Kobiety kupują online częściej niż mężczyźni

09 marca 2020

Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu ,,Polaków portfel własny - kochamy okazje” Santander Consumer Banku – banku od kredytów, Polki korzystają z kanału sprzedaży online o wiele częściej niż Polacy (51,6 proc. wskazań w porównaniu do 36,3 proc. mężczyzn)

W przypadku podejścia do zakupu poszczególnych produktów występują różnice między płciami konsumentów. Dla Polek większe znaczenie ma aktualny koszt produktu (40,1 proc. wskazań w zestawieniu z 30,4 proc. mężczyzn). Co ciekawe, Polki przywiązują mniejszą wagę do wysokości zniżki (13,5 proc. w przeciwieństwie do 22,2 proc. mężczyzn) i do różnicy między ceną pierwotną a oferowaną na wyprzedaży (24,5 proc. wskazań w porównaniu do 26,2 proc.). Ponadto niemal jedna piąta Polek zwraca uwagę na możliwość wymiany lub zwrotu towaru w sklepie, co raczej nie interesuje w tak znaczącym stopniu panów (taką chęć zadeklarowało ok. 12 proc. z nich). Dla kobiet bardziej istotne są też walory estetyczne produktu (31,4 proc.), wyprzedzają na tym polu panów o ponad 6 punktów procentowych. Dla Polek i Polaków tak samo ważne jest nabywanie markowych towarów w okazyjnych cenach. Tę odpowiedź wybrało prawie 39 proc. proc. kobiet i ponad 37 proc. mężczyzn. Nowoczesne podejście pań przejawia się także w sposobie w jaki szukają okazji cenowych. Większośc sięga w tym celu po aplikacje mobilne sklepów (powyżej 25 proc. wskazań), wyprzedzając na tym polu panów o ponad 9 punktów procentowych. Co ciekawe, Polki są mniej skłonne do korzystania ze zniżek niż panowie. Przecen podczas zakupów poszukuje niemal co piąty badany (19,2 proc.) i co siódma konsumentka (13,4 proc.).

Najnowsze na blogu

Kartami kredytowymi chętniej płacimy za elektronikę, gry, platformy VOD i e-booki
29 maja 2020 Blisko Ciebie
Jak wynika z danych Santander Consumer Banku - banku od kredytów, liczba transakcji kartami kredytowymi online wzrosła o 17 proc., a ich wartość o ponad 28 proc. w stosunku do analogicznego okresu...
Czytaj więcej
Zaczęliśmy gotować w domach i wybraliśmy się po rowery
27 maja 2020 Blisko Ciebie
Z powodu ograniczeń handlowych związanych z COVID-19  znacząco wzrosła sprzedaż ratalna przez internet. W marcu z powodu przejścia szkół i wielu firm na moduł pracy zdalnej, największym...
Czytaj więcej
Najbezpieczniejsze są smartfony młodych Polaków
22 maja 2020 Blisko Ciebie
Zdecydowanie większą wagę do bezpieczeństwa telefonów i zapisanych na nim danych przywiązują młodsi Polacy. W żaden sposób nie zabezpiecza smartfonów aż 37 proc. 60-latków i 31 proc. 70-latków,...
Czytaj więcej

YouTube

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji