Santander i Mazda tworzą nową jakość dla klientów

18 lutego 2009

Na początku listopada grupa Santander Consumer Finance, do której należy m.in. polski Santander Consumer Bank podpisała ogólnoeuropejską umowę z Mazda Motor Europe. Na jej podstawie Santander będzie jedynym dostawcą usług finansowych dla japońskiej marki w Europie.

Umowa dotyczy finansowania stanów magazynowych dealerów Mazdy oraz obsługi kredytowej i leasingowej klientów kupujących samochody japońskiego koncernu. Santander będzie dla Mazdy odpowiednikiem banku producenckiego (captive). Ze specjalnie przygotowanej oferty będą mogli skorzystać klienci Mazdy w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Portugalii, Czechach i Słowacji. Produkty hiszpańskiej grupy bankowej będzie można znaleźć u ponad 1000 dealerów.

- Umowa podpisana z Mazdą to początek długookresowego partnerstwa z bardzo ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Wspólnie będziemy pracowali nad rozwojem ich obecności w Europie – powiedział Javie San Félix Dyrektor Regionalny w Santander Consumer Finance odpowiedzialny za podpisanie umowy.

Wcześniej umowę dotyczącą współpracy w Polsce podpisały wrocławski Santander Consumer Bank, lider w finansowaniu nowych samochodów, oraz Mazda Motor Logistics Europe sp. z o.o. oddział Polska Polsce. Na jej podstawie Santander Consumer Bank obsługuje dealerów Mazdy oraz klientów poszukujących kredytów lub leasingu na zakup japońskich samochodów.

Marek Dwornik, Dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu w Santander Consumer Banku: Wiążemy duże nadzieje z tą współpracą. Początkowe wyniki już cieszą a to dopiero początek wspólnego działania. Mamy jasno zdefiniowane role i rozumiemy się nawzajem.

Santander Consumer Finance, część Grupy Santander wyspecjalizowana w kredytach konsumenckich, jest obecny w 19 krajach, zarówno dojrzałych, jak i wschodzących rynkach. Rozwinął szeroką sieć zewnętrznych partnerów, obejmującą ponad 110 000 partnerów kredytowych w Europie i Ameryce. Finansowanie zakupu nowych i używanych samochodów stanowi ponad 60 proc. sprzedaży Santander Consumer Finance. W Polsce grupa obecna jest przez Santander Consumer Bank.

Najnowsze na blogu

Aż 40 proc. Polaków nie planuje większych wydatków tej jesieni
22 września 2022 Blisko Ciebie
  Inflacja kładzie się cieniem na planach finansowych Polaków. Widać to w wynikach naszego badania „Polaków Portfel Własny: edukacja pod znakiem inflacji”. 40 proc. respondentów stwierdziło, że...
Czytaj więcej
Uczniowskie wyzwania - za dużo informacji do przyswojenia
20 września 2022 Blisko Ciebie
  W związku z niedawnym rozpoczęciem roku szkolnego zdecydowaliśmy się zapytać rodziców co według nich będzie największym wyzwaniem dla uczniów w roku 2022/2023. Na pierwszym miejscu według...
Czytaj więcej
72 proc. Polaków nie planuje w najbliższych miesiącach dokształcać się i zdobywać nowych kompetencji zawodowych
15 września 2022 Blisko Ciebie
W związku z powrotem dzieci do szkoły, w naszym najnowszym badaniu „Polaków Portfel Własny: edukacja pod znakiem inflacji”, zdecydowaliśmy przyjrzeć się temu jak wygląda edukacja wśród osób...
Czytaj więcej

YouTube