Epidemia koronawirusa zmienia nawyki płatnicze Polaków

18 maja 2020

Podczas pandemii koronawirusa niemal połowa (47 proc.) ankietowanych klientów kredytowych Santander Consumer Banku – banku od kredytów ograniczyła płatności gotówkowe, a prawie 70 proc. zaczęło płacić kartą za zakupy w sklepach stacjonarnych

Badanie przeprowadzone przez Santander Consumer Bank – bank od kredytów w drugiej połowie kwietnia pokazuje, że epidemia koronawirusa znacząco wpłynęła na zmianę naszych nawyków płatniczych. Po ogłoszeniu pandemii aż 47 proc. ankietowanych zdecydowało się ograniczyć płatności gotówkowe. Zrezygnowało z nich 80 proc. Polaków przed czterdziestym rokiem życia oraz połowa seniorów. Przez zagrożenie COVID-19 aż 38 proc. badanych zaczęło częściej płacić kartą, z czego prawie 70 proc. na zakupach w sklepach stacjonarnych. Z danych zebranych przez bank wynika również, że w trakcie pandemii 9 proc. ankietowanych częściej zaczęło płacić telefonem w kanale sprzedaży offline i korzystać z BLIK-a. Płatności mobilne podczas epidemii są najpopularniejsze wśród respondentów przed czterdziestym rokiem życia.

- Pandemia koronawirusa przyczyniła się do rozwoju obrotu bezgotówkowego. Co ciekawe, nasze badanie pokazuje, że co trzecia osoba powyżej sześćdziesiątego roku życia zdecydowała się na płatności kartą wyłącznie ze względu na COVID-19, mimo że wcześniej z nich nie korzystała - mówi Jacek Wieczorkowski, szef zespołu zarządzania doświadczeniem klienta Santander Consumer Banku. - Jest to ważna i pozytywna zmiana, biorąc pod uwagę fakt, że obecnie płatności bezgotówkowe są uznawane za najbezpieczniejsze. 

Dowiedz się więcej na temat badania i zajrzyj na blog Santander Consumer Banku.

Najnowsze na blogu

Bierzemy się za ogród
05 sierpnia 2020 Bank Możliwości
Lato w pełni, więc łatwiej będzie nam znaleźć czas i motywację do pielęgnacji przydomowego ogrodu lub działki rekreacyjnej. Zwłaszcza, że nowoczesny sprzęt ogrodowy potrafi czynić cuda. Oto poradnik...
Czytaj więcej
W oddziałach rozwijamy się nieustannie
05 sierpnia 2020 Poznaj nas
Lato 2020 to nie tylko czas odpoczynku i wakacji. W oddziałach Santander Consumer Banku to także czas startu długo wyczekiwanej przez naszych doradców kolejnej edycji programu szkoleniowego Akademia...
Czytaj więcej
Jakie benefity czekają w contact center?
05 sierpnia 2020 Poznaj nas
W Santander Consumer Banku – banku od kredytów – zwracamy szczególną uwagę na to, aby także pracownikom contact center zaproponować atrakcyjny pakiet benefitów i dodatkowych świadczeń, które nie...
Czytaj więcej

YouTube

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji