Infolinia: 195 00**

Zawieszenie wykonywania umowy dla Klientów, którzy utracili pracę lub inne główne źródło dochodu po 13 marca 2020 r.

Jeżeli utraciłeś pracę lub inne główne źródło dochodu i masz problemy ze spłatą swoich zobowiązań możesz skorzystać z pomocy przewidzianej w Ustawie o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19, tzw. Tarczy 4.0.

Zapoznaj się z poniższymi zasadami i złóż wniosek o zawieszenie wykonania umowy kredytu.

 

Kto może złożyć wniosek?

Wniosek o zawieszenie wykonania umowy kredytu możesz złożyć, jeśli:

  • po dniu 13 marca 2020 r. utraciłeś pracę lub inne główne źródło dochodu,
  • posiadasz  kredyt hipoteczny, kredyt samochodowy, kredyt gotówkowy, kredyt ratalny, kartę kredytową lub internetowy odnawialny limit kredytowy w Santander Consumer Banku.
  • umowę zawarłeś przed 13 marca 2020 r. (włącznie),
  • zakończenie okresu kredytowania przypada po 13 września 2020 r. (nie dotyczy kart kredytowych oraz internetowego odnawialnego limitu kredytowego)

 

Co oznacza sformułowanie „zawieszenie wykonywania umowy”

  • W okresie zawieszenia wykonywania umowy nie będziesz zobowiązany do dokonywania jakichkolwiek płatności (np. kapitału, odsetek, opłat dodatkowych, opłat za ubezpieczenie z wyjątkiem ubezpieczeń do kart kredytowych, wszelkich opłat wynikających z Tabeli opłat i prowizji)
  • W przypadku kredytów, okres kredytowania zostanie wydłużony o czas zawieszenia wykonania umowy (nie więcej niż 3 miesiące)
  • W przypadku karty kredytowej lub internetowego limitu odnawialnego -  będą one zablokowane  co wiąże się z brakiem możliwości korzystania z przyznanego limitu kredytowego. Czynny plan spłat ratalnych zostanie zamknięty, a zadłużenie zostanie dodane do zadłużenia na rachunku karty lub limitu. W tym przypadku, przez okres zawieszenia również nie będą pobierane odsetki. Po zakończeniu okresu zawieszenia,  będziesz mógł  zgłosić dyspozycję ponownego skorzystania z planu ratalnego.

 

Na jak długo mogę zawiesić wykonanie umowy?

Zawieszenia wykonania umowy możesz dokonać na okres 1, 2 lub 3 miesięcy.

Ważne: W przypadku posiadania więcej niż jednej umowy kredytowej możesz zawiesić  maksymalnie jedną wybraną umowę kredytu konsumenckiego (kredytu gotówkowego, ratalnego, samochodowego, karty kredytowej bądź  internetowego odnawialnego limitu kredytowego) oraz jedną wybraną umowę o kredyt hipoteczny.

 

Jak złożyć wniosek?

Jeżeli posiadasz kredyt ratalny, gotówkowy, kartę kredytową lub internetowy odnawialny limit kredytowy - wniosek pobierz TUTAJ

Jeżeli posiadasz kredyt samochodowy lub hipoteczny – wniosek pobierz TUTAJ

Następnie wydrukuj go, wypełnij i dostarcz nam tak, jak Ci wygodnie:

  • przynieś do jednego z ponad 330 oddziałów Santander Consumer Banku – znajdź najbliższy TUTAJ
  • zeskanuj optymalnie jako plik .pdf lub .jpeg i wyślij e-mailem na adres – zachęcamy do umieszczenia w tytule maila zapisu: Tarcza 4.0.
  • wyślij pocztą pod adresem Santander Consumer Bank S.A., ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław

 

Brak opłat

Złożenie i rozpatrzenie wniosku jest bezpłatne.

 

Informacja o decyzji

Informację o przyznaniu zawieszenia wykonania umowy otrzymasz pisemnie (dla wszystkich produktów) wraz z harmonogramem dalszej spłaty kredytu (dla kredytu gotówkowego, ratalnego, samochodowego oraz hipotecznego) po upływie okresu zwieszenia.

 

Inne istotne informacje:

  • Zawieszenie wykonania umowy nastąpi z dniem złożenia wniosku.
  • Wniosek o zawieszenie wykonania umowy kredytowej składany jest przez klienta pod rygorem odpowiedzialności karnej.
  • Jeśli właśnie korzystasz już z wcześniej  przyznanych wakacji kredytowych zostaną one automatycznie skrócone, zaś odroczony kapitał i odsetki (lub sam kapitał) będą przesunięte do spłaty po okresie zawieszenia wykonania umowy wynikającego z utracenia przez Ciebie pracy lub innego głównego źródła dochodu.
  • Informacja o zawieszeniu wykonania umowy przekazywana jest do Biura Informacji Kredytowej (BIK).
  • W przypadku karty kredytowej i internetowego limitu odnawialnego - w okresie zawieszenia wykonywania umowy będzie ona zablokowana - wiąże się to z brakiem możliwości korzystania z przyznanego limitu kredytowego. Żeby karta lub limit ponownie zostały odblokowane, klient musi spłacić pierwszą spłatę minimalną po zakończeniu zawieszenia umowy.

Dowiedz się więcej o zasadach związanych z zawieszeniem wykonywania umowy dla osób, które utraciły główne  źródło dochodu  – obszerne informacje znajdują się na naszym blogu - TUTAJ

Poznaj także najczęstsze pytania i odpowiedzi dla osób, które utraciły źródło dochodu  TUTAJ

 

 

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji