w szczególności jeżeli link został przekazany w treści wiadomości lub sms.
Sprawdź, czy Twoje nawyki zwiększają bezpieczeństwo bankowości elektronicznej
1
Podczas logowania do bankowości internetowej korzystaj tylko z zaufanych urządzeń do których masz dostęp tylko Ty. Nie wprowadzaj danych logowania na sprzęcie w miejscach publicznych takich jak np. kafejki internetowe.
2
Podczas logowania korzystaj wyłącznie z zaufanych sieci i dostawców Internetu. Unikaj niezabezpieczonych sieci WiFi oraz tzw. hotspotów w trakcie połączenia z serwisami bankowości elektronicznej.
3
Nie używaj skrótów, listy ulubionych w wyszukiwarce, ani linków z komunikatorów, stron społecznościowych czy wiadomości e-mail. Wpisz adres strony logowania do bankowości ręcznie w pasku wyszukiwania.
4
Sprawdź czy po kliknięciu na informacje o witrynie (i wyświetleniu szczegółów certyfikatu) pojawia się informacja o certyfikacie wystawionym dla online.santanderconsumer.pl
Bezpieczeństwo danych logowania
- Nie zezwalaj na zapamiętanie haseł przez przeglądarkę internetową,
- Nie udostępniaj ich nikomu, nie przechowuj w miejscach łatwo dostępnych,
- Jeśli musisz zapisać hasło, zamiast tego zapisz informację, która pozwoli Ci je odtworzyć,
- Zmieniaj hasło nie rzadziej niż 90 dni (trzy miesiące),
- Upewnij się, że gdy logujesz się do systemu nikt postronny nie jest w stanie podejrzeć wprowadzanych danych,
- Po zalogowaniu do serwisu zweryfikuj datę ostatniego logowania, czy to Ty się logowałeś?
- Pamiętaj, aby po zakończeniu korzystania z serwisu wylogować się zanim zamkniesz okno przeglądarki.
- Minimum 10 znaków a maksymalnie 20 znaków
- Minimum 1 mała litera (litery polskiego alfabetu bez liter diakrytycznych oraz q, v, x)
- Minimum 1 wielka litera (litery polskiego alfabetu bez liter diakrytycznych oraz Q, V, X)
- Minimum 1 cyfra LUB minimum 1 znak specjalny z zakresu : ! @ # $ ^ & * ? ( ) [ ] < > / ; : | { } + - . , % _ = ` ’ \ ”
- Hasło nie może zawierać ciągu liczbowego opierającego się o trzy kolejne cyfry np. 123, 456
- Hasło nie może zawierać ciągu trzech identycznych znaków, np. 111, 444, aaa
- Hasło jest różne od 10 poprzednich haseł
Blokada konta
1
Jeżeli logujesz się numerem umowy o kartę kredytową (dotyczy klientów, którzy zawarli Umowę o kartę kredytową przed dniem 22.07.2017 bez Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej) dostęp odblokujesz za pomocą:
- hasła jednorazowego z listy, jaką otrzymałeś podczas zakładania dostępu do naszego serwisu,
- jeśli wszystkie hasła z listy zostały już wykorzystane, możesz otrzymać nową listę haseł w placówce Banku
2
Jeżeli logujesz się numerem ICN (dotyczy klientów którzy zawarli Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej lub Umowę o kartę kredytową po dniu 21.07.2017) dostęp odblokujesz za pomocą:
- strony logowania klikając w link „Problem z logowaniem?”
- jednorazowego hasła SMS, które zostanie wysłane przez Santander Consumer Bank na Twój numer telefonu komórkowego.