Kobiety kupują online częściej niż mężczyźni

09 marca 2020

Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu ,,Polaków portfel własny - kochamy okazje” Santander Consumer Banku – banku od kredytów, Polki korzystają z kanału sprzedaży online o wiele częściej niż Polacy (51,6 proc. wskazań w porównaniu do 36,3 proc. mężczyzn)

W przypadku podejścia do zakupu poszczególnych produktów występują różnice między płciami konsumentów. Dla Polek większe znaczenie ma aktualny koszt produktu (40,1 proc. wskazań w zestawieniu z 30,4 proc. mężczyzn). Co ciekawe, Polki przywiązują mniejszą wagę do wysokości zniżki (13,5 proc. w przeciwieństwie do 22,2 proc. mężczyzn) i do różnicy między ceną pierwotną a oferowaną na wyprzedaży (24,5 proc. wskazań w porównaniu do 26,2 proc.). Ponadto niemal jedna piąta Polek zwraca uwagę na możliwość wymiany lub zwrotu towaru w sklepie, co raczej nie interesuje w tak znaczącym stopniu panów (taką chęć zadeklarowało ok. 12 proc. z nich). Dla kobiet bardziej istotne są też walory estetyczne produktu (31,4 proc.), wyprzedzają na tym polu panów o ponad 6 punktów procentowych. Dla Polek i Polaków tak samo ważne jest nabywanie markowych towarów w okazyjnych cenach. Tę odpowiedź wybrało prawie 39 proc. proc. kobiet i ponad 37 proc. mężczyzn. Nowoczesne podejście pań przejawia się także w sposobie w jaki szukają okazji cenowych. Większośc sięga w tym celu po aplikacje mobilne sklepów (powyżej 25 proc. wskazań), wyprzedzając na tym polu panów o ponad 9 punktów procentowych. Co ciekawe, Polki są mniej skłonne do korzystania ze zniżek niż panowie. Przecen podczas zakupów poszukuje niemal co piąty badany (19,2 proc.) i co siódma konsumentka (13,4 proc.).

Najnowsze na blogu

Zyskaj 200 zł na dowolne zakupy z Santander Consumer Bankiem!
19 lipca 2021 Bank Możliwości
Wprowadzamy kolejną promocję dla naszych klientów. Tym razem kierujemy ją do nowych użytkowników karty kredytowej Visa Comfort. Teraz, poza dodatkowymi pieniędzmi na dobrych warunkach, mogą oni...
Czytaj więcej
Santander Consumer Bank zdobył godło Gwiazda Jakości Obsługi 2021
15 lipca 2021 Bank Możliwości
Santander Consumer Bank – bank od kredytów 4. raz z rzędu został uznany przez konsumentów za jedną z najprzyjaźniejszych dla klientów firm na rynku. Bank znalazł się w elitarnym gronie laureatów...
Czytaj więcej
Co trzeci Polak nie ma żadnych oszczędności
13 lipca 2021 Blisko Ciebie
Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania w ramach kolejnego raportu z serii „Polaków portfel własny”, mamy niemałe problemy z planowaniem domowych budżetów. Co trzeci Polak nie posiada żadnych...
Czytaj więcej

YouTube