Zasady zawieszenia umowy kredytowej w Santander Consumer Banku

24 czerwca 2020

Jeżeli utraciłeś/utraciłaś pracę lub inne główne źródło dochodu i masz problemy ze spłatą swoich zobowiązań możesz skorzystać z pomocy przewidzianej w Ustawie o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19, tzw. Tarczy 4.0.

Zapoznaj się z poniższymi zasadami i złóż wniosek o zawieszenie wykonania umowy kredytu.

Kto może złożyć wniosek?

Wniosek o zawieszenie wykonania umowy kredytu możesz złożyć, jeśli:

  • po dniu 13 marca 2020 r. utraciłeś pracę lub inne główne źródło dochodu,
  • posiadasz  kredyt hipoteczny, kredyt samochodowy, kredyt gotówkowy, kredyt ratalny, kartę kredytową lub internetowy odnawialny limit kredytowy w Santander Consumer Banku.
  • umowę zawarłeś przed 13 marca 2020 r. (włącznie),
  • zakończenie okresu kredytowania przypada po 13 września 2020 r. (nie dotyczy kart kredytowych oraz internetowego odnawialnego limitu kredytowego)

Co oznacza sformułowanie „zawieszenie wykonywania umowy”?

  • W okresie zawieszenia wykonywania umowy nie będziesz zobowiązany do dokonywania jakichkolwiek płatności (np. kapitału, odsetek, opłat dodatkowych, opłat za ubezpieczenie z wyjątkiem ubezpieczeń do kart kredytowych, wszelkich opłat wynikających z Tabeli opłat i prowizji)
  • W przypadku kredytów, okres kredytowania zostanie wydłużony o czas zawieszenia wykonania umowy (nie więcej niż 3 miesiące)
  • W przypadku karty kredytowej lub internetowego limitu odnawialnego -  będą one zablokowane  co wiąże się z brakiem możliwości korzystania z przyznanego limitu kredytowego. Czynny plan spłat ratalnych zostanie zamknięty, a zadłużenie zostanie dodane do zadłużenia na rachunku karty lub limitu. W tym przypadku, przez okres zawieszenia również nie będą pobierane odsetki. Po zakończeniu okresu zawieszenia,  będziesz mógł  zgłosić dyspozycję ponownego skorzystania z planu ratalnego.

Na jak długo mogę zawiesić wykonanie umowy?

Zawieszenia wykonania umowy możesz dokonać na okres 1, 2 lub 3 miesięcy.

Ważne: W przypadku posiadania więcej niż jednej umowy kredytowej możesz zawiesić  maksymalnie jedną wybraną umowę kredytu konsumenckiego (kredytu gotówkowego, ratalnego, samochodowego, karty kredytowej bądź  internetowego odnawialnego limitu kredytowego) oraz jedną wybraną umowę o kredyt hipoteczny.

Jak złożyć wniosek?

Jeżeli posiadasz kredyt ratalny, gotówkowy, kartę kredytową lub internetowy odnawialny limit kredytowy - wniosek pobierz TUTAJ

Jeżeli posiadasz kredyt samochodowy lub hipoteczny – wniosek pobierz TUTAJ

Następnie wydrukuj go, wypełnij i dostarcz nam tak, jak Ci wygodnie:

  • przynieś do jednego z ponad 330 oddziałów Santander Consumer Banku – znajdź najbliższy TUTAJ
  • zeskanuj optymalnie jako plik .pdf lub .jpeg i wyślij e-mailem na adres – zachęcamy do umieszczenia w tytule maila zapisu: Tarcza 4.0.
  • wyślij pocztą pod adresem Santander Consumer Bank S.A., ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław.

Brak opłat

Złożenie i rozpatrzenie wniosku jest bezpłatne.

Informacja o decyzji

Informację o przyznaniu zawieszenia wykonania umowy otrzymasz pisemnie (dla wszystkich produktów) wraz z harmonogramem dalszej spłaty kredytu (dla kredytu gotówkowego, ratalnego, samochodowego oraz hipotecznego) po upływie okresu zwieszenia.

Inne istotne informacje:

  • Zawieszenie wykonania umowy nastąpi z dniem złożenia wniosku.
  • Wniosek o zawieszenie wykonania umowy kredytowej składany jest przez klienta pod rygorem odpowiedzialności karnej.
  • Jeśli właśnie korzystasz już z wcześniej  przyznanych wakacji kredytowych zostaną one automatycznie skrócone, zaś odroczony kapitał i odsetki (lub sam kapitał) będą przesunięte do spłaty po okresie zawieszenia wykonania umowy wynikającego z utracenia przez Ciebie pracy lub innego głównego źródła dochodu.
  • Informacja o zawieszeniu wykonania umowy przekazywana jest do Biura Informacji Kredytowej (BIK).
  • W przypadku karty kredytowej i internetowego limitu odnawialnego - w okresie zawieszenia wykonywania umowy będzie ona zablokowana - wiąże się to z brakiem możliwości korzystania z przyznanego limitu kredytowego. Żeby karta lub limit ponownie zostały odblokowane, klient musi spłacić pierwszą spłatę minimalną po zakończeniu zawieszenia umowy.

Dowiedz się więcej o zasadach związanych z zawieszeniem wykonywania umowy dla osób, które utraciły główne  źródło dochodu  – obszerne informacje znajdują się na naszym blogu - TUTAJ

Poznaj także najczęstsze pytania i odpowiedzi dla osób, które utraciły źródło dochodu  TUTAJ

Najnowsze na blogu

Rusza nasz nowy program poleceń „Po znajomości”!
01 czerwca 2023 Bank Możliwości
W maju br. rozpoczęliśmy akcję „Po znajomości”, skierowaną do klientów naszego banku. Jako jedyni na polskim rynku nagradzamy Was za polecanie kredytów gotówkowych! Dla polecającego i znajomego,...
Czytaj więcej
Jakie będą trendy customer experience w kanale offline w 2023 roku?
24 maja 2023 Blisko Ciebie
  Coraz częściej słyszy się o tym, że konsumenci byliby w stanie zrezygnować z dalszej relacji z marką tylko po jednym negatywnym doświadczeniu. W tej sytuacji zadbanie o customer experience...
Czytaj więcej
Jak planować wydatki na wakacje?
18 maja 2023 Bank Możliwości
Planujesz wakacje? Sprawdź, jak planować koszty podróży. Co brać pod uwagę? Jak zabezpieczyć się przed dodatkowymi wydatkami? Jak planować wydatki na podróże i wakacje? Nikt nie chce się ograniczać w...
Czytaj więcej

YouTube