Odpowiedzialny konsument

30 września 2019

Santander Consumer Bank jest jednym z partnerów kampanii konsumenckiej promującej odpowiedzialną konsumpcję 

Pod koniec września rozpoczeła się kampania Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju promującą postawy odpowiedzialnej konsumpcji. W ramach kampanii upowszechniane są broszury informacyjne opracowane przez ekspertów Grupy Roboczej ds. Konsumenckich, do której należą przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego, instytucji publicznych, uczelni oraz firm - w tym Santander Consumer Banku. Grupa robocza, stanowiąca forum otwartego dialogu, działa przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw.

Kampanię zainaugurowano 25 września 2019 r., w kolejną rocznicę przyjęcia przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych Celów Zrównoważonego Rozwoju – SDGs.

Przez 5 najbliższych tygodni będziemy upowszechniać postawy i działania konsumenckie, które można podejmować, zmieniając swoje nawyki w różnych obszarach życia. Na potrzeby kampanii opracowano pięć broszur i animacji nawiązujących do pięciu obszarów, w których świadomy konsument może podejmować decyzje korzystne dla środowiska, ale także dla własnego zdrowia, finansów oraz społeczności lokalnej! Te obszary to elementy codziennego życia: zakupy i konsumpcja, transport, zrównoważone życie w domu, produkty finansowe oraz dbałość o zdrowie.

Raport ONZ (UN Environment) na temat stanu środowiska na Ziemi „Zdrowa planeta, zdrowi ludzie" podkreśla, że aby zrealizować Cele Zrównoważonego Rozwoju oraz osiągnąć uzgodnione na szczeblu międzynarodowym cele środowiskowe nie będzie wystarczające wprowadzenie środków branych pod uwagę dotychczas. Do zmiany transformacyjnej konieczne będą działania oddolne - przemiana praktyk społecznych, wartości, postaw i norm kulturowych. Aby nadać tym zmianom większej dynamiki trzeba szerszego promowania postaw odpowiedzialnej konsumpcji - dlatego jako Santander Consumer Bank włączyliśmy się do tego projektu, aby budować naszą pozycję nie tylko jako jednego z liderów rynku consumer finance w Polsce, ale także banku odpowiedzialnego społecznie.

Zapoznaj się z broszurami:

Najnowsze na blogu

Jak kupić samochód z salonu?
12 września 2019 Bank Możliwości
Zakup nowego samochodu to dość skomplikowana sprawa. Auto z salonu wprawdzie nie będzie kryło w sobie żadnych niespodzianek, ale i tak trzeba wiedzieć, o co zapytać i kiedy zasięgnąć języka. Oto...
Czytaj więcej
Oszczędzanie na ekranie
12 września 2019 Bank Możliwości
Choć wciąż wielu osobom oszczędzanie kojarzy się głównie z tradycyjną skarbonką, to w tej dziedzinie nie brakuje nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Bankowość internetowa i bankowe aplikacje...
Czytaj więcej
Jak jeszcze lepiej poznać swój bank?
12 września 2019 Poznaj nas
Ambitny pracownik nowoczesnej instytucji, która zajmuje się wieloma złożonymi zagadnieniami, powinien dokładnie poznać różne aspekty jej funkcjonowania. Dzięki temu lepiej zrozumie swoją rolę, pozna...
Czytaj więcej

YouTube

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji