Ubezpieczenia do kredytów ratalnych w Media Markt, Saturn, Castorama

Wariant 1 – Klient aktywny zawodowo

Ubezpieczenie chroni życie, zdrowie i/lub interes majątkowy (utrata pracy lub hospitalizacja) Klienta. Szczegółowy zakres ochrony oraz włączenia i ograniczenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) dostępnych na stronie https://www.santanderconsumer.pl/ubezpieczenia/.

Zakres ubezpieczenia obejmuje następujące zdarzenia ubezpieczeniowe:

  1. Śmierć Ubezpieczonego,
  2. Śmierć Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku,
  3. Trwała i całkowita niezdolność do pracy Ubezpieczonego,
  4. Utrata pracy,
  5. Hospitalizacja Ubezpieczonego na skutek Choroby lub Nieszczęśliwego wypadku trwająca co najmniej 4 doby 100 %,
  6. Czasowa niezdolność do pracy,
  7. Operacja Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku lub zabieg chirurgiczny Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku określone w Tabeli C.

Ubezpieczenie nie obejmuje Zdarzeń ubezpieczeniowych powstałych na skutek:

  1. samobójstwa Ubezpieczonego popełnionego niezależnie od stanu jego poczytalności w ciągu pierwszych dwóch lat od dnia zawarcia Umowy Ubezpieczenia,
  2. samookaleczenia Ubezpieczonego lub okaleczenia na prośbę Ubezpieczonego popełnionego niezależnie od stanu jego poczytalności, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  3. Choroby lub niepełnosprawności fizycznej (z wyłączeniem niepełnosprawności psychicznej i intelektualnej) Ubezpieczonego zdiagnozowanych w okresie 12 miesięcy przed dniem rozpoczęcia Ubezpieczenia i będących przyczyną wystąpienia Zdarzenia ubezpieczeniowego - w ciągu pierwszych 3 miesięcy od dnia rozpoczęcia Ubezpieczenia,
  4. Czasowej niezdolności do pracy i/lub Hospitalizacji będących wynikiem ciąży i będących przyczyną wystąpienia Zdarzenia ubezpieczeniowego w ciągu pierwszych 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia Ubezpieczenia,
  5. wojny, działań zbrojnych, przewrotu, strajku, zamieszek, powstania, zamieszek społecznych, rebelii, aktów terroryzmu lub promieniowania radioaktywnego lub nuklearnego, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  6. popełnienia lub próby popełnienia umyślnego przestępstwa przez Ubezpieczonego oraz świadomego udziału Ubezpieczonego w dowolnym działaniu przestępczym, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  7. przewlekłego alkoholizmu, nadużywania alkoholu, nadużywania lub uzależnienia od narkotyków, leków innych niż zażywane na zalecenie lekarza, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego, a także przebywania pod wpływem wyżej wymienionych substancji w momencie zajścia Zdarzenia ubezpieczeniowego, jeżeli pozostawanie pod wpływem takich czynników było bezpośrednią przyczyną danego Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  8. katastrof naturalnych, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego.

Odstąpienia/rezygnacje od ubezpieczenia:

  1. Ubezpieczający ma prawo do odstąpienia od Umowy Ubezpieczenia w ciągu 30 dni od daty jej zawarcia, a w przypadku Umów Ubezpieczenia zawieranych na odległość Ubezpieczający będący konsumentem może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia poinformowania go o zawarciu Umowy Ubezpieczenia lub od dnia potwierdzenia Ubezpieczającemu informacji wymaganych przy składaniu propozycji zawarcia Umowy Ubezpieczenia przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa regulujące zawieranie umów ubezpieczenia za pomocą środków porozumiewania się na odległość, jeżeli jest to termin późniejszy.
  2. Ubezpieczający ma prawo do rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia w każdym czasie, także w przypadku wcześniejszej całkowitej spłaty kredytu przed terminem określonym w Umowie kredytowej.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu lub rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy Ubezpieczenia może zostać złożone w formie pisemnego wniosku doręczonego Agentowi lub bezpośrednio Ubezpieczycielowi, lub w przypadku Umowy Ubezpieczenia zawartej w formie elektronicznej – także w formie kopii (skanu) pisemnego wniosku przesłanego drogą elektroniczną.
    Oświadczenia, o których mowa powyżej, powinny zawierać: imię i nazwisko Ubezpieczającego, numer PESEL oraz numer Szczegółowej Umowy Ubezpieczenia.
  4. W przypadku rozwiązania Umowy Ubezpieczenia przed upływem okresu, na jaki została zawarta, Ubezpieczającemu lub osobie przez niego upoważnionej przysługuje zwrot składki za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej. Zwrot zostanie dokonany niezwłocznie nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania od Ubezpieczającego oświadczenia woli w przedmiocie odstąpienia lub rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia.
  5. Zwrot składki nie przysługuje, jeżeli w okresie trwania Ubezpieczenia spełnienie świadczenia spowodowało wyczerpanie Sumy ubezpieczenia.
  6. W przypadku rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia, Ubezpieczenie trwa do końca danego miesiąca udzielania przez Ubezpieczyciela ochrony ubezpieczeniowej, tj. do dnia wymagalności (włącznie z tym dniem) najbliższej (ustalonej zgodnie z Harmonogramem) raty kredytu przypadającej po dniu złożenia przez Ubezpieczającego oświadczenia o rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy Ubezpieczenia.
  7. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu lub rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy ubezpieczenia do jednego z Ubezpieczycieli jest traktowane jak złożenie go do obydwu Ubezpieczycieli równocześnie i skutkować będzie rozwiązaniem Umowy ubezpieczenia w całości (z obydwoma Ubezpieczycielami). Nie ma możliwości częściowego rozwiązania Umowy Ubezpieczenia.

Ubezpieczycielem jest CNP Santander Insurance Life DAC i/lub CNP Santander Insurance Europe DAC z siedzibą w Dublinie, Irlandia.

W celu zgłoszenia roszczenia należy skontaktować się:

1) pisemnie, na adres:

a) CNP Santander Insurance Life DAC i/lub CNP Santander Insurance Europe DAC
6 Piętro, ul. Domaniewska 34a, 02-672 Warszawa lub
​2nd Floor, Three Park Place, Hatch Street, Dublin 2, Irlandia

b) Santander Consumer Bank S.A., ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław

2) osobiście – w jednej z placówek Santander Consumer Bank S.A.

3) pocztą elektroniczną – przesyłając e-mail na adres:

4) telefonicznie pod numerem: (0) 801 88 99 79**

 

Wariant 1 – Klient nieaktywny zawodowo

Ubezpieczenie chroni życie, zdrowie i/lub interes majątkowy (utrata pracy lub hospitalizacja) Klienta. Szczegółowy zakres ochrony oraz włączenia i ograniczenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) dostępnych na stronie https://www.santanderconsumer.pl/ubezpieczenia/.

Zakres ubezpieczenia obejmuje następujące zdarzenia ubezpieczeniowe:

  1. Śmierć Ubezpieczonego,
  2. Śmierć Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku,
  3. Trwała i całkowita niezdolność do pracy Ubezpieczonego,
  4. Hospitalizacja Ubezpieczonego na skutek Choroby lub Nieszczęśliwego wypadku trwająca co najmniej 4 doby 100%,
  5. Hospitalizacja Ubezpieczonego na skutek Choroby lub Nieszczęśliwego wypadku trwająca co najmniej 4 doby 50%,
  6. Hospitalizacja Ubezpieczonego na skutek Choroby lub Nieszczęśliwego wypadku trwająca co najmniej 7 dób 25%,
  7. Operacja Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku lub zabieg chirurgiczny Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku określone w Tabeli C.

Ubezpieczenie nie obejmuje Zdarzeń ubezpieczeniowych powstałych na skutek:

  1. samobójstwa Ubezpieczonego popełnionego niezależnie od stanu jego poczytalności w ciągu pierwszych dwóch lat od dnia zawarcia Umowy Ubezpieczenia,
  2. samookaleczenia Ubezpieczonego lub okaleczenia na prośbę Ubezpieczonego popełnionego niezależnie od stanu jego poczytalności, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  3. Choroby lub niepełnosprawności fizycznej (z wyłączeniem niepełnosprawności psychicznej i intelektualnej) Ubezpieczonego zdiagnozowanych w okresie 12 miesięcy przed dniem rozpoczęcia Ubezpieczenia i będących przyczyną wystąpienia Zdarzenia ubezpieczeniowego - w ciągu pierwszych 3 miesięcy od dnia rozpoczęcia Ubezpieczenia,
  4. Czasowej niezdolności do pracy i/lub Hospitalizacji będących wynikiem ciąży i będących przyczyną wystąpienia Zdarzenia ubezpieczeniowego w ciągu pierwszych 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia Ubezpieczenia,
  5. wojny, działań zbrojnych, przewrotu, strajku, zamieszek, powstania, zamieszek społecznych, rebelii, aktów terroryzmu lub promieniowania radioaktywnego lub nuklearnego, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  6. popełnienia lub próby popełnienia umyślnego przestępstwa przez Ubezpieczonego oraz świadomego udziału Ubezpieczonego w dowolnym działaniu przestępczym, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  7. przewlekłego alkoholizmu, nadużywania alkoholu, nadużywania lub uzależnienia od narkotyków, leków innych niż zażywane na zalecenie lekarza, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego, a także przebywania pod wpływem wyżej wymienionych substancji w momencie zajścia Zdarzenia ubezpieczeniowego, jeżeli pozostawanie pod wpływem takich czynników było bezpośrednią przyczyną danego Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  8. katastrof naturalnych, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego.

Odstąpienia/rezygnacje od ubezpieczenia:

  1. Ubezpieczający ma prawo do odstąpienia od Umowy Ubezpieczenia w ciągu 30 dni od daty jej zawarcia, a w przypadku Umów Ubezpieczenia zawieranych na odległość Ubezpieczający będący konsumentem może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia poinformowania go o zawarciu Umowy Ubezpieczenia lub od dnia potwierdzenia Ubezpieczającemu informacji wymaganych przy składaniu propozycji zawarcia Umowy Ubezpieczenia przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa regulujące zawieranie umów ubezpieczenia za pomocą środków porozumiewania się na odległość, jeżeli jest to termin późniejszy.
  2. Ubezpieczający ma prawo do rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia w każdym czasie, także w przypadku wcześniejszej całkowitej spłaty kredytu przed terminem określonym w Umowie kredytowej.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu lub rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy Ubezpieczenia może zostać złożone w formie pisemnego wniosku doręczonego Agentowi lub bezpośrednio Ubezpieczycielowi, lub w przypadku Umowy Ubezpieczenia zawartej w formie elektronicznej – także w formie kopii (skanu) pisemnego wniosku przesłanego drogą elektroniczną.
    Oświadczenia, o których mowa powyżej, powinny zawierać: imię i nazwisko Ubezpieczającego, numer PESEL oraz numer Szczegółowej Umowy Ubezpieczenia.
  4. W przypadku rozwiązania Umowy Ubezpieczenia przed upływem okresu, na jaki została zawarta, Ubezpieczającemu lub osobie przez niego upoważnionej przysługuje zwrot składki za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej. Zwrot zostanie dokonany niezwłocznie nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania od Ubezpieczającego oświadczenia woli w przedmiocie odstąpienia lub rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia.
  5. Zwrot składki nie przysługuje, jeżeli w okresie trwania Ubezpieczenia spełnienie świadczenia spowodowało wyczerpanie Sumy ubezpieczenia.
  6. W przypadku rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia, Ubezpieczenie trwa do końca danego miesiąca udzielania przez Ubezpieczyciela ochrony ubezpieczeniowej, tj. do dnia wymagalności (włącznie z tym dniem) najbliższej (ustalonej zgodnie z Harmonogramem) raty kredytu przypadającej po dniu złożenia przez Ubezpieczającego oświadczenia o rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy Ubezpieczenia.
  7. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu lub rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy ubezpieczenia do jednego z Ubezpieczycieli jest traktowane jak złożenie go do obydwu Ubezpieczycieli równocześnie i skutkować będzie rozwiązaniem Umowy ubezpieczenia w całości (z obydwoma Ubezpieczycielami). Nie ma możliwości częściowego rozwiązania Umowy Ubezpieczenia.

Ubezpieczycielem jest CNP Santander Insurance Life DAC i/lub CNP Santander Insurance Europe DAC z siedzibą w Dublinie, Irlandia.

W celu zgłoszenia roszczenia należy skontaktować się:

1) pisemnie, na adres:

a) CNP Santander Insurance Life DAC i/lub CNP Santander Insurance Europe DAC
6 Piętro, ul. Domaniewska 34a, 02-672 Warszawa lub
​2nd Floor, Three Park Place, Hatch Street, Dublin 2, Irlandia

b) Santander Consumer Bank S.A., ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław

2) osobiście – w jednej z placówek Santander Consumer Bank S.A.

3) pocztą elektroniczną – przesyłając e-mail na adres:

4) telefonicznie pod numerem: (0) 801 88 99 79**

 

Wariant 2 – Klient aktywny zawodowo

Ubezpieczenie chroni życie, zdrowie i/lub interes majątkowy (utrata pracy lub hospitalizacja) Klienta. Szczegółowy zakres ochrony oraz włączenia i ograniczenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) dostępnych na stronie https://www.santanderconsumer.pl/ubezpieczenia/.

Zakres ubezpieczenia obejmuje następujące zdarzenia ubezpieczeniowe:

  1. Śmierć Ubezpieczonego,
  2. Śmierć Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku,
  3. Trwała i całkowita niezdolność do pracy Ubezpieczonego,
  4. Utrata pracy ,
  5. Hospitalizacja Ubezpieczonego na skutek Choroby lub Nieszczęśliwego wypadku trwająca co najmniej 4 doby 100 %,
  6. Czasowa niezdolność do pracy ,
  7. Operacja Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku lub zabieg chirurgiczny Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku określone w Tabeli C,
  8. Poważne zachorowanie Ubezpieczonego.

Ubezpieczenie nie obejmuje Zdarzeń ubezpieczeniowych powstałych na skutek:

  1. samobójstwa Ubezpieczonego popełnionego niezależnie od stanu jego poczytalności w ciągu pierwszych dwóch lat od dnia zawarcia Umowy Ubezpieczenia,
  2. samookaleczenia Ubezpieczonego lub okaleczenia na prośbę Ubezpieczonego popełnionego niezależnie od stanu jego poczytalności, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  3. Choroby lub niepełnosprawności fizycznej (z wyłączeniem niepełnosprawności psychicznej i intelektualnej) Ubezpieczonego zdiagnozowanych w okresie 12 miesięcy przed dniem rozpoczęcia Ubezpieczenia i będących przyczyną wystąpienia Zdarzenia ubezpieczeniowego - w ciągu pierwszych 3 miesięcy od dnia rozpoczęcia Ubezpieczenia,
  4. Czasowej niezdolności do pracy i/lub Hospitalizacji będących wynikiem ciąży i będących przyczyną wystąpienia Zdarzenia ubezpieczeniowego w ciągu pierwszych 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia Ubezpieczenia,
  5. wojny, działań zbrojnych, przewrotu, strajku, zamieszek, powstania, zamieszek społecznych, rebelii, aktów terroryzmu lub promieniowania radioaktywnego lub nuklearnego, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  6. popełnienia lub próby popełnienia umyślnego przestępstwa przez Ubezpieczonego oraz świadomego udziału Ubezpieczonego w dowolnym działaniu przestępczym, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  7. przewlekłego alkoholizmu, nadużywania alkoholu, nadużywania lub uzależnienia od narkotyków, leków innych niż zażywane na zalecenie lekarza, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego, a także przebywania pod wpływem wyżej wymienionych substancji w momencie zajścia Zdarzenia ubezpieczeniowego, jeżeli pozostawanie pod wpływem takich czynników było bezpośrednią przyczyną danego Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  8. katastrof naturalnych, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego.

Odstąpienia/rezygnacje od ubezpieczenia:

  1. Ubezpieczający ma prawo do odstąpienia od Umowy Ubezpieczenia w ciągu 30 dni od daty jej zawarcia, a w przypadku Umów Ubezpieczenia zawieranych na odległość Ubezpieczający będący konsumentem może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia poinformowania go o zawarciu Umowy Ubezpieczenia lub od dnia potwierdzenia Ubezpieczającemu informacji wymaganych przy składaniu propozycji zawarcia Umowy Ubezpieczenia przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa regulujące zawieranie umów ubezpieczenia za pomocą środków porozumiewania się na odległość, jeżeli jest to termin późniejszy.
  2. Ubezpieczający ma prawo do rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia w każdym czasie, także w przypadku wcześniejszej całkowitej spłaty kredytu przed terminem określonym w Umowie kredytowej.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu lub rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy Ubezpieczenia może zostać złożone w formie pisemnego wniosku doręczonego Agentowi lub bezpośrednio Ubezpieczycielowi, lub w przypadku Umowy Ubezpieczenia zawartej w formie elektronicznej – także w formie kopii (skanu) pisemnego wniosku przesłanego drogą elektroniczną.
    Oświadczenia, o których mowa powyżej, powinny zawierać: imię i nazwisko Ubezpieczającego, numer PESEL oraz numer Szczegółowej Umowy Ubezpieczenia.
  4. W przypadku rozwiązania Umowy Ubezpieczenia przed upływem okresu, na jaki została zawarta, Ubezpieczającemu lub osobie przez niego upoważnionej przysługuje zwrot składki za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej. Zwrot zostanie dokonany niezwłocznie nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania od Ubezpieczającego oświadczenia woli w przedmiocie odstąpienia lub rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia.
  5. Zwrot składki nie przysługuje, jeżeli w okresie trwania Ubezpieczenia spełnienie świadczenia spowodowało wyczerpanie Sumy ubezpieczenia.
  6. W przypadku rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia, Ubezpieczenie trwa do końca danego miesiąca udzielania przez Ubezpieczyciela ochrony ubezpieczeniowej, tj. do dnia wymagalności (włącznie z tym dniem) najbliższej (ustalonej zgodnie z Harmonogramem) raty kredytu przypadającej po dniu złożenia przez Ubezpieczającego oświadczenia o rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy Ubezpieczenia.
  7. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu lub rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy ubezpieczenia do jednego z Ubezpieczycieli jest traktowane jak złożenie go do obydwu Ubezpieczycieli równocześnie i skutkować będzie rozwiązaniem Umowy ubezpieczenia w całości (z obydwoma Ubezpieczycielami). Nie ma możliwości częściowego rozwiązania Umowy Ubezpieczenia.

Ubezpieczycielem jest CNP Santander Insurance Life DAC i/lub CNP Santander Insurance Europe DAC z siedzibą w Dublinie, Irlandia.

W celu zgłoszenia roszczenia należy skontaktować się:

1) pisemnie, na adres:

a) CNP Santander Insurance Life DAC i/lub CNP Santander Insurance Europe DAC
6 Piętro, ul. Domaniewska 34a, 02-672 Warszawa lub
​2nd Floor, Three Park Place, Hatch Street, Dublin 2, Irlandia

b) Santander Consumer Bank S.A., ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław

2) osobiście – w jednej z placówek Santander Consumer Bank S.A.

3) pocztą elektroniczną – przesyłając e-mail na adres:

4) telefonicznie pod numerem: (0) 801 88 99 79**

 

Wariant 2 – Klient nieaktywny zawodowo

Ubezpieczenie chroni życie, zdrowie i/lub interes majątkowy (utrata pracy lub hospitalizacja) Klienta. Szczegółowy zakres ochrony oraz włączenia i ograniczenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) dostępnych na stronie https://www.santanderconsumer.pl/ubezpieczenia/.

Zakres ubezpieczenia obejmuje następujące zdarzenia ubezpieczeniowe:

  1. Śmierć Ubezpieczonego,
  2. Śmierć Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku,
  3. Trwała i całkowita niezdolność do pracy Ubezpieczonego,
  4. Hospitalizacja Ubezpieczonego na skutek Choroby lub Nieszczęśliwego wypadku trwająca co najmniej 4 doby 100%,
  5. Hospitalizacja Ubezpieczonego na skutek Choroby lub Nieszczęśliwego wypadku trwająca co najmniej 4 doby 50%,
  6. Hospitalizacja Ubezpieczonego na skutek Choroby lub Nieszczęśliwego wypadku trwająca co najmniej 7 dób 25%,
  7. Operacja Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku lub zabieg chirurgiczny Ubezpieczonego na skutek Nieszczęśliwego wypadku określone w Tabeli C,
  8. Poważne zachorowanie Ubezpieczonego.

Ubezpieczenie nie obejmuje Zdarzeń ubezpieczeniowych powstałych na skutek:

  1. samobójstwa Ubezpieczonego popełnionego niezależnie od stanu jego poczytalności w ciągu pierwszych dwóch lat od dnia zawarcia Umowy Ubezpieczenia,
  2. samookaleczenia Ubezpieczonego lub okaleczenia na prośbę Ubezpieczonego popełnionego niezależnie od stanu jego poczytalności, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  3. Choroby lub niepełnosprawności fizycznej (z wyłączeniem niepełnosprawności psychicznej i intelektualnej) Ubezpieczonego zdiagnozowanych w okresie 12 miesięcy przed dniem rozpoczęcia Ubezpieczenia i będących przyczyną wystąpienia Zdarzenia ubezpieczeniowego - w ciągu pierwszych 3 miesięcy od dnia rozpoczęcia Ubezpieczenia,
  4. Czasowej niezdolności do pracy i/lub Hospitalizacji będących wynikiem ciąży i będących przyczyną wystąpienia Zdarzenia ubezpieczeniowego w ciągu pierwszych 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia Ubezpieczenia,
  5. wojny, działań zbrojnych, przewrotu, strajku, zamieszek, powstania, zamieszek społecznych, rebelii, aktów terroryzmu lub promieniowania radioaktywnego lub nuklearnego, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  6. popełnienia lub próby popełnienia umyślnego przestępstwa przez Ubezpieczonego oraz świadomego udziału Ubezpieczonego w dowolnym działaniu przestępczym, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  7. przewlekłego alkoholizmu, nadużywania alkoholu, nadużywania lub uzależnienia od narkotyków, leków innych niż zażywane na zalecenie lekarza, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego, a także przebywania pod wpływem wyżej wymienionych substancji w momencie zajścia Zdarzenia ubezpieczeniowego, jeżeli pozostawanie pod wpływem takich czynników było bezpośrednią przyczyną danego Zdarzenia ubezpieczeniowego,
  8. katastrof naturalnych, o ile miało to wpływ na zajście Zdarzenia ubezpieczeniowego.

Odstąpienia/rezygnacje od ubezpieczenia:

  1. Ubezpieczający ma prawo do odstąpienia od Umowy Ubezpieczenia w ciągu 30 dni od daty jej zawarcia, a w przypadku Umów Ubezpieczenia zawieranych na odległość Ubezpieczający będący konsumentem może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia poinformowania go o zawarciu Umowy Ubezpieczenia lub od dnia potwierdzenia Ubezpieczającemu informacji wymaganych przy składaniu propozycji zawarcia Umowy Ubezpieczenia przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa regulujące zawieranie umów ubezpieczenia za pomocą środków porozumiewania się na odległość, jeżeli jest to termin późniejszy.
  2. Ubezpieczający ma prawo do rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia w każdym czasie, także w przypadku wcześniejszej całkowitej spłaty kredytu przed terminem określonym w Umowie kredytowej.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu lub rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy Ubezpieczenia może zostać złożone w formie pisemnego wniosku doręczonego Agentowi lub bezpośrednio Ubezpieczycielowi, lub w przypadku Umowy Ubezpieczenia zawartej w formie elektronicznej – także w formie kopii (skanu) pisemnego wniosku przesłanego drogą elektroniczną.
    Oświadczenia, o których mowa powyżej, powinny zawierać: imię i nazwisko Ubezpieczającego, numer PESEL oraz numer Szczegółowej Umowy Ubezpieczenia.
  4. W przypadku rozwiązania Umowy Ubezpieczenia przed upływem okresu, na jaki została zawarta, Ubezpieczającemu lub osobie przez niego upoważnionej przysługuje zwrot składki za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej. Zwrot zostanie dokonany niezwłocznie nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania od Ubezpieczającego oświadczenia woli w przedmiocie odstąpienia lub rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia.
  5. Zwrot składki nie przysługuje, jeżeli w okresie trwania Ubezpieczenia spełnienie świadczenia spowodowało wyczerpanie Sumy ubezpieczenia.
  6. W przypadku rezygnacji z (wypowiedzenia) Umowy Ubezpieczenia, Ubezpieczenie trwa do końca danego miesiąca udzielania przez Ubezpieczyciela ochrony ubezpieczeniowej, tj. do dnia wymagalności (włącznie z tym dniem) najbliższej (ustalonej zgodnie z Harmonogramem) raty kredytu przypadającej po dniu złożenia przez Ubezpieczającego oświadczenia o rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy Ubezpieczenia.
  7. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu lub rezygnacji z (wypowiedzeniu) Umowy ubezpieczenia do jednego z Ubezpieczycieli jest traktowane jak złożenie go do obydwu Ubezpieczycieli równocześnie i skutkować będzie rozwiązaniem Umowy ubezpieczenia w całości (z obydwoma Ubezpieczycielami). Nie ma możliwości częściowego rozwiązania Umowy Ubezpieczenia.

Ubezpieczycielem jest CNP Santander Insurance Life DAC i/lub CNP Santander Insurance Europe DAC z siedzibą w Dublinie, Irlandia.

W celu zgłoszenia roszczenia należy skontaktować się:

1) pisemnie, na adres:

a) CNP Santander Insurance Life DAC i/lub CNP Santander Insurance Europe DAC
6 Piętro, ul. Domaniewska 34a, 02-672 Warszawa lub
​2nd Floor, Three Park Place, Hatch Street, Dublin 2, Irlandia

b) Santander Consumer Bank S.A., ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław

2) osobiście – w jednej z placówek Santander Consumer Bank S.A.

3) pocztą elektroniczną – przesyłając e-mail na adres:

4) telefonicznie pod numerem: (0) 801 88 99 79**