Odpowiedzialny konsument

30 września 2019

Santander Consumer Bank jest jednym z partnerów kampanii konsumenckiej promującej odpowiedzialną konsumpcję 

Pod koniec września rozpoczeła się kampania Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju promującą postawy odpowiedzialnej konsumpcji. W ramach kampanii upowszechniane są broszury informacyjne opracowane przez ekspertów Grupy Roboczej ds. Konsumenckich, do której należą przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego, instytucji publicznych, uczelni oraz firm - w tym Santander Consumer Banku. Grupa robocza, stanowiąca forum otwartego dialogu, działa przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw.

Kampanię zainaugurowano 25 września 2019 r., w kolejną rocznicę przyjęcia przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych Celów Zrównoważonego Rozwoju – SDGs.

Przez 5 najbliższych tygodni będziemy upowszechniać postawy i działania konsumenckie, które można podejmować, zmieniając swoje nawyki w różnych obszarach życia. Na potrzeby kampanii opracowano pięć broszur i animacji nawiązujących do pięciu obszarów, w których świadomy konsument może podejmować decyzje korzystne dla środowiska, ale także dla własnego zdrowia, finansów oraz społeczności lokalnej! Te obszary to elementy codziennego życia: zakupy i konsumpcja, transport, zrównoważone życie w domu, produkty finansowe oraz dbałość o zdrowie.

Raport ONZ (UN Environment) na temat stanu środowiska na Ziemi „Zdrowa planeta, zdrowi ludzie" podkreśla, że aby zrealizować Cele Zrównoważonego Rozwoju oraz osiągnąć uzgodnione na szczeblu międzynarodowym cele środowiskowe nie będzie wystarczające wprowadzenie środków branych pod uwagę dotychczas. Do zmiany transformacyjnej konieczne będą działania oddolne - przemiana praktyk społecznych, wartości, postaw i norm kulturowych. Aby nadać tym zmianom większej dynamiki trzeba szerszego promowania postaw odpowiedzialnej konsumpcji - dlatego jako Santander Consumer Bank włączyliśmy się do tego projektu, aby budować naszą pozycję nie tylko jako jednego z liderów rynku consumer finance w Polsce, ale także banku odpowiedzialnego społecznie.

Zapoznaj się z broszurami:

Najnowsze na blogu

Już ponad połowa Polaków korzysta z aplikacji mobilnej swojego banku
19 stycznia 2023 Bank Możliwości
  62 proc. Polaków loguje się do banku, w którym ma konto osobiste przez aplikację mobilną – tak wynika z naszego badania zrealizowanego na potrzeby raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy na...
Czytaj więcej
Chcemy gwarantowanej darmowej dostawy przy zakupach online
11 stycznia 2023 Bank Możliwości
  Ponad połowa Polaków uważa, że najbardziej przydatnym ułatwieniem na zakupach w internecie jest darmowa dostawa niezależnie od jej sposobu – wynika z naszego badania e-commerce „Polaków...
Czytaj więcej
Opublikowaliśmy nowy raport o e-commerce „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”
22 grudnia 2022 Blisko Ciebie
  Miło nam poinformować, że właśnie ukazał się nasz nowy raport „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”. Tym razem postanowiliśmy wziąć na warsztat temat zakupów online. Jak...
Czytaj więcej

YouTube