Polaków portfel własny - kochamy okazje 2019

27 grudnia 2019

Aż 35 proc. Polaków ruszy dziś na poświąteczne wyprzedaże – wynika z raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny – kochamy okazje”. Jak pokazuje badanie banku, mimo wysokich obniżek będziemy się starali zachować podczas zakupów zimną krew. W pierwszej piątce produktów, na które konsumenci będą polować na noworocznych wyprzedażach znalazły się odzież i obuwie (47,5 proc.), sprzęt RTV (28,3 proc.), sprzęt AGD (22 proc.), laptopy i komputery (13,2 proc.) oraz wyposażenie domu (12,9 proc.). Okazji będziemy szukać przede wszystkim wśród produktów markowych. Blisko 40 proc. badanych zadeklarowało, że to właśnie marka będzie kluczowa dla decyzji o zakupie. Cena ma decydujące znaczenie dla 35,5 proc. ankietowanych, zaś 28 proc. respondentów kieruje się po prostu względami estetycznymi – kupuje to, co im się podoba. Niemal co dziesiąty badany przyznaje, że w łapaniu okazji przydać się może karta kredytowa – daje pewność, że niczego się nie przegapi.

Przełom roku to tradycyjnie okres poświątecznych wyprzedaży. Akcje promocyjne, inicjowane już od połowy grudnia, ruszają pełną parą w sklepach online zaraz po tym, jak wstaniemy od wigilijnego stołu. Pierwszy dzień roboczy po świętach to też start intensywnych wyprzedaży w sklepach stacjonarnych. Czas wietrzenia magazynów to dla konsumentów istny festiwal promocji i okazji.

Jak wynika z badania Santander Consumer Banku – banku od kredytów, wykonanego na potrzeby najnowszego raportu „Polaków portfel własny – kochamy okazje” z wyprzedaży zaplanowanych na przełom 2019 i 2020 roku skorzysta 35 proc. Polaków a niemal 15 proc. to rozważa.

Na wyprzedażach planujemy zachować zimną krew

Konsumenci planują zachować na wyprzedażowych zakupach dużo zdrowego rozsądku. Deklarują, że będą uważnie przyglądać się produktom, które trafią do ich koszyka – niezależnie od wysokości oferowanych zniżek. Jak się jednak przyznawali w innej części badania, w praktyce często zdarza im się ulec wyprzedażowej gorączce i kupować rzeczy niepotrzebne, nie będące żadną okazją lub wydawać więcej, niż zaplanowali.

Do wielbicieli noworocznych promocji możemy zdecydowanie zaliczyć najmłodsze pokolenie. Po pierwsze, prawie połowa dwudziestolatków zadeklarowała, że weźmie udział w wyprzedażach bożonarodzeniowych. Kolejne 26 proc. decyzję o tym chce podjąć zaraz po tym jak wstanie od wigilijnego stołu. Po drugie, młodzi klienci chętnie przyznawali, że nie wyobrażają sobie życia bez obniżek i praktycznie nie kupują niczego, co nie jest przecenione – mówi Agnieszka Kociemska, zastępca dyrektora Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku, wydawcy karty kredytowej Visa TurboKARTA.

Wśród najmłodszych respondentów widzimy też duże zainteresowanie polowaniem na przecenione produkty za pomocą aplikacji mobilnych. Po to narzędzie sięgnie ok. 30 proc. respondentów w wieku 18-29 lat, podczas gdy średnio robi tak co piąty konsument. Warto zaznaczyć, że według naszych badań ten sposób docierania do klientów z promocjami bardzo urósł w stosunku do ubiegłego roku – liczba osób, które deklarują korzystanie z aplikacji niemal się podwoiła – dodaje Agnieszka Kociemska.

Badanie zostało zrealizowane przez IBRIS na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów, metodą telefonicznych, standaryzowanych rozmów w listopadzie 2019 roku. W badaniu udział wzięła reprezentatywna grupa osób dorosłych. Próba n=1000. Zapoznaj się z raportem Polaków portfel własny - kochamy okazje 2019 - zajrzyj też na bloga Santander Consumer Banku.

 

Najnowsze na blogu

By mały remont nie stał się wielkim wyzwaniem
06 maja 2021 Bank Możliwości
Po ponad roku spędzonym w domach Polacy biorą się za remonty. Najczęściej ich celem jest  uzyskanie miejsca do pracy zdalnej i odpowiedniej przestrzeni do wypoczynku. Zmieniamy więc funkcje...
Czytaj więcej
Na wycieczkę jedziemy nowym autem!
04 maja 2021 Bank Możliwości
Za oknami coraz lepsza pogoda, więc to dobry moment, by pomyśleć o podróżach. Bezpiecznych i w miarę bliskich, jak na czas pandemii przystało. Najlepszym środkiem transportu będzie w tej sytuacji...
Czytaj więcej
ILO – czyli innowacyjny sposób finansowania zakupów w erze cyfrowej
29 kwietnia 2021 Bank Możliwości
Pandemia wymusiła wiele zmian w naszym życiu, także w zakresie zakupów. Coraz częściej kupujemy w internecie. To nie tylko bezpieczne, ale i wygodne – możemy iść do wirtualnego sklepu o dowolnej...
Czytaj więcej

YouTube