Zadzwoń po kredyt 71 358 22 15 | Obsługa umowy 71 731 95 00
Chcesz kredyt? 71 358 22 15

Blisko 3 tysiące kobiet wzięło udział w badaniach podczas tegorocznej akcji „Biustowniczki”
Za nami kolejna edycja kampanii „Biustowniczki” – ogólnopolskiej inicjatywy, którą jako strategiczny partner wspieramy drugi rok z rzędu. Skierowana jest do młodych kobiet, które nie mają jeszcze dostępu do refundowanej diagnostyki raka piersi. W 2025 roku mobilne gabinety przemierzyły aż 6450 kilometrów, zatrzymując się w dziewięciu miastach, by zapewnić kobietom możliwość wykonania bezpłatnego USG piersi. Efekt? 2849 przeprowadzonych badań, z czego aż 344 wykazało zmiany, a 41 z nich wymagało pilnej konsultacji ze specjalistą.
Z naszego raportu „Bezwstydnie zdrowe” wynika jasno – 7 na 10 Polek ma trudność z dostępem do badań ginekologicznych. Widzimy, jak bardzo potrzebne są działania, które przełamują bariery – także te psychologiczne. Niestety wiele kobiet wciąż obawia się badań – nie z powodu samej procedury, ale z lęku przed tym, co mogą usłyszeć. Ponad jedna trzecia uczestniczek naszego badania przyznała, że przynajmniej raz odłożyła wizytę u ginekologa właśnie z powodu strachu. Aż 5 proc. z tej grupy robi to regularnie. Dlatego nie poprzestajemy na kampaniach – zależy nam, by każda kobieta mogła działać zanim będzie za późno. „Biustowniczki” to coś więcej niż mobilne gabinety. To także edukacja, rozmowa i realna zmiana w podejściu do własnego zdrowia.
Tegoroczna edycja rozpoczęła się 7 marca we Wrocławiu, a zakończyła 24 maja w Krakowie. Odwiedziliśmy Wrocław, Bytom, Łódź, Warszawę, Rzeszów, Gdańsk, Katowice, Kraków i – po raz pierwszy – Lublin. W każdym z tych miast młode kobiety mogły bez skierowania i wcześniejszych zapisów skorzystać z badania w mobilnym gabinecie ustawionym w centrum handlowym. Lekarze i pielęgniarki byli dostępni w piątki i soboty, od rana do wieczora. W sumie to aż 360 godzin pracy zespołu medycznego, a za każdą minutą kryła się realna pomoc.
Nie traktujemy tego wyłącznie jako kampanii – dla nas to część większego procesu. Blisko trzy tysiące przebadanych kobiet to trzy tysiące życiorysów, emocji i – często – historii, które mogłyby potoczyć się inaczej, gdyby nie dostęp do badania. Dlatego poza badaniami prowadzimy również działania całoroczne. W tym roku zrealizowaliśmy szeroką kampanię mailingową, która objęła ponad 420 tysięcy naszych klientek. W ramach tej akcji wysyłaliśmy m.in. kalendarz zdrowia kobiet oraz zaproszenia na badania do mieszkanek miast, w których działały „Biustowniczki”.
Stawiamy też mocno na edukację – zarówno online, jak i w kontakcie bezpośrednim. Aż 1689 kobiet nauczyło się podczas akcji, jak prawidłowo wykonywać samobadanie piersi. To prosta czynność, która może mieć ogromne znaczenie. Tym bardziej, że – jak pokazuje nasz raport – aż 18 proc. kobiet uważa, że ich wiedza ginekologiczna jest niewystarczająca, a kolejne 46 proc. deklaruje, że zna jedynie podstawy i chciałoby dowiedzieć się więcej.
Tegoroczna edycja „Biustowniczek” objęła dodatkowe miasto, zyskała większy zasięg medialny i wywołała ważną społecznie dyskusję o wstydzie, który wciąż bywa przeszkodą w sięgnięciu po pomoc. Wierzymy, że to właśnie szczera rozmowa i konkretne działania mogą ten wstyd przełamać. Dlatego kontynuujemy to, co zaczęliśmy – z przekonaniem, że zdrowie kobiet to temat, który nigdy nie powinien schodzić z pierwszego planu.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 19-27 stycznia 2025 r. W badaniu wzięły udział kobiety z Polski. Próba n = 1000.