W nocy z wtorku na środę (6/7 maja) w godzinach 22:00 - 1:00 przeprowadzimy prace serwisowe. W tym czasie mogą występować utrudnienia w dostępie do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej.

Nie ma to wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15      |      Obsługa umowy 71 731 95 00

Chcesz kredyt? 71 358 22 15

Moneyback, chargeback czy cashback – z czym to się je?

Moneyback, chargeback, cashback… Czy często zastanawiasz się co kryje się pod tymi nazwami? Czy usługi, których znaczenie podkreślają banki w swoich produktach, rzeczywiście dają Ci jakieś korzyści? Chętnie odpowiemy na te pytania!

Moneyback

Moneyback to nic innego jak „zwrot pieniędzy”. Po prostu – za płatność kartą otrzymujesz określony zwrot, zwykle wyrażony jako wartość procentowa od kwoty zakupu.

Często zwrot ten jest uzależniony od wykonania określonego działania – na przykład zalogowania się do specjalnej platformy, kliknięcia w wybrany sklep internetowy i przejścia do niego z tej platformy żeby zrobić zakupy. W tym przypadku kwota moneyback naliczy się i wpłynie na rachunek tylko jeśli spełnione zostały te warunki. Tak działa na przykład goodies.

Inną odmianą moneyback jest zwrot za zakupy niezależnie od miejsca wykonania płatności – sklepy internetowe i stacjonarne. Ograniczeniem w tej formie są zasady zwrotu przyjęte w banku, którego kartę posiadamy.

Zwroty mogą być naliczane:

  • od wszystkich transakcji,
  • od transakcji wykonanych w określonych sklepach,
  • od transakcji wykonanych w sklepach z określonych branż (np. apteki, stacje benzynowe, sklepy odzieżowe itp.).

Chargeback

Chargeback oznacza „obciążenie zwrotne”. Każdy posiadacz karty może skorzystać z tej usługi w sytuacji gdy towar, za który zapłacił tą kartą jest niedostarczony lub niezgodny z zamówieniem. Podobnie jest w przypadku usługi opłaconej kartą. Możesz wtedy za pośrednictwem banku wnioskować o zwrot pieniędzy. To sprawia, że Twoje zakupy są zabezpieczone, a Ty możesz spokojnie płacić za nie kartą.

Usługa ta jest szczególnie przydatna w momencie kiedy niemożliwe jest złożenie reklamacji bezpośrednio u sprzedawcy towaru lub usługi. W ramach chargeback to bank kontaktuje się bezpośrednio z dostawcą, klient powinien jedynie złożyć odpowiedni wniosek z wymaganymi przez bank dokumentami.

Cashback

Cashback to usługa mylona czasem z moneyback. Cashback, w odróżnieniu od moneyback, to wypłata gotówki kartą w kasie sklepu czy na poczcie czyli w punktach, które operują gotówką i mają możliwość wykonania tej operacji.

Warunkiem wypłaty w kasie sklepu jest dokonanie zakupu na kwotę minimum 1 grosz. Za wypłatę sklep nie pobiera opłaty, ale prowizja może zostać pobrana zgodnie z tabelami opłat i prowizji obowiązującymi w danym banku.

W Polsce jest około 280 tysięcy punktów oferujących wypłatę w sklepie (wg danych NBP Informacja o kartach płatniczych).

Jak wypłacić pieniądze w ramach cashback?

  • przy płatności za zakupy w sklepie poinformuj sprzedawcę o chęci wypłaty z konta,
  • wpisz kwotę do terminala płatniczego,
  • zatwierdź PINem,
  • odbierz gotówkę i potwierdzenie.

Więcej o bezpiecznych płatnościach kartami kredytowymi Santander Consumer Banku przeczytaj na naszej stronie.