Infolinia: 195 00**

Pierwsza Konferencja Dilerów Polskich Santandera

Sprzedaż samochodów nowych w Polsce oscyluje w granicach 300 tys. pojazdów rocznie, używanych w granicach 1 mln. Proporcje pokazują, że jeździmy autami znacznie starszymi niż mieszkańcy Europy, w tym krajów słabiej od nas rozwiniętych. „Jestem przekonany, że liczba kupowanych aut nowych będzie rosła. Potencjał polskiego rynku – przy założeniu, że wszyscy, czyli rząd, koncerny motoryzacyjne, dilerzy będą o niego dbali pozwala postawić prognozę sprzedaży 800 tys. nowych aut w roku 2020” – ocenił Marek Konieczny.

Dla branży – co wielokrotnie można było usłyszeć w dyskusji – szczególnie istotne są stabilne przepisy wpływające na zakup nowych aut, w szczególności przez przedsiębiorców. Przewidywalne rozwiązania prawne pozwoliłyby właścicielom salonów samochodowych precyzyjniej planować swoją działalność. Dealerzy czekają na decyzje odnośnie możliwości odliczania podatku VAT na samochody z kratką. „Jeśli zmienią się przepisy, w listopadzie i grudniu chwilowo będziemy mieli ogromną liczbę chętnych do kupienia aut z kratką. Pojazdów może nie być z powodu kryzysu, który w fabrykach zablokował produkcję.” – przewiduje Marek Konieczny. Z tego samego powodu początek 2010 r. może być mniej udany pod względem wyprzedaży aut z rocznika 2009. Dla branży ważne są regulacje dotyczące ekologii, wpływające na poprawienie stanu aut jeżdżących po polskich drogach oraz zainteresowanie nowymi pojazdami. Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na działalność salonów samochodowych jest kurs euro.

Podczas panelu „Kryzys a gospodarka” Robert Gwiazdowski i Witold Orłowski, wybitni ekonomiści i komentatorzy dyskutowali o przyczynach kryzysu oraz rokowaniach na przyszłość. Panel podsumowała optymistyczna dla branży motoryzacyjnej prognoza Roberta Gwiazdowskiego. Badania fokusowe przeprowadzone na potrzeby realizacji jednej z reklam w latach 90 pokazywały, że Polacy wygrany milion złotych przeznaczyliby na zakup domu, samochodu oraz telefonu komórkowego. „Problem komórek został rozwiązany, pozostały samochody i domy. Istnieje popyt poparty wyżem demograficznym” – powiedział Robert Gwiazdowski. „Ludzie mają marzenia, zaczną je realizować od zakupów samochodów” – dodał.

Podczas Konferencji TOP 150 Dealerów Samochodowych spotkały się najważniejsze osoby branży w Polsce. Santander Consumer Bank, jako lider rynku kredytowania nowych samochodów zorganizował spotkanie, którego głównym założeniem jest inicjowanie dyskusji na tematy ważne dla sektora. Konferencje Santandera będą wydarzeniem cyklicznym i mają stanowić merytoryczne wsparcie oraz platformę wymiany wiedzy i wspólnego spojrzenia na branżę.

O Prelegentach Konwencji Dilerów Samochodowych
Panel „Motoryzacja”
Marek Konieczny - partner zarządzający firmy doradczej DCG Dealer Consulting. Ekspert w dziedzinie rynku dealerskiego i prawa motoryzacyjnego. Autor wielu analiz, książek i publikacji prasowych o rynku dealerskim w Polsce. Wydawca miesięcznika „Magazyn Dealer”.
Włodzimierz Zientarski - polski dziennikarz i operator telewizyjny zajmujący się motoryzacją. Redaktor naczelny czasopisma Auto Moto Sport.

Panel Biznes „Kryzys a gospodarka”
dr hab. Robert Gwiazdowski prof. Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. R. Łazarskiego, doradca podatkowy, prowadzi firmę Gwiazdowski Consulting, wnikliwy komentator społeczno-gospodarczy w radiu, telewizji i prasie.
prof. Witold Orłowski, wybitny ekonomista, publicysta i doradca rządowy, obecnie główny doradca ekonomiczny PricewatherhouseCoopers i dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji