Santander Consumer Bank liderem w finansowaniu nowych samochodów w 2008

14 stycznia 2009

W 2008 r. Santander udzielił 32,2 tys. kredytów samochodowych o łącznej wartości 1,4 mld zł (wzrost o 15,5% w porównaniu z 2007 r.). Wartość kredytów na samochody nowe w 2008 r. wyniosła 852,7 mln zł (17,4 tys. szt.). Santander pozostaje niekwestionowanym liderem na rynku kredytowania nowych pojazdów, kolejny bank w zestawieniu sfinansował samochody nowe o łącznej wartości 491,7 mln zł.

W IV kwartale 2008 r. Santander udzielił kredytów o wartości 348,2 mln zł i kwota ta pozwoliła na zajęcie pierwszego miejsca również w kredytowaniu aut ogółem (dane dot. konkurencji Parkiet, 12.01.2009).

Piotr Żabski, Prezes Zarządu Santander Consumer Banku

W sektorze consumer finance, szczególnie w obecnej sytuacji na rynkach finansowych, należy spodziewać się jeszcze większego wpływu przyjętych strategii na dynamikę akcji kredytowych. Kredyty samochodowe są bardzo istotnym elementem strategii Santandera. Osiągane wyniki i pozycja na rynku utwierdzają nas w przekonaniu, że obraliśmy kierunek, którym warto podążać w kolejnych latach.

Maciej Kostkowski, Członek Zarządu Santander Consumer Banku

W 2008 r. Polacy zarejestrowali o 6 proc. więcej pojazdów niż w roku ubiegłym. Z 15,5 procentowym wzrostem sprzedaży kredytów samochodowych i posiadaną strukturą sprzedaży udało nam się wyprzedzić tempo rozwoju rynku. Sprawdziła się strategia obrana ponad dwa lata temu. Zakłada ona koncentrację na kredytowaniu samochodów nowych i nie starszych niż 8 lat. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami są to segmenty, w których sprzedaż wzrasta. Liczba zarejestrowanych w 2008 r. pojazdów nowych wzrosła o 10 proc., a używanych o 5 proc. Ponadto szacujemy, że ok. 50 proc. samochodów używanych rejestrowanych w Polsce mieści się w naszej grupie celu, rok wcześniej było ich mniej – ok. 40 proc.

Pod względem akcji kredytowej pierwsze półrocze było mocniejsze niż drugie. W ostatnim kwartale wzrost wyniósł 11 proc. i był najniższy w całym roku, ale okazało się, że dzięki wysokiej jakości obsługi i dostępności produktu klienci w IV kwartale najczęściej wybierali finansowanie w Santanderze.

Informacje ogólne o banku

Santander Consumer Bank specjalizuje się w kredytach detalicznych – jest wiodącym graczem na rynku kredytów samochodowych, liderem w zakresie kredytowania nowych pojazdów. Spółka Santander Consumer Multirent, uzupełnia ofertę o leasing i wynajem długoterminowy. Bank jest znaczącym kredytodawcą hipotecznym, udziela kredytów gotówkowych i oferuje karty kredytowe. Filozofia sprzedaży zakłada dostępność produktów, w miejscach, w których klienci ich potrzebują - w 46 filiach w dużych miastach oraz poprzez współpracę z ponad 2000 salonów i komisów samochodowych oraz z ponad 2000 pośredników i biur obrotu nieruchomości w całej Polsce.

Grupa Santander, do której należy Bank w Polsce, zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce instytucji finansowych świata. Jest siódmym największym bankiem pod względem kapitalizacji rynkowej oraz piątym bankiem pod względem zysków na świecie. Zatrudnia 132 tys. pracowników, obsługuje obecnie 65 milionów klientów w 11 178 biurach w ponad 40 krajach. Jest największą grupą bankową w Hiszpanii oraz Ameryce Łacińskiej pod względem wartości obrotów. W 2007 roku Grupa obchodziła 150 rocznicę powstania.

Najnowsze na blogu

Już co trzecia Polka w wieku 18-35 lat wykonuje samobadanie piersi regularnie
28 marca 2024 Blisko Ciebie
  31 proc. Polek w wieku 18-35 lat pamięta o samobadaniu piersi co miesiąc. Jak wskazuje nasz najnowszy raport, przeprowadzony na potrzeby akcji „Biustowniczki”, wśród nich znalazło się...
Czytaj więcej
Wiosenna konsolidacja korzyści
21 marca 2024 Bank Możliwości
O tej porze roku do życia budzi się cała przyroda wokół nas! Także ludzie czują przypływ energii i zaczynają snuć plany na cieplejszą część roku. Zarówno przy planowaniu wydatków, jak i porządkach...
Czytaj więcej
88 proc. Polaków korzystających z internetu robi zakupy w sieci
19 marca 2024 Blisko Ciebie
Jak wskazuje nasze najnowsze badanie „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”, 59 proc. z grupy Polaków, którzy robią zakupy w sieci, najczęściej zamawia w ten sposób odzież i obuwie. Ponadto połowa...
Czytaj więcej

YouTube