Wakacje? Nie dla każdego Polaka

18 czerwca 2019

Polacy nie planują dużych wydatków w związku z rozpoczynającymi się wakacjami. Co czwarty badany przeznaczy na ten cel kwotę nie większą niż 1 000 złotych na osobę - wynika z badania realizowanego na zlecenie Santander Consumer Banku

Najczęściej deklarowane przez Polaków wakacyjne wydatki mieszczą się pomiędzy kwotą 501 a 1000 złotych  (18,6 proc.). Z kolei 15,7 proc. planuje wydać na wakacje pomiędzy 1 000 a 2 000 złotych. Zgodnie z danymi travelplanet.pl, zagraniczne wakacje w tym roku kosztują średnio 2 485 złotych od osoby. Kwotę pozwalającą na taki wydatek, tj. powyżej 2 000 złotych zaplanowało w domowych budżetach jedynie 19,5 proc. badanych.

 Najwięcej osób, które przewidziały wydatki na urlop znajdziemy w dużych miastach (między 250 a 500 tys.), oraz w małych miejscowościach (do 50 tys. mieszkańców). Z kolei na wsiach najwięcej jest osób, które na urlop się nie wybierają (41 proc. nie planuje takiego wydatku). W skali całego kraju planów wydatków urlopowych nie ma co trzeci z nas.

Dowiedz się więcej czytając tekst o wakacjach Polaków i korzystaniu z karty kredytowej na blogu Santander Consumer Banku

Najnowsze na blogu

Czy Polacy chcą się dokształcać?
29 września 2022 Blisko Ciebie
  Jesteśmy najbardziej zainteresowani kursami związanymi z obecnie wykonywaną pracą lub językami obcymi. Programowanie zostaje w tyle. W związku z najnowszym raportem „Polaków Portfel Własny:...
Czytaj więcej
Rozpoczął się trzeci etap projektu „28 marzeń – niepełnosprawni w drodze na Hel”
27 września 2022 Blisko Ciebie
Trwa ostatnia, trzecia część wyprawy projektu „28 Marzeń – niepełnosprawni w drodze na Hel”. W jej ramach uczestnicy przejadą na rowerach i w tandemach ok. 180 km od Helu aż do Krynicy Morskiej. W...
Czytaj więcej
Aż 40 proc. Polaków nie planuje większych wydatków tej jesieni
22 września 2022 Blisko Ciebie
  Inflacja kładzie się cieniem na planach finansowych Polaków. Widać to w wynikach naszego badania „Polaków Portfel Własny: edukacja pod znakiem inflacji”. 40 proc. respondentów stwierdziło, że...
Czytaj więcej

YouTube