Bezpieczna bankowość internetowa – informacja o zagrożeniach

18 grudnia 2020

Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie obserwujemy na rynku rosnącą skalę różnego rodzaju wyłudzeń finansowych. W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów, zwracamy się do Państwa z prośbą  o szczególną rozwagę podczas próby kontaktów osób podszywających się pod pracowników banków. Prosimy o czujność i wrażliwość na przekazywane przez takie osoby informacje, jednocześnie ostrzegając przed takimi kontaktami, ponieważ są to próby wyłudzenia środków z rachunków Klientów. Każdy tego rodzaju kontakt, który wydaje się Państwu podejrzany, należy dokładnie sprawdzić i zweryfikować.

Poniżej prezentujemy schemat działania oraz wskazówki jak się uchronić przez potencjalnymi wyłudzeniami:

  • Kontakt telefoniczny osoby podszywającej się pod pracownika banku mający na celu nakłonienie rozmówcy do instalacji oprogramowania, które ma zwiększyć bezpieczeństwo Klienta.
  • W rzeczywistości jest to aplikacja, która daje przestępcy zdalny dostęp do urządzenia Klienta.
  • Przestępcy w uzasadnieniu kontaktu powołują się na względy bezpieczeństwa – np. włamanie na konto internetowe lub zlecenie podejrzanego przelewu i zalecają podjęcie szybkich środków, takich jak instalacja wskazanego oprogramowania.
  • W rozmowie mogą też pojawiać się prośby o podanie loginu i hasła do konta oraz jednorazowych kodów SMS.
  • Połączenie może wyświetlać się jako przychodzące z autentycznego numeru infolinii, pod który przestępcy potrafią się podszyć.
     

Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa, których stosowanie udaremni powyższe próby wyłudzeń:

  1. Nie należy udostępniać danych uwierzytelniających do bankowości internetowej czy mobilnej (ICN/login, hasło, kody SMS) oraz danych karty płatniczej – bank nigdy nie prosi o takie dane.
  2. Nie należy instalować żadnego oprogramowania wskazanego w rozmowie telefonicznej, linku w SMS lub e-mailu. Bank nigdy nie oczekuje tego od Klientów.
  3. Nie należy korzystać z żadnych linków do płatności zawartych w SMS-ach lub e-mailach.
  4. Zawsze należy uważnie czytać treści SMS-ów dostarczanych przez Bank – szczególnie należy sprawdzać czy kwota i numer rachunku odbiorcy zawarte w SMS-ie są zgodne z naszym zleceniem.
  5. Jeśli zauważą Państwo, że coś się nie zgadza – numer rachunku, kwota, czy rodzaj dyspozycji  - prosimy o zakończenie procesu i natychmiastowy kontakt z nami  - 195 00**

 
Z pozdrowieniami,
Santander Consumer Bank S.A.

 

Najnowsze na blogu

Najważniejsza w e-commerce jest personalizacja doświadczeń klienta
05 października 2022 Blisko Ciebie
Potrzeby klientów nieustannie się zmieniają, co udowodniła choćby pandemia koronawirusa, wymuszając na wielu firmach przyspieszenie cyfrowej transformacji. Jak wykazało jedno z badań McKinsey &...
Czytaj więcej
Czy Polacy chcą się dokształcać?
29 września 2022 Blisko Ciebie
  Jesteśmy najbardziej zainteresowani kursami związanymi z obecnie wykonywaną pracą lub językami obcymi. Programowanie zostaje w tyle. W związku z najnowszym raportem „Polaków Portfel Własny:...
Czytaj więcej
Rozpoczął się trzeci etap projektu „28 marzeń – niepełnosprawni w drodze na Hel”
27 września 2022 Blisko Ciebie
Trwa ostatnia, trzecia część wyprawy projektu „28 Marzeń – niepełnosprawni w drodze na Hel”. W jej ramach uczestnicy przejadą na rowerach i w tandemach ok. 180 km od Helu aż do Krynicy Morskiej. W...
Czytaj więcej

YouTube