W nocy z poniedziałku na wtorek (27/28 maja 2024 r.) w godzinach 22:00 - 6:00 przeprowadzimy prace serwisowe. W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.

Zobacz nową odsłonę naszej strony internetowej. Zmieniamy się dla Ciebie!

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15

71 358 22 15

5 zasad cyberbezpieczeństwa

5 zasad cyberbezpieczeństwa

Dla Santander Consumer Bank S.A. bezpieczeństwo klientów jest priorytetem. Dlatego przedstawiamy 5 podstawowych wskazówek, które pomogą Ci zachować bezpieczeństwo w Internecie i spokojnie poruszać się po cyfrowym środowisku.

Dowiedz się więcej

5 zasad cyberbezpieczeństwa

1. Chroń swoje informacje i urządzenia, z których korzystasz.

Aby zapewnić bezpieczeństwo swoim urządzeniom, ustaw automatyczne aktualizacje oprogramowania i zawsze pobieraj aplikacje z oficjalnych sklepów internetowych. Chcesz zapłacić online lub podać swoje dane w Internecie? Upewnij się, że witryna zaczyna się od protokołu HTTPS (zamiast HTTP). Dodatkowo zweryfikuj, czy w oknie przeglądarki przy adresie strony znajduje się kłódka oznaczająca połączenie szyfrowane. Sprawdź również dla jakiego adresu został wystawiony certyfikat – aby to zrobić, kliknij w kłódkę obok adresu strony.

2. Zachowaj dyskrecję w Internecie i w miejscach publicznych.

Wszyscy wiemy, że nie powinniśmy udostępniać prywatnych informacji obcym osobom. To dotyczy również sieci społecznościowych, czy informacji przekazywanych przez telefon, itp. Upewnij się, że udostępniasz informacje tylko zaufanym znajomym.

3. Pomyśl, zanim klikniesz lub odpowiesz.

Oferta nie do odrzucenia, natrętne e-maile, pilna prośba – to wszystko mogą być wiadomości phishingowe. Niezależnie od tego, czy jest to wiadomość e-mail, SMS czy aplikacja, sprawdź wiarygodność informacji przed kliknięciem lub odpowiedzią na otrzymaną wiadomość.

4. Dbaj o bezpieczeństwo swoich haseł.

Zapisując się do nowego serwisu, używaj frazowego hasła – słów kluczowych składających się z trzech lub więcej słów – które są łatwiejsze do zapamiętania i trudniejsze do wykradzenia lub używaj silnego hasła. Aby zapewnić większe bezpieczeństwo, w miarę możliwości włączaj uwierzytelnianie wieloskładnikowe (MFA).

5. Jeśli podejrzewasz próbę oszustwa - sprawdź to.

Masz wątpliwości dotyczące otrzymanej wiadomości SMS, połączenia telefonicznego lub e-maila? Sprawdź to. Skontaktuj się z firmą lub osobą przez zaufany kanał komunikacji. Nigdy nie korzystaj z danych kontaktowych, które są widoczne w podejrzanej wiadomości.