Odpowiedzialny konsument

30 września 2019

Santander Consumer Bank jest jednym z partnerów kampanii konsumenckiej promującej odpowiedzialną konsumpcję 

Pod koniec września rozpoczeła się kampania Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju promującą postawy odpowiedzialnej konsumpcji. W ramach kampanii upowszechniane są broszury informacyjne opracowane przez ekspertów Grupy Roboczej ds. Konsumenckich, do której należą przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego, instytucji publicznych, uczelni oraz firm - w tym Santander Consumer Banku. Grupa robocza, stanowiąca forum otwartego dialogu, działa przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw.

Kampanię zainaugurowano 25 września 2019 r., w kolejną rocznicę przyjęcia przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych Celów Zrównoważonego Rozwoju – SDGs.

Przez 5 najbliższych tygodni będziemy upowszechniać postawy i działania konsumenckie, które można podejmować, zmieniając swoje nawyki w różnych obszarach życia. Na potrzeby kampanii opracowano pięć broszur i animacji nawiązujących do pięciu obszarów, w których świadomy konsument może podejmować decyzje korzystne dla środowiska, ale także dla własnego zdrowia, finansów oraz społeczności lokalnej! Te obszary to elementy codziennego życia: zakupy i konsumpcja, transport, zrównoważone życie w domu, produkty finansowe oraz dbałość o zdrowie.

Raport ONZ (UN Environment) na temat stanu środowiska na Ziemi „Zdrowa planeta, zdrowi ludzie" podkreśla, że aby zrealizować Cele Zrównoważonego Rozwoju oraz osiągnąć uzgodnione na szczeblu międzynarodowym cele środowiskowe nie będzie wystarczające wprowadzenie środków branych pod uwagę dotychczas. Do zmiany transformacyjnej konieczne będą działania oddolne - przemiana praktyk społecznych, wartości, postaw i norm kulturowych. Aby nadać tym zmianom większej dynamiki trzeba szerszego promowania postaw odpowiedzialnej konsumpcji - dlatego jako Santander Consumer Bank włączyliśmy się do tego projektu, aby budować naszą pozycję nie tylko jako jednego z liderów rynku consumer finance w Polsce, ale także banku odpowiedzialnego społecznie.

Zapoznaj się z broszurami:

Najnowsze na blogu

Co piąty Polak tej jesieni planuje remont domu lub mieszkania
22 października 2021 Blisko Ciebie
  Z naszego najnowszego badania wynika, że Polaków jesienią czeka wiele zmian.  Z zamiarem przeprowadzenia metamorfozy swojego domu nosi się co piąty z nas (20,3 proc. wskazań). Poza tym...
Czytaj więcej
By dom był zdrowy i ekologiczny
20 października 2021 Bank Możliwości
  Im krótsze dni, tym więcej czasu spędzamy we własnych czterech ścianach. Zadbajmy więc o to, by oddychać czystym powietrzem i nie marnować niepotrzebnie zasobów. Niech dom będzie przyjazny...
Czytaj więcej
Według Polaków szkoła powinna uczyć odróżniania rzeczywistości od świata kreowanego w mediach społecznościowych
18 października 2021 Blisko Ciebie
W związku z niedawnym rozpoczęciem roku szkolnego, Santander Consumer Bank postanowił zapytać Polaków o to, jakie umiejętności przyszłości powinna kształtować współczesna szkoła. Ankietowani...
Czytaj więcej

YouTube