Zadzwoń po kredyt 71 358 22 15 |
Chcesz kredyt? 71 358 22 15

Skuteczna taktyka na wyprzedaż rocznika
Zakup nowego auta to spora inwestycja, którą powinna poprzedzić drobiazgowa analiza oraz głęboki namysł. Jednak w okresie wyprzedaży łatwo stracić głowę i dać się zwieść przekazom reklamowym. Kierowcy na każdym kroku bombardowani są niezwykle atrakcyjnymi ofertami, które obowiązują przez ograniczony czas. W efekcie podejmują szybkie, nierzadko kosztowne, decyzje.
Co się kryje za rabatem?
Do reklamowanych ofert należy podejść na zimno i dokładnie je przeanalizować. Zwykle podawana w reklamach kwota rabatu nie dotyczy wszystkich modeli lub ma zastosowanie wyłącznie przy zakupie większej liczby aut, na przykład na potrzeby firmy. Nie warto się nią więc kierować. Należy zapytać o konkretny model, w wybranej wersji wyposażenia. Może się okazać, że zamiast dużej zniżki otrzymamy… gratisowe dywaniki lub inne istotne akcesoria.
Cykl życia okazji
Kolejną ważną rzeczą jest cierpliwość. Sprzedawcy wykorzystują znaną w marketingu regułę niedostępności i ograniczają czas wyprzedaży oraz liczbę dostępnych modeli. Podczas wizyty w salonie mogą nam przedstawić specjalną, szytą na miarę ofertę, która obowiązuje tylko tego dnia. Nic dziwnego, zależy im na tym, by jak najszybciej pozbyć się aut z poprzedniego rocznika. A jeśli dodatkowo na rynek wchodzi odświeżona wersja danego modelu, ich determinacja będzie jeszcze większa. Taka sytuacja to próba nerwów między klientem i sprzedającym. Ważne, by nie działać pod wpływem impulsu.
Równie istotne jest porównywanie ofert różnych salonów. Czasem wystarczy podjechać kilkadziesiąt kilometrów, by kupić auto dużo korzystniej. Sytuacje i strategie sprzedażowe dealerów są różne i tak samo różne mogą być ceny tego samego modelu. W tym przypadku sentyment do salonu, w którym już kiedyś kupiliśmy auto, może się nie opłacać. A rozpoznanie rynku będzie korzystne także pod kątem negocjacji. Podczas rozmowy z dealerem wystarczy wspomnieć, że całkiem niedaleko identyczny samochód jest dostępny w lepszej cenie lub z lepszym wyposażeniem. W tym momencie okaże się, czy jest przestrzeń do negocjacji ceny.
Czy to się opłaca?
Podczas poszukiwań nowego auta pamiętajmy o tym, że z perspektywy dealera obniżona cena wciąż jest opłacalna, bo na przykład zakupione auto będzie u niego ubezpieczane i serwisowane. A egzemplarze z poprzedniego rocznika szybko tracą na wartości. Sprzedawcy zależy więc na tym, by auto sprzedać możliwie szybko i na pewno jest w stanie zaoferować rabat. Bardzo możliwe, że jego wysokość będzie zależała głównie od naszych umiejętności negocjacyjnych i cierpliwości.
Przy analizie plusów i minusów zakupu nowego auta z salonu należy też wziąć pod uwagę niezaprzeczalne korzyści: samochód jest na gwarancji i nie ma żadnych usterek wynikających z dotychczasowego użytkowania, co zdarza się w przypadku używanych aut i może dość szybko narazić nowego właściciela na dodatkowe koszty.
Jak sfinansować zakup?
Kiedy decyzja o zakupie już zapadła, pozostaje kwestia finalizacji transakcji. Aby wszystko poszło sprawnie i bezproblemowo, polecamy skorzystanie z kredytu na nowy samochód w Santander Consumer Banku – banku od kredytów. Wystarczy, że zadzwonisz pod numer telefonu 71 773 29 06 lub uzupełnisz formularz, a to konsultant Santander Consumer Banku, oddzwoni do Ciebie, a potem w przyjazny sposób pomoże przejść przez cały proces finansowania. Przed podjęciem decyzji kredytowej zostanie zbadana Twoja zdolność kredytowa. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji kredytowej, pozostaje już tylko radość z jazdy nowym nabytkiem, czego życzymy wszystkim kierowcom!