W nocy z wtorku na środę (16/17 września 2025 r.) w godzinach 22:00 - 6:00 przeprowadzimy prace serwisowe.
W tym czasie nie będziesz mieć dostępu do aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Prace nie będą mieć wpływu na płatności kartami kredytowymi naszego banku. Sprawdź szczegóły

Zadzwoń po kredyt  71 358 22 15      |      

Chcesz kredyt? 71 358 22 15

Przygotowaliśmy nowy raport „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”


Nasz nowy raport na temat e-commerce jest już gotowy! Co postanowiliśmy zbadać tym razem? Między innymi podejście Polaków do metaverse, ich ulubione płatności w kanale online oraz posiadane usługi subskrypcyjne. Zaciekawieni? Więcej o zawartości raportu „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” zdradzamy poniżej.


W pierwszym rozdziale, na rozgrzewkę, wzięliśmy sobie za cel opisanie zachowań zakupowych Polaków w kanale online. Naszych ankietowanych zapytaliśmy m.in. o częstotliwość zakupów w e-commerce oraz o to, czy znają integratorów płatności, którzy umożliwiają tzw. szybkie przelewy. Dowiedzieliśmy się również, jak często korzystają z aplikacji mobilnych e-sklepów. Jak się okazuje, już co piąty badany robi to co najmniej raz w tygodniu (21 proc.).


Kolejną część raportu poświęciliśmy analizie podejścia Polaków do nowych trendów w obszarze w e-commerce. Nie mogliśmy więc nie zapytać o to czy personalizacja i ekologiczne podejście marek ma dla nich znaczenie na zakupach w internecie. Nie mogliśmy również pominąć możliwości zakupów w wirtualnym świecie metaverse, o czym słyszał już co trzeci ankietowany (31 proc.). Jak to wygląda w porównaniu z zeszłym rokiem? To również opisujemy w naszym materiale.


Kolejny rozdział skupia się m.in. na płatnych usługach online. W tej części sprawdziliśmy również, jakie produkty bankowe są najczęściej wykorzystywane przez Polaków podczas zakupów w internecie. Ponadto dowiedzieliśmy się, z jakich subskrypcji korzystają na co dzień. A skoro o abonamentach mowa, postanowiliśmy zbadać podejście Polaków kupujących online do możliwości korzystania z popularnych mediów społecznościowych – Facebooka i Instagrama – w modelu subskrypcyjnym. Już 44 proc. badanych stwierdziło, że nie korzystałoby z nich, gdyby przeszły na taki model działania.


Ostatnią część raportu „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” poświęciliśmy omówieniu, jak często i z jakich powodów Polacy, którzy kupują w internecie, decydują się na zwrot zakupionego towaru oraz w jakich przypadkach zostawiają produkty, z których nie są zadowoleni. Zapytaliśmy również o to, czy podpowiedzi sklepów internetowych ograniczają liczbę zwrotów w e-commerce.


Więcej w naszym raporcie.


Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków kupujących w internecie. Próba n = 1000