Bezpieczna bankowość internetowa – informacja o zagrożeniach

18 grudnia 2020

Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie obserwujemy na rynku rosnącą skalę różnego rodzaju wyłudzeń finansowych. W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów, zwracamy się do Państwa z prośbą  o szczególną rozwagę podczas próby kontaktów osób podszywających się pod pracowników banków. Prosimy o czujność i wrażliwość na przekazywane przez takie osoby informacje, jednocześnie ostrzegając przed takimi kontaktami, ponieważ są to próby wyłudzenia środków z rachunków Klientów. Każdy tego rodzaju kontakt, który wydaje się Państwu podejrzany, należy dokładnie sprawdzić i zweryfikować.

Poniżej prezentujemy schemat działania oraz wskazówki jak się uchronić przez potencjalnymi wyłudzeniami:

  • Kontakt telefoniczny osoby podszywającej się pod pracownika banku mający na celu nakłonienie rozmówcy do instalacji oprogramowania, które ma zwiększyć bezpieczeństwo Klienta.
  • W rzeczywistości jest to aplikacja, która daje przestępcy zdalny dostęp do urządzenia Klienta.
  • Przestępcy w uzasadnieniu kontaktu powołują się na względy bezpieczeństwa – np. włamanie na konto internetowe lub zlecenie podejrzanego przelewu i zalecają podjęcie szybkich środków, takich jak instalacja wskazanego oprogramowania.
  • W rozmowie mogą też pojawiać się prośby o podanie loginu i hasła do konta oraz jednorazowych kodów SMS.
  • Połączenie może wyświetlać się jako przychodzące z autentycznego numeru infolinii, pod który przestępcy potrafią się podszyć.
     

Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa, których stosowanie udaremni powyższe próby wyłudzeń:

  1. Nie należy udostępniać danych uwierzytelniających do bankowości internetowej czy mobilnej (ICN/login, hasło, kody SMS) oraz danych karty płatniczej – bank nigdy nie prosi o takie dane.
  2. Nie należy instalować żadnego oprogramowania wskazanego w rozmowie telefonicznej, linku w SMS lub e-mailu. Bank nigdy nie oczekuje tego od Klientów.
  3. Nie należy korzystać z żadnych linków do płatności zawartych w SMS-ach lub e-mailach.
  4. Zawsze należy uważnie czytać treści SMS-ów dostarczanych przez Bank – szczególnie należy sprawdzać czy kwota i numer rachunku odbiorcy zawarte w SMS-ie są zgodne z naszym zleceniem.
  5. Jeśli zauważą Państwo, że coś się nie zgadza – numer rachunku, kwota, czy rodzaj dyspozycji  - prosimy o zakończenie procesu i natychmiastowy kontakt z nami  - 195 00**

 
Z pozdrowieniami,
Santander Consumer Bank S.A.

 

Najnowsze na blogu

Polacy najczęściej oszczędzają na „czarną godzinę” i zakup lub remont nieruchomości
23 lutego 2024 Blisko Ciebie
Jak wskazuje najnowsze badanie Santander Consumer Bank „Polaków Portfel Własny: oszczędny jak Polak”, 43 proc. z nas oszczędza na konkretny cel. W większości robimy to z myślą o „czarnej godzinie”...
Czytaj więcej
Zbliża się akcja profilaktyczna dla kobiet „Biustowniczki”
21 lutego 2024 Blisko Ciebie
Już niedługo, bo 8 marca br. rusza projekt „Biustowniczki”. Jest on skierowany do kobiet w wieku 18-35 lat, których nie obejmują systemowe programy profilaktyczne. Dzięki finansowaniu naszego banku...
Czytaj więcej
Odłożone pieniądze Polaków najczęściej sięgają wysokości jednego miesięcznego wynagrodzenia
16 lutego 2024 Blisko Ciebie
Jak wskazuje nasze najnowsze badanie Santander Consumer Bank „Polaków Portfel Własny: oszczędny jak Polak”, już 55 proc. z nas regularnie odkłada pewne kwoty. U większości z nas suma odłożonych...
Czytaj więcej

YouTube