W nocy z wtorku na środę (16/17 września 2025 r.) w godzinach 22:00 - 6:00 przeprowadzimy prace serwisowe.
W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Prace nie będą mieć wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Sprawdź szczegóły

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15      |      

Chcesz kredyt? 71 358 22 15

CX - personalizacja obsługi klientów w bankach


Najnowsze trendy CX (customer experience) pokazują, że klienci chcieliby, żeby banki działały na podobnej zasadzie jak platformy streamingowe, które dostarczają swoje usługi szybko i w sposób dopasowany do danej osoby. Jakie inne oczekiwania mają użytkownicy w kontekście doświadczeń ze światem bankowości? Wyjaśniamy w artykule poniżej.


Klienci oczekują satysfakcjonującej obsługi, co oznacza nie tylko personalizację usług, ale również sprawne rozwiązywanie spraw, z którymi przychodzą do banku i unikanie sytuacji, w której są przekierowywani od pracownika do pracownika. Tak wskazuje badanie firmy Invoca „2022 Buyer Experience Benchmark”. Raport mówi także o tym, że respondenci negatywnie wypowiadają się o nieprzyjemnych konwersacjach z osobami pracującymi w dziale customer service. Dlatego tak istotne jest, aby organizować pracownikom stałe szkolenia nie tylko ze zmieniających się usług, jakie oferuje dana firma, ale również z efektywnej komunikacji interpersonalnej.


Warto w tym punkcie pamiętać również o czasie na reakcję. Postępująca digitalizacja usług – dodatkowo przyspieszona przez pandemię koronawirusa – i rosnące tempo życia sprawiły, że dzisiaj klienci chcą załatwiać sprawy najszybciej, jak to możliwe. Według HubSpot Research aż 90 proc. z nich oczekuje natychmiastowej odpowiedzi przy zgłaszaniu zapytania bądź problemu. Dla 60 proc. oznacza to reakcję w ciągu maksymalnie 10 minut.


Duże znaczenia ma omnichannel


Czego jeszcze oczekują konsumenci? Jak się okazuje – wdrożenia strategii omnichannel. Takie wnioski płyną z tegorocznego badania Broadridge dotyczącego consumer experience i komunikacji. Gładkie przechodzenie między kanałami to np. dostosowanie strony internetowej banku do wersji mobilnej i desktopowej czy możliwość udzielenia pomocy klientowi na podstawie jego zgłoszenia, niezależnie od tego jaką drogę kontaktu wybrał.


Co więcej, analizując pojawiające się trendy w customer experience okazuje się, że banki powinny inwestować w narzędzia samoobsługowe, które pozwolą klientom pozyskać potrzebne informacje, kiedy będą ich potrzebowali. Należą do nich interfejsy konwersacyjne. Takie rozwiązania pozwalają komunikować się znacznie szybciej i wygodniej, a jednocześnie są relatywnie proste w personalizacji. Przy okazji są też zdecydowanie mniej stresującą formą kontaktu dla klientów, którzy nie lubią kontaktu bezpośredniego.


Na koniec trzeba wspomnieć również o nieocenionej roli feedbacku jako miernika jakości customer experience. Warto pytać klientów o ich opinię na temat dotychczasowej obsługi oraz o sugestie do tego, co ich zdaniem można poprawić. Nie tylko w ankietach, ale również pytaniach otwartych, które pozwolą uzyskać unikalne opinie.