Sprzedaż ratalna w internecie będzie rosła

04 grudnia 2014

4 grudnia 2014 roku. Liczba Polaków kupujących przez internet regularnie wzrasta. O portfele klientów rywalizują również banki działające na rynku sprzedaży ratalnej.

Zgodnie z przewidywaniami ekspertów, wartość polskiego rynku e-commerce może obecnie sięgać 30 mld zł w skali roku. Potencjał sprzedaży w sieci dostrzega coraz więcej przedsiębiorców o czym świadczy m.in. rosnąca liczba sklepów decydujących się na poszerzenie dotychczasowych kanałów dystrybucji o internet. Rosnącemu rynkowi przyglądają się również banki finansujące zakupy w systemie sprzedaży ratalnej.

– Obecnie współpracujemy z ponad 2,5 tys. sklepów internetowych oferujących sprzedaż ratalną on-line. Miesięcznie nasz kredyt ratalny do swoich sklepów internetowych wprowadza 50-100 partnerów. Przekłada się to na znaczny wzrost akcji kredytowej, który w ostatnim czasie wynosił w tym kanale ok. 11% miesięcznie - mówi Przemysław Kończal, Członek Zarządu odpowiedzialny za Pion Kredytów Konsumenckich w Santander Consumer Banku.

Wg Santander Consumer Banku wartość zakupów finansowanych w systemie sprzedaży ratalnej stanowi obecnie około 1-1,5% w całym wolumenie rynku e-commerce.

- Przewidujemy, że w perspektywie najbliższych 2-3 lat udział tego kanału płatności wzrośnie do poziomu 5-6%. Rynek rozwija się dynamicznie, czego dowodem może być 10-krotny wzrost wniosków o kredyt ratalny złożonych przez internet w naszym banku odnotowany w ostatnim półroczu – dodaje Przemysław Kończal.

Potencjał rynku potwierdzają analizy przeprowadzone na bazie klientów korzystających z kredytów ratalnych Santander Consumer Banku. 70% respondentów zadeklarowało aktywne korzystanie z internetu, a 64% posiadanie konta e-mail. Szczególnie atrakcyjną grupą mogą być zwłaszcza mieszkańcy małych miejscowości (poniżej 2 tysięcy), w których dostępność sklepów specjalizujących się np. w sprzedaży sprzętu RTV-AGD jest bardzo ograniczona.

Wg specjalistów szeroki wybór sposobów płatności za zakupy jest jednym z elementów decydujących o sukcesie na rynku e-commerce. - Coraz więcej naszych klientów jako formę finansowania zakupów preferuje raty lub płatność online zamiast tradycyjnego przelewu. Niezależnie od wybranego sposobu płatności istotny jest krótki czas liczony od wejścia do sklepu, poprzez znalezienie towaru i złożenie zamówienia, po jego otrzymanie. Kupując przez internet klient chce otrzymać swoje zamówienie jak najszybciej, bez niepotrzebnych utrudnień i formalności. W tym kontekście wybór banku obsługującego sklep pod kątem sprzedaży ratalnej powinien obejmować analizę procesu ratalnego, w tym poziom akceptowalności, obsługę sprzedażową oraz posprzedażową wspólnych klientów. To bardzo istotne, bo sprzedaż ratalna daje bezpośrednie przełożenie na wynik sklepu, ten finansowy i nie mniej ważny, wizerunkowy, opierający się na doświadczeniu klientów – mówi Beata Kozynacka, Kierownik Działu Sprzedaży Detalicznej w morele.net – jednym z największych sklepów internetowych zajmujących się sprzedażą elektroniki i AGD.

- Szybka realizacja zamówienia jest wśród najbardziej istotnych zalet zakupów on-line wskazywanych przez internautów. Obsługa wniosku kredytowego w zdecydowanej większości przypadków nie przekracza 15 minut, a cały proces udzielenia kredytu – od złożenia wniosku do realizacji przelewu sklepowi – nie przekroczył 24 godzin – mówi Agnieszka Kociemska, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Ratalnej w Santander Consumer Banku.

Rozwój zdalnych kanałów sprzedaży jest nieunikniony, ze względu na zmiany zwyczajów zakupowych Polaków. Santander Consumer Bank inwestuje w rozbudowę rozwiązań w tym zakresie od dłuższego czasu. W lutym br. bank udostępnił klientom możliwość dokonania zakupu ratalnego w 100% on-line. Dzięki temu rozwiązaniu proces udzielania kredytu ratalnego na odległość, został skrócony z kilku dni do kilkunastu minut. W ramach procesu klient nie musi składać podpisu na papierowej wersji dokumentów kredytowych. Do potwierdzenia chęci zawarcia umowy wystarcza przelew wysokości 1 zł, wykonany z konta klienta.

Obecnie bank pracuje nad wdrożeniem podobnych procesów sprzedażowych dla innych produktów.

Trzy najpopularniejsze grupy towarów finansowane przez Santander Consumer Bank w ramach sprzedaży ratalnej w sklepach tradycyjnych i internetowych:

Santander Consumer Bank jest jednym z liderów segmentu consumer finance w Polsce i posiada wieloletnie doświadczenie na rynku sprzedaży ratalnej. Kredyty ratalne są dostępne w 22 tysiącach sklepów i punktów usługowych na terenie całego kraju. W 2013 roku z oferty kredytu ratalnego Santander Consumer Banku skorzystało ponad 1,2 mln klientów.

Najnowsze na blogu

8 kroków do pracy w Santander Consumer Banku
15 maja 2019 Poznaj nas
Przyjaźni ludzie, wyjątkowa atmosfera, wyzwania, a także szansa na poszerzenie horyzontów  w jednej z najbardziej liczących się grup finansowych na świecie. W Santander Consumer Banku możesz...
Czytaj więcej
eRaty: maksimum korzyści - minimum formalności
24 kwietnia 2019 Bank Możliwości
Wiosna to okres, w którym wielu ludzi zaczyna myśleć o nowym rowerze, samochodzie, sprzęcie AGD czy RTV, zwłaszcza, że zbliża się okres wielu ważnych rodzinnych uroczystości. Okazje czają się na...
Czytaj więcej
Polacy wiosną są finansowymi optymistami
23 kwietnia 2019 Bank Możliwości
Polacy wchodzą w nową porę roku w świetnych  nastrojach.  Jak pokazuje badanie wykonane na potrzeby raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny – wiosenne wyzwania”,...
Czytaj więcej

YouTube

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji