Odpowiedzialny konsument

30 września 2019

Santander Consumer Bank jest jednym z partnerów kampanii konsumenckiej promującej odpowiedzialną konsumpcję 

Pod koniec września rozpoczeła się kampania Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju promującą postawy odpowiedzialnej konsumpcji. W ramach kampanii upowszechniane są broszury informacyjne opracowane przez ekspertów Grupy Roboczej ds. Konsumenckich, do której należą przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego, instytucji publicznych, uczelni oraz firm - w tym Santander Consumer Banku. Grupa robocza, stanowiąca forum otwartego dialogu, działa przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw.

Kampanię zainaugurowano 25 września 2019 r., w kolejną rocznicę przyjęcia przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych Celów Zrównoważonego Rozwoju – SDGs.

Przez 5 najbliższych tygodni będziemy upowszechniać postawy i działania konsumenckie, które można podejmować, zmieniając swoje nawyki w różnych obszarach życia. Na potrzeby kampanii opracowano pięć broszur i animacji nawiązujących do pięciu obszarów, w których świadomy konsument może podejmować decyzje korzystne dla środowiska, ale także dla własnego zdrowia, finansów oraz społeczności lokalnej! Te obszary to elementy codziennego życia: zakupy i konsumpcja, transport, zrównoważone życie w domu, produkty finansowe oraz dbałość o zdrowie.

Raport ONZ (UN Environment) na temat stanu środowiska na Ziemi „Zdrowa planeta, zdrowi ludzie" podkreśla, że aby zrealizować Cele Zrównoważonego Rozwoju oraz osiągnąć uzgodnione na szczeblu międzynarodowym cele środowiskowe nie będzie wystarczające wprowadzenie środków branych pod uwagę dotychczas. Do zmiany transformacyjnej konieczne będą działania oddolne - przemiana praktyk społecznych, wartości, postaw i norm kulturowych. Aby nadać tym zmianom większej dynamiki trzeba szerszego promowania postaw odpowiedzialnej konsumpcji - dlatego jako Santander Consumer Bank włączyliśmy się do tego projektu, aby budować naszą pozycję nie tylko jako jednego z liderów rynku consumer finance w Polsce, ale także banku odpowiedzialnego społecznie.

Zapoznaj się z broszurami:

Najnowsze na blogu

Już co trzeci Polak chciałby zrobić zakupy w metaverse
01 grudnia 2023 Blisko Ciebie
Według naszego najnowszego badania już 31 proc. Polaków, którzy kupują w sieci słyszało o możliwości robienia zakupów w wirtualnym świecie tzw. metaverse. To aż o 13 punktów procentowych więcej niż w...
Czytaj więcej
Co piąty Polak kilka razy w tygodniu korzysta z aplikacji mobilnych e-sklepów
27 listopada 2023 Blisko Ciebie
Polacy korzystają z aplikacji mobilnych sklepów internetowych najczęściej w celu sprawdzenia dostępności konkretnego produktu – wynika z naszego najnowszego badania „Polaków Portfel Własny: trendy...
Czytaj więcej
Jak skutecznie zapolować na wyprzedażach?
24 listopada 2023 Bank Możliwości
  Jak co roku, listopad a potem grudzień i styczeń to czas gorących przecen i niezwykłego ruchu w sklepach. Sprzedawcy starają się przyciągnąć zarówno poszukiwaczy prezentów jak i amatorów...
Czytaj więcej

YouTube