Infolinia: 195 00**

Bankowość Elektroniczna

 

Bankowość Internetowa

Aktywuj dostęp do swoich produktów w Bankowości internetowej – podpisz Umowę o Świadczenie usług Bankowości elektronicznej i usług Bankowości telefonicznej udając się do najbliższej placówki lub podpisując nową umowę produktową. Ciesz się nieograniczonym dostępem do swoich produktów i usług.

 

Aplikacja Mobilna

Pobierz Aplikację mobilną Santander Consumer Banku – zyskaj przyjazne narzędzie zaprojektowane z myślą o użytkownikach i łatwości w obsłudze ich produktów. Wygodnie zarządzaj swoją kartą, kredytem lub lokatą, a także sprawdzaj aktualną propozycję banku.

 

Funkcjonalności

 

Wygodny dostęp do produktów

Sprawdzaj dostępne środki na karcie kredytowej, aktualny stan swoich kredytów, czy też posiadanej lokaty.

  

Spłata za 0 zł

Możesz bezpłatnie spłacać kartę kredytową lub raty kredytów, korzystając zarówno z Bankowości internetowej, jak i Aplikacji mobilnej. Szybko i bezpiecznie z usługą Przelewy24.

 

Przydatne usługi

Korzystaj z przydatnych funkcjonalności, takich jak zmiana numeru PIN dla karty, możliwość jej zastrzeżenia, podgląd innych posiadanych produktów czy możliwość sprawdzenia aktualnych propozycji banku.

  

Bezpieczne logowanie do aplikacji

Do Aplikacji mobilnej możesz logować się PINem, a jeśli Twoje urządzenie to umożliwia, również przez odcisk palca czy skan twarzy.

Zobacz wszystkie funkcjonalności

BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ APLIKACJI MOBILNEJ

 

Sprawdź zasady bezpiecznej bankowości

Korzystaj z szeregu funkcjonalności w dowolnym momencie z dowolnego miejsca, zachowując przy tym pełnię bezpieczeństwa. Przeczytaj więcej, jak dbać o swoje bezpieczeństwo, gdy używasz Bankowości internetowej.

Pytania i odpowiedzi

Kto może ściągnąć i aktywować aplikację?

Aplikację mobilną mogą pobrać osoby korzystające ze smartfonów z systemem operacyjnym:

 

Przy pobieraniu aplikacji zwróć uwagę na odpowiednią kolorystykę ikony aplikacji Santander Consumer Banku

Aplikację mogą aktywować Klienci Santander Consumer Banku, którzy zawarli umowę o:

1.    kredyt gotówkowy,
2.    kredyt ratalny,
3.    kartę kredytową,
4.    lokatę

oraz posiadają Umowę o  Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej.

Klienci z aktywną kartą kredytową bez Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej również mogą aktywować aplikację, jednak będą mieli ograniczone funkcjonalności w aplikacji mobilnej – przeczytaj więcej w odpowiedzi do pytania „Dlaczego po zalogowaniu do aplikacji widzę tylko kartę kredytową, a spłacam też inne kredyty?”

Pozostali użytkownicy mogą pobrać aplikację na swój telefon i mieć w ten sposób możliwość zapoznania się z aktualnymi propozycjami banku. Klienci zainteresowani ofertą Banku po wyborze produktu mogą wypełnić formularz kontaktowy, a pracownik banku oddzwoni ze szczegółami propozycji.
Dodatkowo, bez aktywacji i  logowania dostępna jest mapa oddziałów banku, uwzgledniająca ich dokładne adresy i godziny otwarcia, w tym godziny pracy kasy.

Jak aktywować aplikację?

Aplikację mogą aktywować Klienci Santander Consumer Banku, którzy zawarli umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej oraz posiadają lub posiadali produkty kredytowe lub oszczędnościowe
Podczas aktywacji aplikacji należy uzupełnić aktualne dane, takie jak: numer telefonu, numer PESEL, serię i numer dowodu osobistego oraz adres e-mail, jeśli nie podałeś go wcześniej podczas uzupełnienia wniosku/zawierania umowy.
Jeśli chcesz zaktualizować zaufany numer telefonu i posiadasz poprzednio podany numer, możesz to zrobić na infolinii, w serwisie Bankowości Internetowej oraz w oddziale Santander Consumer Banku. Aktualizacja zaufanego numeru telefonu (jeśli nie posiadasz już poprzedniego numeru) oraz serii i numeru dowodu osobistego może nastąpić wyłącznie w oddziale naszego banku.

Nie pamiętam PINu do aplikacji mobilnej. W jaki sposób mogę zalogować się do aplikacji?

Dostęp do aplikacji będzie możliwy po ustanowieniu nowego kodu PIN. Aby ustanowić nowe hasło, należy na ekranie logowania wybrać „Nie pamiętam kodu PIN”, a następnie przejść proces aktywacji aplikacji.

Jak zmienię PIN do aplikacji mobilnej?

Zmiana PINu do aplikacji możliwa jest po przejściu w zakładkę „Ustawienia” w sekcję Bezpieczeństwo. Nowy PIN powinien składać się z 4-8 znaków, należy unikać ciągu cyfr, np. 1111 lub 1234. Im więcej znaków, tym hasło jest bezpieczniejsze. Pamiętaj, aby nikomu nie udostępniać hasła do aplikacji.

Nie mogę aktywować aplikacji. Co należy zrobić?

Aplikacja Santander Consumer Banku dedykowana jest Klientom, którzy posiadają w Santander Consumer Banku Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej oraz korzystają lub korzystali z:

1.    kredytu gotówkowego,
2.    kredytu ratalnego,
3.    karty kredytowej (Klienci z aktywną kartą kredytową bez Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej mogą aktywować aplikację, jednak będą mieli ograniczone funkcjonalności w aplikacji mobilnej
4.    lokaty.

Powyższe oznacza, że aplikacji nie aktywują osoby, które nie korzystały z wymienionych usług Santander Consumer Banku lub nie mają zawartej Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej (z wyjątkiem Klientów posiadających kartą kredytową).

W przypadku problemów z rejestracją, sprawdź wprowadzone dane. Pamiętaj, że należy uzupełnić dane, które zostały podane podczas sporządzania wniosku/zawierania umowy. Jeśli mimo uzupełnienia poprawnych danych nadal nie możesz aktywować aplikacji, prosimy o kontakt z pracownikiem infolinii pod numerem 19500 (koszt wg stawki operatora) lub udanie się do oddziału Santander Consumer Banku.

Jeśli chcesz zaktualizować zaufany numer telefonu i posiadasz podany poprzednio numer, możesz to zrobić na infolinii, w serwisie Bankowości Internetowej oraz w oddziale Santander Consumer Banku. Aktualizacja zaufanego numeru telefonu (jeśli nie posiadasz już poprzedniego numeru), serii i numeru dowodu osobistego może nastąpić wyłącznie w oddziale Santander Consumer Banku.

 

Czy przez aplikację mogę zmienić swoje dane?

W aplikacji możesz zobaczyć dane podane do banku, tj. imię i nazwisko, serię i nr dowodu lub karty pobytu, adres zameldowania i korespondencyjny oraz adres e-mail, nr telefonu. Nie ma możliwości zmiany danych przez aplikację. W Bankowości Internetowej oraz na infolinii pod numerem 195 00** możliwa jest zmiana: adresu korespondencyjnego, adresu e-mail i numeru telefonu.

Jeśli chcesz zmienić inne dane, zapraszamy do najbliższego oddziału Santander Consumer Banku – wyszukaj oddział.

Co oznacza grupowanie produktów?

Grupowanie jest to sposób pokazywania kredytów i lokat na pulpicie. Dostępne są dwie opcje widoku produktów na pulpicie:

  • rozgrupowany – wówczas każdy kredyt lub lokata jest osobną kartą produktu na pulpicie. Przyciśnij „Zobacz kredyty” lub „Zobacz lokaty”, aby przejść do widoku z listą produktów.
  • lub zgrupowany – dla więcej niż 2 produktów tego samego rodzaju (kredytów gotówkowych, ratalnych, lokat opłaconych i nieopłaconych) możemy pokazać kartę zbiorczą, na której zobaczysz podsumowanie:
    • dla kredytów danego rodzaju – liczbę kredytów, zsumowaną kwotę rat na następne 30 dni i termin najbliższej raty.
    • dla lokat – sumę oszczędności, prognozowany zysk netto, termin zapadalności najbliższej lokaty


Opisane powyżej opcje widoku dotyczą tylko pulpitu. W zakładce „Produkty” zawsze jest przewijana lista (każda karta kredytowa, kredyt i lokata jest osobną kartą produktu).

Po zalogowaniu do aplikacji nie widzę produktów, które posiadam w Santander Consumer Banku.

Aby w aplikacji mobilnej mieć podgląd produktów, które posiadasz w Santander Consumer Banku, należy podpisać Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej (dalej umowa BE). Podgląd umów w aplikacji będzie możliwy w ciągu 3 dni od zawarcia umowy. Jeśli masz kredyt/lokatę/kartę kredytową oraz umowę BE i minęło więcej jak 3 dni od zawarcia umowy, a nadal nie widzisz produktów w aplikacji, prosimy o kontakt z pracownikiem infolinii pod numerem 19500**

Jestem Klientem Santander Bank Polska (dawniej BZWBK). Czy przez aplikację Santander Consumer Banku będę mieć dostęp do produktów posiadanych w Santander Bank Polska (dawnym BZWBK)?

Santander Consumer Bank i Santander Bank Polska to dwa odrębne banki, działające w ramach grupy Santander. Obie instytucje mają niezależne aplikacje mobilne dla swoich Klientów, co oznacza, że w aplikacji Santander Consumer Banku znajdują się tylko produkty z umów zawartych z Santander Consumer Bankiem i nie ma w niej możliwości podglądu produktów Santander Bank Polska, dawnego BZWBK.
Zwróć uwagę przy pobieraniu aplikacji na ikonę odpowiedniej aplikacji.

– jest to ikona aplikacji Santander Consumer Banku

– jest to ikona aplikacji Santander Bank Polska (dawnego BZWBK)

 

Jak mogę pobrać zestawienie karty kredytowej?

Zaloguj się do aplikacji Santander Consumer Banku i przejdź do szczegółów wybranej karty kredytowej (wybierz  kartę produktu lub przycisk „Dalej”). Wybierz sekcję „Zestawienia”, skąd możesz je wyświetlić i pobrać. Do zestawień możesz przejść również po wybraniu „Więcej” a następnie  „Zestawienia”.

Czy mogę aktywować kartę kredytową za pomocą aplikacji?

Tak, aktywacja karty kredytowej jest możliwa w aplikacji mobilnej. Przejdź do karty, którą chcesz aktywować i wybierz „Aktywuj”. Potwierdź aktywację karty PINem do aplikacji mobilnej i już! Twoja karta kredytowa jest już aktywna.
Aktywacja dostępna jest dla Klientów z Umową o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej. Aby uzyskać możliwość korzystania z  funkcjonalności aplikacji dot. karty, takich jak aktywacja, zastrzeganie karty czy zmiana limitów, a także mieć podgląd innych produktów, które posiadasz w Santander Consumer Banku, podpisz w oddziale Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej.

Chcę zmienić limity karty kredytowej. W jaki sposób mogę to zrobić?

Aby zmienić limity karty kredytowej, przejdź do szczegółów karty (przyciśnij kartę produktu lub przyciśnij „Dalej”). W kolejnym kroku, wybierz „Więcej” i „Zmień limity”.
Możesz zmienić liczbę transakcji, czyli to, ile transakcji będziesz mógł zrobić dziennie oraz kwotę transakcji, czyli to, na jaką sumę będziesz mógł  dokonać transakcji w ciągu jednego dnia.
Dla przejrzystości, w ramach transakcji bezgotówkowych, wydzieliliśmy osobno transakcje internetowe oraz zbliżeniowe.
Jeśli chcesz zablokować możliwość dokonywania wybranych transakcji, ustaw wartość 0 zł.
Zmiana limitów dostępna jest dla Klientów z Umową o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej. Aby uzyskać możliwość korzystania z  funkcjonalności aplikacji dot. karty, takich jak aktywacja, zastrzeganie karty czy zmiana limitów, a także mieć podgląd innych produktów, które posiadasz w Santander Consumer Banku, podpisz w oddziale Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej.

 

Zastrzeżenie karty kredytowej – kiedy i jak należy to zrobić?

Jeśli utraciłeś swoją kartę i chcesz ją zastrzec, wybierz kartę do zastrzeżenia i wejdź w jej szczegóły (wybierz kartę produktu lub przycisk „Dalej”). Pod wizerunkiem karty wybierz „Zastrzeż”, a następnie wybierz powód zastrzeżenia. Po potwierdzeniu zastrzeżenia, środki na karcie są już zabezpieczone przed nieuprawnionym użyciem.
Zastrzeżenie karty jest operacją nieodwracalną. Oznacza to,, że aby ponownie korzystać z karty, niezbędne będzie wydanie  nowej karty i jej aktywacja. Skontaktuj się w tej sprawie z pracownikiem infolinii pod numerem 19500 (koszt wg stawki operatora) lub udaj się do oddziału Santander Consumer Banku.
Zastrzeganie karty dostępne jest dla Klientów z Umową o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej. Aby uzyskać możliwość korzystania z  funkcjonalności aplikacji dot. karty, takich jak aktywacja, zastrzeganie karty czy zmiana limitów, a także mieć podgląd innych produktów które posiadasz w Santander Consumer Banku, podpisz w oddziale Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej.

 

Nie mogę dokonywać transakcji internetowych/zbliżeniowych. Jak mogę to zmienić?

W przypadku braku możliwości dokonywania transakcji kartą, należy sprawdzić ustawione limity dla danej karty. Jeśli limit wartościowy dla danego rodzaju transakcji wynosi 0 zł, lub gdy ilość transakcji ustawiona jest na 0, wówczas nie ma możliwości dokonywania danej transakcji kartą. Zmiana limitu powinna rozwiązać problem. W przypadku dalszych wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikiem infolinii pod numerem 19500 (koszt wg stawki operatora) lub udanie się do oddziału Santander Consumer Banku. 

Czy w aplikacji jest możliwość podglądu warunków finansowych karty oraz umowy?

Klienci, którzy zawarli umowę na odległość i potwierdzili tożsamość przelewem jednozłotowym, mogą wyświetlić dokumenty wraz z umową kredytową. Aby to zrobić, wybierz wizerunek danej karty lub przycisk „Dalej”. Następnie wybierz „Więcej” oraz „Dokumenty”.
Pod przyciskiem „Więcej” znajdziesz też „Szczegóły karty”, gdzie są sekcje ze szczegółowymi informacjami dot. Twojej karty, w tym warunki finansowe.

Po zalogowaniu do aplikacji widzę tylko kartę kredytową, a spłacam też inne produkty.

Jeśli posiadasz w Santander Consumer Banku kartę kredytową, ale nie zawierałeś Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej, w aplikacji mobilnej będziesz mieć podgląd danych karty, możliwość pobrania zestawienia oraz spłaty karty.
Aby uzyskać możliwość korzystania z innych funkcjonalności aplikacji dot. karty, takich jak aktywacja, zastrzeganie karty czy zmiana limitów oraz mieć podgląd innych produktów, które posiadasz w Santander Consumer Banku, podpisz w oddziale Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej.

Mam kartę kredytową Santander Bank Polska (dawniej BZW BK). Czy przez aplikację Santander Consumer Banku będę mieć dostęp do informacji o tej karcie?

Santander Consumer Bank i Santander Bank Polska to dwa odrębne banki działające w ramach grupy Santander. Obie instytucje mają niezależne aplikacje mobilne dla swoich Klientów, co oznacza, że w aplikacji Santander Consumer Banku znajdują się tylko produkty z umów zawartych z Santander Consumer Bankiem i nie ma w niej możliwości podglądu produktów Santander Bank Polska, dawnego BZWBK.

Jak mogę spłacić ratę kredytu gotówkowego/ratalnego?

Przejdź do karty danego kredytu i przyciśnij „Spłać ratę”. Aplikacja domyślnie podpowiada kwotę raty do spłaty, ale możesz uzupełnić dowolną kwotę spłaty. Po akceptacji regulaminu usługi Szybkie Płatności (aplikacja prosi o akceptację regulaminu podczas pierwszej płatności lub po jego zmianie) zostaniesz przekierowany do serwisu Przelewy24, gdzie dokończysz płatność raty.

Czy mogę w aplikacji sprawdzić harmonogram spłat?

Tak, w aplikacji możesz wyświetlić harmonogram Twojego kredytu. W tym celu zaloguj się do aplikacji i przejdź do karty danego kredytu. Następnie wybierz „Harmonogram”. Do harmonogramu można również przejść z poziomu szczegółów kredytu po przeciągnięciu w górę zakładki Harmonogram.  
Po wyborze danej raty wyświetlą się szczegóły, takie jak: kwota raty, jej składowe (kapitał oraz odsetki zawarte w racie), data spłaty, ew. opłaty dodatkowe.

Czy w aplikacji jest możliwość podglądu warunków finansowych kredytu oraz umowy kredytowej?

Klienci, którzy zawarli umowę kredytu na odległość i potwierdzili tożsamość przelewem jednozłotowym, mogą wyświetlić dokumenty wraz z umową kredytową. Aby to zrobić, przejdź do karty danego kredytu i naciśnij ją lub przycisk „Dalej”. Następnie wybierz „Więcej” i przyciśnij „Dokumenty”.
Pod przyciskiem „Więcej” znajdziesz też „Szczegóły kredytu”, gdzie są sekcje ze szczegółowymi informacjami dot. Twojego kredytu, w tym warunki finansowe.

Złożyłem wniosek o lokatę przez Internet. czy zobaczę ją w aplikacji ?

Jeśli złożysz wniosek o lokatę w Santander Consumer Banku, po dokonaniu aktywacji i zalogowaniu do Aplikacji zobaczysz kartę produktu z jej aktualnym statusem:

  • do opłacenia, jeśli złożyłeś wniosek, ale nie wpłaciłeś jeszcze kwoty lokaty,
  • lub opłaconą (aktywną), jeśli wpłaciłeś kwotę i umowa została zawarta

Czy przez aplikację mogę dokonać wpłaty kwoty lokaty podanej we wniosku?

W aktualnym wydaniu aplikacji możesz sprawdzić i skopiować dane do opłacenia lokaty. Wybierz kartę lokaty do opłacenia i przyciśnij „Jak opłacić”.

Chcę sprawdzić historię transakcji i muszę wprowadzić hasło SMS. Dlaczego?

Od 14 listopada 2019 roku, zgodnie z Ustawą o usługach płatniczych, sięganie do historii transakcji starszych niż 90 dni, wymaga dodatkowego silnego uwierzytelnienia hasłem SMS. Silne uwierzytelnienie ważne jest przez 90 dni, po tym czasie ponownie wymagane będzie wprowadzenie dodatkowego hasła SMS.

Co to jest 3D Secure?

Jest to autoryzacja transakcji online kartą kredytową w postaci dodatkowego hasła SMS; celem jest zwiększenie bezpieczeństwa do płatności kartami kredytowymi w internecie.

Co to jest TPP?

Third Party Providers to tzw. podmioty trzecie; zgodnie z ustawą o usługach płatniczych będą mogły, w imieniu użytkownika usług płatniczych, uzyskać dostęp do informacji i jego rachunkach lub zlecać realizację płatności.

Czy hasło SMS ma określony termin ważności?

Tak, hasło SMS jest ważne kilka minut. Po tym czasie będzie nieważne, więc jeśli w tym czasie nie zdążyłeś z niego skorzystać, należy ponownie złożyć dyspozycję w Bankowości Internetowej, aby dostać nowe hasło.

Pamiętaj o tym, że hasło SMS jest jednorazowe. Po jego wykorzystaniu staje się nieważne.

Czy jeśli otrzymałem ICN wraz z umową Karty Kredytowej, to mam taki sam dostęp, co Klienci z Umową o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej?

Nie. Klient ma podgląd do swoich aktywnych Kart Kredytowych (wszystkich aktywnych), lecz nie może ich aktywować, zastrzec itd. Taką funkcjonalność mają tylko Klienci z Umową o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej.

Czy jeśli zawarłem umowę o kolejną Kartę Kredytową będę miał kilka loginów do Bankowości Internetowej?

Nie. Klient na kolejnej umowie otrzyma numer ICN, którym może się zalogować. Po zalogowaniu będzie widział wszystkie swoje aktywne Karty Kredytowe.

Czym jest ICN?

Jest to Indywidualny Numer, który zostaje przypisany do Klienta w momencie podpisania Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej lub o Kartę Kredytową. Numer ICN znajduje się na umowie:

Bank nadaje użytkownikowi BE Indywidualny Numer (ICN) [11111111], który będzie służył jako Login do Bankowości Internetowej. Hasło startowe zostanie wysłane w wiadomości SMS, po wprowadzeniu Loginu na stronie logowania, na numer telefonu wskazanego w niniejszej Umowie. Podanie numeru telefonu komórkowego i e-mail jest dobrowolnie, jednakże niezbędne do świadczenia usług Bankowości Internetowej. Istnieje możliwość zmiany loginu na własny, przy czym ICN jest na stałe przypisany do Klienta, dlatego sugerujemy zapamiętać go.

Klienci, którzy podpisali Umowę o Przyznanie Limitu Kredytowego i Wydanie Karty przed 21 lipca 2017 roku numer ICN znajdą w liście, który został wysłany wraz z zestawieniami w czerwcu br. ICN można również uzyskać dzwoniąc na Infolinię Santander Consumer Bank pod numerem 195 00*. Opłata wg cennika operatora.

Czym jest obrazek bezpieczeństwa?

Jest to obrazek, który jest wybierany podczas pierwszego logowania. Przy następnym logowaniu wybrany obrazek pojawia się tuż po wprowadzeniu loginu.

Funkcjonalność ta nie jest obowiązkowa, ale ze względów bezpieczeństwa sugerujemy korzystać z niej, ponieważ daje pewność, że logujesz się na właściwej stronie podając poprawny login.

Czym jest PSD2?

Jest to pakiet regulacji obejmujący w szczególności Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, ustawę z dnia 29 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.

Czy mój komputer powinien mieć dodatkowe oprogramowanie do korzystania z Bankowości Internetowej?

Nie, pamiętaj o tym, że Bank nigdy nie prosi Cię o instalację dodatkowego oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł. Do korzystania z Bankowości Internetowej potrzebujesz komputera z dostępem do sieci internet.

Zadbaj  o najnowsze aktualizacje swoich przeglądarek, ponieważ Bankowość Internetowa poprawnie będzie działać na aktualnych wersjach przeglądarek: Google Chrome, Microsoft IE, Mozilla Firefox, Opera, Chrome Mobile, IE Mobile. W Regulaminie świadczenia usług bankowości elektronicznej i usług bankowości telefonicznej w punkcie „II. Warunki udostępniania usług BI i BT” znajduje się opis warunków technicznych, które należy spełnić, by w pełni korzystać z Bankowości Internetowej.

Serwis Bankowości Internetowej został przygotowany w wersji responsywnej co sprawia, że dostosowuje się on do rozdzielczości ekranu danego urządzenia. Oznacza to to, że będziesz mógł korzystać z BI na każdym urządzeniu podłączonym do sieci Internet.

Dlaczego w trakcie logowania do BI musiałem wprowadzić dodatkowe hasło SMS?

Jest to wymóg Ustawy o usługach płatniczych, który wymusza na bankach i ich Klientach dodatkowego tzw. silnego uwierzytelnienia, które polega na tym, że co 90 dni podczas logowania do Bankowości Internetowej Klient będzie musiał wprowadzić dodatkowe hasło SMS. Ma to na celu silniejszego zabezpieczenia logowania do Bankowości Internetowej.

Jaka jest różnica między Bankowością Elektroniczną, a Bankowością Internetową?

Bankowością Elektroniczną nazywamy usługę w Santander Consumer Bank, w skład której wchodzą:

  • Bankowość Internetowa – serwis internetowy umożliwiający świadczenie usług bankowych w tym składanie dyspozycji za pośrednictwem strony internetowej https://online.santanderconsumer.pl/
  • Bankowość Mobilna – aplikacja mobilna umożliwiająca świadczenie usług bankowych.
  • Bankowość Telefoniczna – możliwość telefonicznego świadczenia usług bankowych w tym składanie dyspozycji za pośrednictwem kontaktu telefonicznego i wiadomości SMS.

Jakie są korzyści korzystania z Bankowości Internetowej?

Bankowość Internetowa daje możliwość wglądu online (bez ograniczeń i bezpłatnie) oraz wykonywania dyspozycji do następujących produktów:

  • Karta kredytowa
  • Kredyt gotówkowy/konsolidacyjny
  • Kredyt na zakup towarów i usług
  • ​Lokat
     

Klienci z kartą kredytową, którzy nie podpisali Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej, mają statyczny dostęp do informacji o swoim produkcie. Warto udać się do Oddziału w celu podpisania Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej. Dostęp do pełnej Bankowości Internetowej daje dodatkowe możliwości:

  • Zmiany PIN
  • Zastrzeżenie karty
  • Zmiany dziennych limitów transakcyjnych
  • Aktywacji karty

Kilka razy próbowałem logować się do Bankowości Internetowej i nie mogę się zalogować

Najprawdopodobniej doszło do blokady Bankowości Internetowej poprzez błędne wpisywanie hasła. Takie zachowanie jest celowe, by chronić Twoją Bankowość Internetową przed włamaniem.

W celu odblokowania dostępu należy postępować zgodnie ze wskazówkami, które są opisane w punkcie: Nie znam/nie pamiętam swojego hasła. Co teraz?

Kto może mieć dostęp do Bankowości Internetowej Santander Consumer Bank?

Dostęp do Bankowości Internetowej może mieć każdy Klient Santander Consumer Bank, który posiada jeden lub kilka z poniższych produktów:

  • Karta kredytowa
  • Kredyt gotówkowy/konsolidacyjny
  • Kredyt na zakup towarów i usług
  • Lokata online

Mam kartę kredytową i nie mogę się zalogować. A do tej pory logowałem się.

Klienci z kartą kredytową, którzy nie mają podpisanej Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej, logowali się do Bankowości Internetowej numerem umowy i korzystali z haseł jednorazowych (drukowanych), od 14 września muszą logować się ICNem, a hasła jednorazowe zostały zastąpione hasłami SMS. Zmiana podyktowana jest Ustawą o usługach płatniczych. W czerwcu br. został wysłany list pocztą tradycyjną z informacją o zmianie sposobu logowania, w treści listy był ICN. Można go również uzyskać dzwoniąc na infolinię Banku. Hasło pozostaje bez zmian.

Mam kartę kredytową. Jak mam się zalogować do Bankowości Internetowej?

Jeśli podpisałeś Umowę o przyznanie limitu i wydanie karty przed 21 lipca 2017 roku, możesz logować się do Bankowości Internetowej numerem ICN, który znajdziesz w liście wysłanym do Ciebie w czerwcu br. wraz z zestawieniem transakcji. ICN można również uzyskać dzwoniąc na Infolinię Santander Consumer Bank pod numerem 195 00*. Opłata wg cennika operatora.

Jeśli podpisałeś Umowę o przyznanie limitu i wydanie Karty po 21 lipca 2017 roku, posiadasz dostęp do Bankowości Internetowej:

  • Twoim loginem jest Indywidualny Numer (ICN), który znajduje się w Twojej umowie,
  • Twoim hasłem jest hasło, które zostanie wysłane przez Santander Consumer Bank w wiadomości SMS. Po jego wprowadzeniu Bankowość Internetowa poprosi o ustawienie nowego hasła.

 

Jeśli chcesz mieć dostęp do nowych funkcjonalności dla kart kredytowych takich jak:

  • zmiana PIN,
  • zastrzeżenie karty,
  • zmiana dziennych limitów transakcyjnych,
  • aktywacja karty

zapraszamy Cię do najbliższego Oddziału w celu podpisania Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej. Usługa Bankowości Internetowej jest bezpłatna, a podpisanie umowy trwa minimum formalności.

Mam kredyt gotówkowy/kredyt ratalny/lokatę u Was. Czy w mojej BI coś się zmieni?

W przypadku Klientów, którzy nie posiadają karty kredytowej, dostęp do BI nie ulega zmianie. Ustawa o usługach płatniczych dotyczy rachunków płatniczych (w tym kart kredytowych).

Mam kredyt ratalny/kredyt gotówkowy/lokatę. Jak mam się zalogować do Bankowości Internetowej?

  • Jeśli podpisałeś Umowę o Kredyt na Zakup Towarów i Usług/Umowę o Kredyt Gotówkowy/Umowę Rachunku Terminowej Lokaty Oszczędnościowej przed 21 lipca 2017 roku zapraszamy Cię do najbliższego Oddziału w celu podpisania Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej. Dzięki niej zyskasz bezpłatny dostęp do Bankowości Internetowej, w której będziesz mieć wgląd w szczegóły swojego kredytu oraz umowy wraz z aktualnym harmonogramem spłat.
     
  •   Jeśli podpisałeś Umowę o Kredyt na Zakup Towarów i Usług/Umowę o Kredyt Gotówkowy/Umowę Rachunku Terminowej Lokaty Oszczędnościowej po 21 lipca 2017 roku posiadasz dostęp do Bankowości Internetowej.
    • Twoim loginem jest Indywidualny Numer (ICN), który znajduje się w Twojej umowie.
    • Twoim hasłem jest hasło, które zostanie wysłane przez Santander Consumer Bank w wiadomości SMS. Po jego wprowadzeniu Bankowość Internetowa poprosi o ustawienie nowego hasła.

Zyskujesz wgląd w szczegóły swojego kredytu i umowy oraz aktualny harmonogram spłat.

Mam u Was kartę kredytową. W jaki sposób wpływa na mnie Ustawa o usługach płatniczych?

Zmienia się sposób logowania do Bankowości Internetowej. Co 90 dni podczas logowania do BI będzie wymagane dodatkowe silne uwierzytelnienie hasłem SMS. Dodatkowo podczas uzyskiwania dostępu do  historii transakcji i zestawień transakcji starszych niż 90 dni, również wymagane będzie silne uwierzytelnienie hasłem SMS.

Nie znam/nie pamiętam swojego hasła. Co teraz?

Odzyskanie hasła do Bankowości Internetowej odbywa się za pośrednictwem strony logowania www.online.santanderconsumer.pl – wystarczy wybrać opcję Problem z logowaniem?, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami, które pojawiają się na ekranie.

Otrzymałem ICN wraz z umową Karty Kredytowej, czy muszę ponownie przejść pierwsze logowanie?

Tak w sytuacji, gdy Klient wcześniej logował się numerem Karty Kredytowej, a teraz otrzymał ICN, będzie musiał przejść jeszcze raz pierwsze logowania, co powoduję, że będzie musiał ustawić nowe hasło oraz obrazek bezpieczeństwa.

Jeśli masz już Umowę o przyznanie limitu kredytowego i wydanie karty, numer ICN nie ulega zmianie.

Płaciłem kartą kredytową za zakupy i musiałem wprowadzić hasło SMS. Dlaczego?

Jest to wymóg 3D Secure - podczas płatności online jest wymagane dodatkowe hasło SMS, ma ono na celu zwiększenie bezpieczeństwa płatności w Internecie.

Skąd wiem, że zalogowałem się do bezpiecznej strony? Jak to sprawdzić?

  • Sprawdź, czy adres strony nie zaczyna się od ssl-, ssl_ oraz czy nie popełniłeś błędu w nazwie strony, poprawny adres to online.santanderconsumer.pl.
  • Zweryfikuj, czy w oknie przeglądarki przy adresie strony znajduje się kłódka oznaczająca połączenie szyfrowane, obok kłódki powinna znajdować się nazwa banku - Santander Consumer Bank S.A. [PL]) na zielonym tle.

 

Zawarłem umowę o kolejną Kartę Kredytową. Jak mam się logować do Bankowości Internetowej?

Klient z Kartą Kredytową (bez Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej) może zawrzeć umowę o następną Kartę Kredytową. W tej sytuacji klient nie będzie się już logował Numerem Karty Kredytowej tylko ICN, który otrzymał na ostatniej umowie. Również od tego momentu Klient nie będzie korzystał z kodów jednorazowych przypisanych do Karty Kredytowej, a będzie otrzymywał autoryzacyjne kody SMSowe

Numer ICN nie ulega zmianie. Dostęp do Bankowości Internetowej pozostaje taki sam.

Masz inne pytania?
Skontaktuj się z nami. Nasi doradcy chętnie udzielą dodatkowych informacji.
 Zadzwoń na infolinię 195 00**
Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji