Zmiany warunków umowy
Jeśli posiadasz u nas kredyt hipoteczny, masz możliwość zmiany warunków umowy kredytowej w czasie jej trwania. Poniżej znajdziesz listę tematów wraz z wnioskami do pobrania.
Zmiany możesz zgłosić na kilka sposobów.
W trakcie obowiązywania umowy istnieje możliwość dokonania wcześniejszej częściowej spłaty kredytu/pożyczki, a w jej następstwie zmniejszenie wysokości pozostałych do spłaty rat lub zmiana okresu spłaty pozostałego zadłużenia.
Warunkiem dokonania przez Bank zmian w harmonogramie spłat jest dostarczenie do Banku pisemnego zawiadomienia o wcześniejszej spłacie przynajmniej na 3 dni przed planowaną datą spłaty.
Zmiana dokonywana jest w terminie płatności najbliższej raty przypadającej po dacie wpływu wniosku i środków.
Po dokonaniu zmiany Bank przesyła do Kredytobiorcy/Pożyczkobiorcy aktualny harmonogram spłat.
Spłata pozostałego zadłużenia w ratach wyższych od dotychczas spłacanych jest dodatkowo uwarunkowana udokumentowaniem przez Klienta zdolności kredytowej oraz podpisaniem aneksu do umowy.
Wniosek
Możesz dokonać całkowitej spłaty kredytu/pożyczki przed datą płatności ostatniej raty kredytu/pożyczki.
O zamiarze spłaty kredytu/pożyczki jesteś zobowiązany pisemnie poinformować Bank najpóźniej 3 dni przed jej dokonaniem.
Bank dokonuje zamknięcia kredytu na dzień wpływu środków do Banku lub na dzień wpływu wniosku, w zależności od tego, która z tych czynności została dokonana później.
Wniosek
W trakcie obowiązywania umowy istnieje możliwość zmiany okresu spłaty rat (skrócenie).
Skrócenie okresu spłaty rat jest uwarunkowane udokumentowaniem przez Klienta zdolności kredytowej do spłaty wyższych rat oraz podpisaniem aneksu do umowy.
Warunkiem zmiany jest brak zaległości w spłacie kredytu.
Zmiana okresu kredytowania wymaga podpisania przez wszystkich Kredytobiorców aneksu do umowy.
Dokumenty
W przypadku zmiany terminu płatności rat kredytu możliwe jest przesunięcie maksymalnie o 15 dni. Warunkiem dokonania zmiany jest brak zaległości w spłacie kredytu.
Zmiana terminu płatności rat wymaga podpisania przez wszystkich Kredytobiorców aneksu do umowy.
Wniosek
W trakcie obowiązywania umowy istnieje możliwość zmiany rodzaju spłacanych rat z równych na malejące.
Zmiana może zostać dokonana od dnia, w którym przypada termin płatności najbliższej raty po dacie wpływu wniosku do Banku. Warunkiem dokonania zmiany jest brak zaległości w spłacie, a w przypadku zmiany z rat równych na malejące, udokumentowanie zdolności kredytowej do spłaty wyższych rat.
Zmiana rodzaju rat wymaga podpisania przez wszystkich Kredytobiorców aneksu do umowy.
Wniosek
W trakcie trwania umowy (po wpisaniu hipoteki do księgi wieczystej) możesz wnioskować o ustanowienie prawnych zabezpieczeń spłaty kredytu na innej nieruchomości, niż nieruchomość kredytowana (czyli zmienić nieruchomość, która ma być zabezpieczeniem kredytu).
Zasady:
- Wartość nieruchomości proponowanej jako nowy przedmiot zabezpieczenia nie może być niższa niż wartość obecnego przedmiotu zabezpieczenia (wartość obecnej nieruchomości)
- Proponowana nieruchomość nie może być obciążona hipotekami ani długami czy prawami na rzecz osób trzecich w tym nieujawnionymi w księdze wieczystej
- W przypadku wniosku o zmianę przedmiotu zabezpieczenia, konieczne będzie przedłożenie oryginałów ‒ operatu szacunkowego proponowanej nieruchomości i odpisu księgi wieczystej (o ile proponowana nieruchomość ma założoną KW)
Bank może wymagać dodatkowo innych dokumentów niezbędnych do podjęcia decyzji. Ostateczna decyzja podejmowana jest przez Bank indywidualnie, na podstawie analizy przedstawionej dokumentacji.
Zmiana przedmiotu zabezpieczenia wymaga podpisania przez wszystkich Kredytobiorców aneksu do umowy. Aby poznać szczegóły, skontaktuj się z nami za pośrednictwem Centrum Obsługi Klienta, dzwoniąc pod nr 801 305 305** (z telefonu komórkowego: 71 358 97 00**).
Wniosek
W wyjątkowych przypadkach możesz zmienić terminy na spełnienie warunków dodatkowych korzystania z kredytu/pożyczki:
- Złóż wniosek o zmianę terminów wraz z uzasadnieniem
- Decyzja podejmowana jest m.in. na podstawie wniosku z uzasadnieniem w przypadku budowy domu lub na podstawie wniosku z załączonym pismem ze Spółdzielni Mieszkaniowej/Dewelopera lub aneksem do umowy przedwstępnej, informującym o wydłużeniu terminów wskazanych pierwotnie w umowie realizacyjnej (oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez upoważnionego pracownika Banku)
- Warunkiem jest brak jakichkolwiek zaległości w dotychczasowej spłacie kredytu
Zmiana terminów na spełnienie warunków dodatkowych kredytu wymaga podpisania przez wszystkich Kredytobiorców aneksu do umowy. Aby poznać szczegóły, skontaktuj się z nami za pośrednictwem Centrum Obsługi Klienta, dzwoniąc pod nr 801 305 305** (z telefonu komórkowego: 71 358 97 00**).
Wniosek
Bank dokonuje zmiany danych Klienta:
- na wniosek telefoniczny, za pośrednictwem Centrum Obsługi Klienta (801 305 305** lub dla tel. kom. 71 358 97 00**) – dotyczy tylko zmiany adresu do korespondencji, adresu e-mail oraz numeru telefonu,
- na wniosek pisemny, przesłany bezpośrednio do Centrali Banku – dotyczy wszelkich zmian: adresu do korespondencji, adresu zameldowania, nazwiska, numeru dowodu osobistego, adresu e-mail oraz numeru telefonu.
Przy podejmowaniu decyzji przez Bank zastosowanie mają obowiązujące na dzień wpływu wniosku Klienta przepisy dotyczące udzielania przez Santander Consumer Bank S.A. kredytów i pożyczek samochodowych.
Wniosek