Fałszywe SMS-y od firm kurierskich - nie klikaj w przesłane linki

22 kwietnia 2021

Szanowni Państwo,

Obserwujemy  zwiększoną aktywność przestępców, którzy podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają SMS-y informujące np. o konieczności dopłaty do przesyłki, sprawdzenia statusu przesyłki przy użyciu aplikacji.

W wiadomościach SMS podany jest link kierujący do fałszywej strony firmy kurierskiej. W rzeczywistości jest to złośliwe oprogramowanie, które może doprowadzić do przejęcia dostępu do Twojego konta w bankowości.

Chroń swoje dane, zachowaj czujność i pamiętaj:

  • Nie klikaj w linki w wiadomościach e-mail czy SMS, nie ściągaj nieznanych aplikacji, dostępnych po kliknięciu w link, ani załączników do e-maili, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, kto jest nadawcą, a forma lub treść wiadomości wzbudza Twoje wątpliwości
  • Nie instaluj dodatkowego oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł, w szczególności jeżeli link został przekazany w treści e-mail lub SMS
  • Nie podawaj nikomu danych do logowania, w szczególności ICN/login, hasło, kody SMS
  • Loguj się do konta wyłącznie na stronie Banku, a przed logowaniem sprawdź, czy widzisz zamkniętą kłódkę w pasku z adresem strony, następnie zweryfikuj czy po kliknięciu na kłódkę ( i wyświetleniu szczegółów certyfikatu) pojawia się informacja o certyfikacie wystawionym dla online.santanderconsumer.pl/
  • Nie należy udostępniać danych uwierzytelniających do bankowości internetowej czy mobilnej (ICN/login, hasło, kody SMS) bank nigdy nie prosi o takie dane.
  • Jeśli coś wzbudzi Twoje wątpliwości, poinformuj nas o tym telefonicznie za pomocą infolinii 195 00 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).
     

Z pozdrowieniami,
Santander Consumer Bank S.A

Najnowsze na blogu

Weź limit na świąteczne wydatki
06 grudnia 2022 Bank Możliwości
  Lista prezentów, o których marzą najbliższe nam osoby, może przyprawić o ból głowy i uszczuplić portfel. Każdy liczy na coś wyjątkowego. Nie ma wyjścia - aby ten przedświąteczny czas upłynął...
Czytaj więcej
Polacy nie są jeszcze gotowi na kupowanie w metaverse
01 grudnia 2022 Blisko Ciebie
  Ponad 80 proc. Polaków nie jest zainteresowanych możliwością robienia zakupów w metaverse - wynika z naszego badania „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”. Ankietowani byli...
Czytaj więcej
Customer experience w bankowości w 2030 roku będzie opierać się na połączeniu sztucznej inteligencji z emocjami
25 listopada 2022 Blisko Ciebie
Aby nadążyć za ciągle zmieniającą się technologią, potrzebami rynku i preferencjami klientów, banki muszą wprowadzać innowacje i robić to sprawnie. Bankowość mobilna - kilka lat temu uznawana za...
Czytaj więcej

YouTube