Santander Consumer Bank liderem w finansowaniu nowych samochodów w 2008

14 stycznia 2009

W 2008 r. Santander udzielił 32,2 tys. kredytów samochodowych o łącznej wartości 1,4 mld zł (wzrost o 15,5% w porównaniu z 2007 r.). Wartość kredytów na samochody nowe w 2008 r. wyniosła 852,7 mln zł (17,4 tys. szt.). Santander pozostaje niekwestionowanym liderem na rynku kredytowania nowych pojazdów, kolejny bank w zestawieniu sfinansował samochody nowe o łącznej wartości 491,7 mln zł.

W IV kwartale 2008 r. Santander udzielił kredytów o wartości 348,2 mln zł i kwota ta pozwoliła na zajęcie pierwszego miejsca również w kredytowaniu aut ogółem (dane dot. konkurencji Parkiet, 12.01.2009).

Piotr Żabski, Prezes Zarządu Santander Consumer Banku

W sektorze consumer finance, szczególnie w obecnej sytuacji na rynkach finansowych, należy spodziewać się jeszcze większego wpływu przyjętych strategii na dynamikę akcji kredytowych. Kredyty samochodowe są bardzo istotnym elementem strategii Santandera. Osiągane wyniki i pozycja na rynku utwierdzają nas w przekonaniu, że obraliśmy kierunek, którym warto podążać w kolejnych latach.

Maciej Kostkowski, Członek Zarządu Santander Consumer Banku

W 2008 r. Polacy zarejestrowali o 6 proc. więcej pojazdów niż w roku ubiegłym. Z 15,5 procentowym wzrostem sprzedaży kredytów samochodowych i posiadaną strukturą sprzedaży udało nam się wyprzedzić tempo rozwoju rynku. Sprawdziła się strategia obrana ponad dwa lata temu. Zakłada ona koncentrację na kredytowaniu samochodów nowych i nie starszych niż 8 lat. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami są to segmenty, w których sprzedaż wzrasta. Liczba zarejestrowanych w 2008 r. pojazdów nowych wzrosła o 10 proc., a używanych o 5 proc. Ponadto szacujemy, że ok. 50 proc. samochodów używanych rejestrowanych w Polsce mieści się w naszej grupie celu, rok wcześniej było ich mniej – ok. 40 proc.

Pod względem akcji kredytowej pierwsze półrocze było mocniejsze niż drugie. W ostatnim kwartale wzrost wyniósł 11 proc. i był najniższy w całym roku, ale okazało się, że dzięki wysokiej jakości obsługi i dostępności produktu klienci w IV kwartale najczęściej wybierali finansowanie w Santanderze.

Informacje ogólne o banku

Santander Consumer Bank specjalizuje się w kredytach detalicznych – jest wiodącym graczem na rynku kredytów samochodowych, liderem w zakresie kredytowania nowych pojazdów. Spółka Santander Consumer Multirent, uzupełnia ofertę o leasing i wynajem długoterminowy. Bank jest znaczącym kredytodawcą hipotecznym, udziela kredytów gotówkowych i oferuje karty kredytowe. Filozofia sprzedaży zakłada dostępność produktów, w miejscach, w których klienci ich potrzebują - w 46 filiach w dużych miastach oraz poprzez współpracę z ponad 2000 salonów i komisów samochodowych oraz z ponad 2000 pośredników i biur obrotu nieruchomości w całej Polsce.

Grupa Santander, do której należy Bank w Polsce, zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce instytucji finansowych świata. Jest siódmym największym bankiem pod względem kapitalizacji rynkowej oraz piątym bankiem pod względem zysków na świecie. Zatrudnia 132 tys. pracowników, obsługuje obecnie 65 milionów klientów w 11 178 biurach w ponad 40 krajach. Jest największą grupą bankową w Hiszpanii oraz Ameryce Łacińskiej pod względem wartości obrotów. W 2007 roku Grupa obchodziła 150 rocznicę powstania.

Najnowsze na blogu

Czy Polacy chcą się dokształcać?
29 września 2022 Blisko Ciebie
  Jesteśmy najbardziej zainteresowani kursami związanymi z obecnie wykonywaną pracą lub językami obcymi. Programowanie zostaje w tyle. W związku z najnowszym raportem „Polaków Portfel Własny:...
Czytaj więcej
Rozpoczął się trzeci etap projektu „28 marzeń – niepełnosprawni w drodze na Hel”
27 września 2022 Blisko Ciebie
Trwa ostatnia, trzecia część wyprawy projektu „28 Marzeń – niepełnosprawni w drodze na Hel”. W jej ramach uczestnicy przejadą na rowerach i w tandemach ok. 180 km od Helu aż do Krynicy Morskiej. W...
Czytaj więcej
Aż 40 proc. Polaków nie planuje większych wydatków tej jesieni
22 września 2022 Blisko Ciebie
  Inflacja kładzie się cieniem na planach finansowych Polaków. Widać to w wynikach naszego badania „Polaków Portfel Własny: edukacja pod znakiem inflacji”. 40 proc. respondentów stwierdziło, że...
Czytaj więcej

YouTube