Kobiety kupują online częściej niż mężczyźni

09 marca 2020

Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu ,,Polaków portfel własny - kochamy okazje” Santander Consumer Banku – banku od kredytów, Polki korzystają z kanału sprzedaży online o wiele częściej niż Polacy (51,6 proc. wskazań w porównaniu do 36,3 proc. mężczyzn)

W przypadku podejścia do zakupu poszczególnych produktów występują różnice między płciami konsumentów. Dla Polek większe znaczenie ma aktualny koszt produktu (40,1 proc. wskazań w zestawieniu z 30,4 proc. mężczyzn). Co ciekawe, Polki przywiązują mniejszą wagę do wysokości zniżki (13,5 proc. w przeciwieństwie do 22,2 proc. mężczyzn) i do różnicy między ceną pierwotną a oferowaną na wyprzedaży (24,5 proc. wskazań w porównaniu do 26,2 proc.). Ponadto niemal jedna piąta Polek zwraca uwagę na możliwość wymiany lub zwrotu towaru w sklepie, co raczej nie interesuje w tak znaczącym stopniu panów (taką chęć zadeklarowało ok. 12 proc. z nich). Dla kobiet bardziej istotne są też walory estetyczne produktu (31,4 proc.), wyprzedzają na tym polu panów o ponad 6 punktów procentowych. Dla Polek i Polaków tak samo ważne jest nabywanie markowych towarów w okazyjnych cenach. Tę odpowiedź wybrało prawie 39 proc. proc. kobiet i ponad 37 proc. mężczyzn. Nowoczesne podejście pań przejawia się także w sposobie w jaki szukają okazji cenowych. Większośc sięga w tym celu po aplikacje mobilne sklepów (powyżej 25 proc. wskazań), wyprzedzając na tym polu panów o ponad 9 punktów procentowych. Co ciekawe, Polki są mniej skłonne do korzystania ze zniżek niż panowie. Przecen podczas zakupów poszukuje niemal co piąty badany (19,2 proc.) i co siódma konsumentka (13,4 proc.).

Najnowsze na blogu

Jakie benefity czekają w contact center?
05 sierpnia 2020 Poznaj nas
W Santander Consumer Banku – banku od kredytów – zwracamy szczególną uwagę na to, aby także pracownikom contact center zaproponować atrakcyjny pakiet benefitów i dodatkowych świadczeń, które nie...
Czytaj więcej
W sieci kupuje co szósty Polak
28 lipca 2020 Blisko Ciebie
Ryzyko związane z koronawirusem zmieniło nasze zakupowe zwyczaje. Jak wynika z danych z raportu Santander Consumer Banku – banku od kredytów ,,Polaków portfel własny: wyjątkowe lato”, pandemia...
Czytaj więcej
Aktywne poranki pełne zdrowia
28 lipca 2020 Blisko Ciebie
Ruszamy z nową odsłoną zajęć online w ramach Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku. Tym razem zachęcamy do codziennych porannych treningów pod okiem Edyty Kędzierskiej, doświadczonej trenerki...
Czytaj więcej

YouTube

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji