Odpowiedzialny konsument

30 września 2019

Santander Consumer Bank jest jednym z partnerów kampanii konsumenckiej promującej odpowiedzialną konsumpcję 

Pod koniec września rozpoczeła się kampania Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju promującą postawy odpowiedzialnej konsumpcji. W ramach kampanii upowszechniane są broszury informacyjne opracowane przez ekspertów Grupy Roboczej ds. Konsumenckich, do której należą przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego, instytucji publicznych, uczelni oraz firm - w tym Santander Consumer Banku. Grupa robocza, stanowiąca forum otwartego dialogu, działa przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw.

Kampanię zainaugurowano 25 września 2019 r., w kolejną rocznicę przyjęcia przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych Celów Zrównoważonego Rozwoju – SDGs.

Przez 5 najbliższych tygodni będziemy upowszechniać postawy i działania konsumenckie, które można podejmować, zmieniając swoje nawyki w różnych obszarach życia. Na potrzeby kampanii opracowano pięć broszur i animacji nawiązujących do pięciu obszarów, w których świadomy konsument może podejmować decyzje korzystne dla środowiska, ale także dla własnego zdrowia, finansów oraz społeczności lokalnej! Te obszary to elementy codziennego życia: zakupy i konsumpcja, transport, zrównoważone życie w domu, produkty finansowe oraz dbałość o zdrowie.

Raport ONZ (UN Environment) na temat stanu środowiska na Ziemi „Zdrowa planeta, zdrowi ludzie" podkreśla, że aby zrealizować Cele Zrównoważonego Rozwoju oraz osiągnąć uzgodnione na szczeblu międzynarodowym cele środowiskowe nie będzie wystarczające wprowadzenie środków branych pod uwagę dotychczas. Do zmiany transformacyjnej konieczne będą działania oddolne - przemiana praktyk społecznych, wartości, postaw i norm kulturowych. Aby nadać tym zmianom większej dynamiki trzeba szerszego promowania postaw odpowiedzialnej konsumpcji - dlatego jako Santander Consumer Bank włączyliśmy się do tego projektu, aby budować naszą pozycję nie tylko jako jednego z liderów rynku consumer finance w Polsce, ale także banku odpowiedzialnego społecznie.

Zapoznaj się z broszurami:

Najnowsze na blogu

Sztuka powiększania prezentów
15 listopada 2019 Bank Możliwości
Podobno Mikołaj swoje wielkie, prezentowe zakupy zaczyna już w listopadzie. Przygląda się promocjom, analizuje kredyty i niecierpliwie czeka na Black Friday. Dzięki temu wręcza większe prezenty. Oto...
Czytaj więcej
7 sposobów na Boże Narodzenie w stylu smart
12 listopada 2019 Bank Możliwości
Koniec roku kojarzy się nam ze Świętami, szaleństwem zakupów i napiętym budżetem. Jak sprawić, aby od Mikołaja nie dostać rózgi za niedbanie o nasze finanse? Mamy na to 7 sprawdzonych patentów...
Czytaj więcej
Mobilnie i pod ręką. Na bank!
12 listopada 2019 Bank Możliwości
Korzystanie z własnych finansów wygląda obecnie zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Płacimy zbliżeniowo i testujemy nowe rozwiązania technologiczne. Ale przede wszystkim coraz częściej...
Czytaj więcej

YouTube

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji