W nocy z wtorku na środę (16/17 września 2025 r.) w godzinach 22:00 - 6:00 przeprowadzimy prace serwisowe.
W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Prace nie będą mieć wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Sprawdź szczegóły

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15      |      

Chcesz kredyt? 71 358 22 15

Stacjonarnie na raty królują OZE!


Stacjonarnie na raty królują OZE, odzież, sprzęt i usługi medyczne. Wzrosła też sprzedaż usług edukacyjnych.

W związku z majowym otwarciem sklepów stacjonarnych, postanowiliśmy sprawdzić, które kategorie produktów były najchętniej wybierane przez klientów na raty na przełomie wiosny i lata, i porównać to z rokiem ubiegłym. Co zmieniło się w zwyczajach zakupowych Polaków? Zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem, przygotowanym na podstawie wewnętrznych danych banku dotyczących kredytów ratalnych w kanale offline.


Z naszej analizy wynika, że w sprzedaży ratalnej w kanale offline w okresie od maja do lipca br. tradycyjnie wysokie lokaty zajęły meble i sprzęt AGD. Są to produkty, które zawsze cieszą się dużą popularnością w tym kanale sprzedaży ze względu na ich cenę oraz na preferencje klientów, którzy często wolą obejrzeć towar „na żywo” zanim zdecydują się podpisać umowę o kredyt. Do grupy najbardziej popularnych produktów w wyżej wymienionych miesiącach należą też rozwiązania OZE dla domu oraz usługi turystyczne, na co zapewne miał wpływ sezon urlopowy.


Jeśli chodzi o to, co zmieniło się od analogicznego okresu w 2020 roku, nie da się nie zauważyć, że wzrosło zainteresowanie rozwiązaniami OZE (o 303 proc.), co może mieć związek z chęcią obniżenia rachunków przez Polaków, którzy zauważyli, jak dużo czasu zaczęli spędzać w domu w związku z rządowymi obostrzeniami, a także pracą i nauką zdalną. Nie jest to jednak jedyny skok. Jak wynika z zebranych przez nas danych, na przełomie II i III kwartału br. częściej sięgaliśmy także po odzież, sprzęt i usługi medyczne (wzrost kolejno o 4, 58 i 18 proc. w zestawieniu z rokiem ubiegłym). Co, w przypadku dwóch ostatnich pozycji, można wiązać z utrudnionym dostępem do państwowej opieki zdrowotnej podczas pandemii. Dane pokazują również, że zdecydowaliśmy się bardziej zadbać o własną edukację. Wzrost kredytów ratalnych zaciąganych na tego typu usługi w okresie od maja do lipca br. wyniósł aż 88 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku.