Kobiety kupują online częściej niż mężczyźni

09 marca 2020

Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu ,,Polaków portfel własny - kochamy okazje” Santander Consumer Banku – banku od kredytów, Polki korzystają z kanału sprzedaży online o wiele częściej niż Polacy (51,6 proc. wskazań w porównaniu do 36,3 proc. mężczyzn)

W przypadku podejścia do zakupu poszczególnych produktów występują różnice między płciami konsumentów. Dla Polek większe znaczenie ma aktualny koszt produktu (40,1 proc. wskazań w zestawieniu z 30,4 proc. mężczyzn). Co ciekawe, Polki przywiązują mniejszą wagę do wysokości zniżki (13,5 proc. w przeciwieństwie do 22,2 proc. mężczyzn) i do różnicy między ceną pierwotną a oferowaną na wyprzedaży (24,5 proc. wskazań w porównaniu do 26,2 proc.). Ponadto niemal jedna piąta Polek zwraca uwagę na możliwość wymiany lub zwrotu towaru w sklepie, co raczej nie interesuje w tak znaczącym stopniu panów (taką chęć zadeklarowało ok. 12 proc. z nich). Dla kobiet bardziej istotne są też walory estetyczne produktu (31,4 proc.), wyprzedzają na tym polu panów o ponad 6 punktów procentowych. Dla Polek i Polaków tak samo ważne jest nabywanie markowych towarów w okazyjnych cenach. Tę odpowiedź wybrało prawie 39 proc. proc. kobiet i ponad 37 proc. mężczyzn. Nowoczesne podejście pań przejawia się także w sposobie w jaki szukają okazji cenowych. Większośc sięga w tym celu po aplikacje mobilne sklepów (powyżej 25 proc. wskazań), wyprzedzając na tym polu panów o ponad 9 punktów procentowych. Co ciekawe, Polki są mniej skłonne do korzystania ze zniżek niż panowie. Przecen podczas zakupów poszukuje niemal co piąty badany (19,2 proc.) i co siódma konsumentka (13,4 proc.).

Najnowsze na blogu

Już co trzecia Polka w wieku 18-35 lat wykonuje samobadanie piersi regularnie
28 marca 2024 Blisko Ciebie
  31 proc. Polek w wieku 18-35 lat pamięta o samobadaniu piersi co miesiąc. Jak wskazuje nasz najnowszy raport, przeprowadzony na potrzeby akcji „Biustowniczki”, wśród nich znalazło się...
Czytaj więcej
Wiosenna konsolidacja korzyści
21 marca 2024 Bank Możliwości
O tej porze roku do życia budzi się cała przyroda wokół nas! Także ludzie czują przypływ energii i zaczynają snuć plany na cieplejszą część roku. Zarówno przy planowaniu wydatków, jak i porządkach...
Czytaj więcej
88 proc. Polaków korzystających z internetu robi zakupy w sieci
19 marca 2024 Blisko Ciebie
Jak wskazuje nasze najnowsze badanie „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”, 59 proc. z grupy Polaków, którzy robią zakupy w sieci, najczęściej zamawia w ten sposób odzież i obuwie. Ponadto połowa...
Czytaj więcej

YouTube