Infolinia: 195 00**

Santander zarejestrował spółkę leasingową

Santander Consumer Bank zarejestrował spółkę leasingową pod nazwą Santander Consumer Multirent. Firma będzie zajmowała się leasingiem oraz wynajmem długoterminowym (full service leasing). Trwają prace nad produktami, ich wdrożenie zaplanowano jeszcze w tym roku. Stanowisko Prezesa Zarządu spółki Santander Consumer Multirent powierzono Marcinowi Paszkiewiczowi, osobie z bardzo szerokimi doświadczeniami w branży leasingu i wynajmu długoterminowego.

Mirosław Bieszki, Prezes Zarządu Santander Consumer Banku SA
Jest to naturalny kierunek rozwoju działalności banku – lidera rynku kredytowania nowych pojazdów, którego strategia zakłada konsekwentne umacnianie tej pozycji. Przy obecnym zakresie  działalności oraz posiadanej sieci sprzedaży mamy szanse stać się jedynym podmiotem, który na tak dużą skalę będzie proponował wszystkie rozwiązania w zakresie finansowania zakupu samochodów. Leasing i wynajem długoterminowy doskonale wpisuje się również w naszą współpracę z dilerami, którym obok kredytu gospodarczego specjalnie skonstruowanego pod potrzeby salonów i komisów samochodowych będziemy mogli zaproponować kolejne - obok kredytu - narzędzia wspierające sprzedaż pojazdów.

Maciej Kostkowski, Członek Zarządu Santander Consumer Banku SA, odpowiedzialny za pion kredytów samochodowych i leasing
Już teraz oceniamy, że obrana strategia rozwoju na rynku pojazdów nowych i w wieku do 6 lat przynosi bardzo dobre rezultaty. W pierwszym półroczu 2007 r. zwiększyliśmy  sprzedaż kredytów na nowe pojazdy o ponad 21 proc. Samochody nowe najczęściej są kupowane przez firmy, a dla tych klientów przeważnie naturalnym wyborem jest leasing. Naturalnym wyborem Santandera jest zatem wprowadzenie leasingu, który przyczyni się do naszego jeszcze większego udziału w zaspokajaniu potrzeb rynku finansowania nowych pojazdów.

Oferta
Podstawowym założeniem palety produktów leasingowych jest dostępność dla małych i średnich firm oraz całkowite wyręczanie klienta w obsłudze związanej z samochodem przez Santander Consumer Multirent. Leasing będzie doskonałym uzupełnieniem sukcesu banku w sprzedaży kredytów samochodowych.

Produkty Santandera wyróżniać się będą wysoką jakością usług dodanych. Już od początku spółka koncentrować się będzie na kompleksowych rozwiązaniach ukierunkowanych nie tylko na finansowanie samochodu, ale przede wszystkim na zapewnieniu całości jego obsługi, czyli wygodzie i komforcie dla przedsiębiorców.

Marcin Paszkiewicz, Prezes Zarządu Santander Consumer Multirent
Dość trudno oceniać jakość w przypadku tradycyjnych produktów leasingowych, większość obecnych na Polskim rynku rozwiązań obejmuje finansowanie, ewentualnie ubezpieczenie samochodu. My poprzeczkę ustawiamy bardzo wysoko, jestem przekonany, że pozytywnie zaskoczymy rynek oraz  klientów nowatorskimi rozwiązaniami.
Ostatnie lata rozwoju rynku leasingu i wynajmu dowodzą, że małe i średnie przedsiębiorstwa są grupą, która stanowi o przyszłości tego rynku. Wynajem długoterminowy dla małych firm zaczyna funkcjonować w Polsce i coraz chętniej jest przez nie wybierany jako forma finansowania i użytkowania aut. W tym zjawisku można upatrywać ożywienia w branży leasingowej.
 Z drugiej strony Santander nie chce zrezygnować z klientów korporacyjnych. Powstał już specjalny dział dedykowany do obsługi dużych klientów flotowych – tłumaczy Marcin Paszkiewicz, który przez ostatnie jedenaście lat jako jeden z pionierów współtworzył ten sektor usług w Polsce. To dla nas bardzo ważna część firmy, którą będą tworzyć doświadczeni fachowcy z branży. Docelowym założeniem oferty jest dostarczenie odpowiednich rozwiązań każdemu, kto ma w danej chwili potrzebę sfinansowania samochodu.

Oprócz finansów zasobem ułatwiającym stworzenie struktury przedsiębiorstwa leasingowego banku są doświadczenia we współpracy oraz dobre relacje z dilerami samochodowymi. Santander Consumer Bank w zakresie kredytu samochodowego oraz finansowania działalności operacyjnej współpracuje z ponad 2000 dilerami, komisami samochodowymi oraz pośrednikami. Analogicznie, jak przy działalności w zakresie kredytów samochodowych atutem Santandera jest jego duża specjalizacja w branży, a jednocześnie niezależność od producentów samochodów i importerów. Bank działa w salonach wszystkich marek, co jest szczególną przewagą konkurencyjną np. w kontekście powstawania salonów multimarkowych.

Santander Consumer Bank na rynku samochodów
Santander Consumer Bank jest liderem na rynku kredytowania nowych pojazdów. W pierwszym półroczu 2007 poprawił  wynik w tym segmencie o ponad 21 proc. Ogółem bank od stycznia do czerwca udzielił blisko 600 mln zł kredytów na samochody nowe i używane (w tym na pojazdy nowe blisko 400 mln zł). W zakresie kredytowania pojazdów plany obejmują rozwój w zakresie finansowania nowych aut  oraz używanych do  6 lat, które w ocenie banku są segmentami bardzo perspektywicznymi.  Santander Consumer Bank udzielił dodatkowo 432,9 mln zł kredytów stockowych, czyli kredytów na finansowanie zakupu samochodów przez dilerów samochodowych.

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji