Pobierz nową aplikację Santander Consumer Banku

i obsługuj swoje produkty przez telefon
 

Bankowość Internetowa Santander Consumer Banku

prosty i wygodny dostęp do zarządzania Twoimi produktami

Komunikat dotyczący bezpieczeństwa Bankowości Internetowej

UWAGA KLIENCI! Santander Consumer Bank S.A. nie jest nadawcą wiadomości wyłudzających dane!

W ostatnich dniach Santander Consumer Bank S.A. otrzymał zgłoszenia związane z wysyłką maili do klientów, których prawdopodobnym celem jest wyłudzenie danych klientów przez obcy podmiot. Wysyłka ma miejsce z adresu z różnych adresów mailowych niepowiązanych z naszym bankiem, a przykładowe treści można znaleźć TUTAJ. Santander Consumer Bank S.A. nie jest nadawcą tej wiadomości i nie ma nic wspólnego z prowadzeniem tego rodzaju aktywności - jest to sytuacja, w której obcy podmiot podszywa się pod działalność naszego banku. Rekomendujemy wszystkim, którzy otrzymali lub otrzymają tego rodzaju wiadomość, aby nie podejmowali żadnych akcji, do których zachęcani są w ich treści.

Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa:
  • Nie klikaj w linki w wiadomościach e-mail lub SMS, ani załączników do  wiadomości e-maili, zwłaszcza jeśli nie masz pewności, kto jest nadawcą, a forma lub treść wiadomości wzbudza Twoje wątpliwości
  • Nie instaluj dodatkowego oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł, w szczególności jeżeli link został przekazany w treści e-mail lub SMS
  • Nie podawaj nikomu danych do logowania, w szczególności ICN/login, hasło, kody SMS
  • Loguj się do konta wyłącznie na stronie Banku, a przed logowaniem sprawdź, czy widzisz zamkniętą kłódkę w pasku z adresem strony, następnie zweryfikuj czy po kliknięciu na kłódkę ( i wyświetleniu szczegółów certyfikatu) pojawia się informacja o certyfikacie wystawionym dla online.santanderconsumer.pl/
  • Jeśli coś wzbudzi Twoje wątpliwości, poinformuj nas o tym telefonicznie za pomocą infolinii 195 00 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).

Z Bankowością Internetową zyskujesz:

 
Bezpłatny dostęp do informacji o produktach z dowolnego urządzenia
 
Bezpieczne logowanie indywidualnym numerem ICN
 
Możliwość szybkiej spłaty karty kredytowej i rat kredytu
 
Możliwość czasowej blokady karty lub jej zastrzeżenie
 
Dostęp do Twoich dokumentów
 
Informacje o aktualnej ofercie Santander Consumer Bank

 

Produkty w Bankowości Internetowej

Sprawdź, jakie informacje znajdziesz o swoim produkcie w Bankowości Internetowej
Dzięki bankowości internetowej masz dostęp do pełnej informacji o kartach kredytowych.
  • Wykorzystany i dostępny limit
  • Lista transakcji z praktyczną wyszukiwarką
  • Zestawienie transakcji i operacji
  • Dane do spłaty zadłużenia
Bankowośc internetowa umożliwa sprawdzenie harmonogramu spłat i kwote jaka pozostała do spłaty.
  • Harmonogram spłat
  • Kwota pozostała do spłaty
  • Dane do spłaty zadłużenia
Szczegółowe warunki lokaty oraz przewidywalny zysk możesz sprawdzić na swoim koncie internetowym.
  • Liczba posiadanych lokat
  • Przewidywany zysk
  • Szczegółowe warunki lokaty
 
Wszystkie informacje o rachunku oszczędnościowym sprawdzisz dzięki bankowości internetowej.
  • Kwota dostępnych środków
  • Oprocentowanie rachunku
  • Historia transakcji
  • Wyciągi
  • Szczegóły rachunku
Na koncie internetowym sprawdzisz szczegóły Internetowego odnawialnego limitu kredytowego.
  • Kwota dostępnego limitu
  • Kwota do spłaty (minimalna/ całkowita)
  • Uruchomione plany spłat ratalnych
  • Płatności realizowane z limitu

 

Przydatne funkcjonalności Bankowości Internetowej

Możesz wygodnie i w każdej chwili skorzystać z przydatnych funkcjonalności, które oferujemy w Bankowości Internetowej w Santander Consumer Bank
 
Jeśli posiadasz kartę kredytową, masz możliwość
  
Czasowej blokady lub jej zastrzeżenie
  
Zmiany numeru PIN
 
Zmiany dziennych limitów transakcyjnych
  
Dodatkowo dla kart kredytowych, kredytów ratalnych i kredytów gotówkowych uruchomiliśmy usługę Szybkich Płatności, dzięki którym można w wygodny sposób spłacać swoje zobowiązania.

 

Pytania i odpowiedzi

Co to jest 3D Secure?

Jest to autoryzacja transakcji online kartą kredytową w postaci dodatkowego hasła SMS; celem jest zwiększenie bezpieczeństwa do płatności kartami kredytowymi w internecie.

Czy hasło SMS ma określony termin ważności?

Tak, hasło SMS jest ważne kilka minut. Po tym czasie będzie nieważne, więc jeśli w tym czasie nie zdążyłeś z niego skorzystać, należy ponownie złożyć dyspozycję w Bankowości Internetowej, aby dostać nowe hasło.

Pamiętaj o tym, że hasło SMS jest jednorazowe. Po jego wykorzystaniu staje się nieważne.

Czym jest ICN?

Jest to Indywidualny Numer, który zostaje przypisany do Klienta w momencie podpisania Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej lub o Kartę Kredytową. Numer ICN znajduje się na umowie:

Bank nadaje użytkownikowi BE Indywidualny Numer (ICN) [11111111], który będzie służył jako Login do Bankowości Internetowej. Hasło startowe zostanie wysłane w wiadomości SMS, po wprowadzeniu Loginu na stronie logowania, na numer telefonu wskazanego w niniejszej Umowie. Podanie numeru telefonu komórkowego i e-mail jest dobrowolnie, jednakże niezbędne do świadczenia usług Bankowości Internetowej. Istnieje możliwość zmiany loginu na własny, przy czym ICN jest na stałe przypisany do Klienta, dlatego sugerujemy zapamiętać go.

Klienci, którzy podpisali Umowę o Przyznanie Limitu Kredytowego i Wydanie Karty przed 21 lipca 2017 roku numer ICN znajdą w liście, który został wysłany wraz z zestawieniami w czerwcu br. ICN można również uzyskać dzwoniąc na Infolinię Santander Consumer Bank pod numerem 195 00*. Opłata wg cennika operatora.

Czym jest obrazek bezpieczeństwa?

Jest to obrazek, który jest wybierany podczas pierwszego logowania. Przy następnym logowaniu wybrany obrazek pojawia się tuż po wprowadzeniu loginu.

Funkcjonalność ta nie jest obowiązkowa, ale ze względów bezpieczeństwa sugerujemy korzystać z niej, ponieważ daje pewność, że logujesz się na właściwej stronie podając poprawny login.

Czy mój komputer powinien mieć dodatkowe oprogramowanie do korzystania z Bankowości Internetowej?

Nie, pamiętaj o tym, że Bank nigdy nie prosi Cię o instalację dodatkowego oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł. Do korzystania z Bankowości Internetowej potrzebujesz komputera z dostępem do sieci internet.

Zadbaj  o najnowsze aktualizacje swoich przeglądarek, ponieważ Bankowość Internetowa poprawnie będzie działać na aktualnych wersjach przeglądarek: Google Chrome, Microsoft IE, Mozilla Firefox, Opera, Chrome Mobile, IE Mobile. W Regulaminie świadczenia usług bankowości elektronicznej i usług bankowości telefonicznej w punkcie „II. Warunki udostępniania usług BI i BT” znajduje się opis warunków technicznych, które należy spełnić, by w pełni korzystać z Bankowości Internetowej.

Serwis Bankowości Internetowej został przygotowany w wersji responsywnej co sprawia, że dostosowuje się on do rozdzielczości ekranu danego urządzenia. Oznacza to to, że będziesz mógł korzystać z BI na każdym urządzeniu podłączonym do sieci Internet.

Czy spłaty muszę robić przez Bankowość Internetową?

Spłaty można dokonywać w dowolny sposób, np.:

  • w Bankowości Internetowej przelewem z dowolnego konta,
  • bezpłatnie w oddziale naszego banku,
  • a także na poczcie, w punkcie opłat, lub w oddziale innego banku. 

Czy w Bankowości Internetowej mam podgląd do wszystkich zakupów realizowanych w ramach limitu kredytowego?

Tak, w Bankowości Internetowej w zakładce: historia transakcji, jest podgląd poszczególnych transakcji realizowanych w ramach limitu kredytowego.

Jaka jest różnica między Bankowością Elektroniczną, a Bankowością Internetową?

Bankowością Elektroniczną nazywamy usługę w Santander Consumer Bank, w skład której wchodzą:

  • Bankowość Internetowa – serwis internetowy umożliwiający świadczenie usług bankowych w tym składanie dyspozycji za pośrednictwem strony internetowej https://online.santanderconsumer.pl/
  • Bankowość Mobilna – aplikacja mobilna umożliwiająca świadczenie usług bankowych.
  • Bankowość Telefoniczna – możliwość telefonicznego świadczenia usług bankowych w tym składanie dyspozycji za pośrednictwem kontaktu telefonicznego i wiadomości SMS.

Jakie są korzyści korzystania z Bankowości Internetowej?

Bankowość Internetowa daje możliwość wglądu online (bez ograniczeń i bezpłatnie) oraz wykonywania dyspozycji do następujących produktów:

  • Karta kredytowa
  • Kredyt gotówkowy/konsolidacyjny
  • Kredyt na zakup towarów i usług
  • ​Lokat
  • Internetowy Limit Odnawialny
     

Klienci z kartą kredytową, którzy nie podpisali Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej, mają statyczny dostęp do informacji o swoim produkcie. Warto udać się do Oddziału w celu podpisania Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej. Dostęp do pełnej Bankowości Internetowej daje dodatkowe możliwości:

  • Zmiany PIN
  • Czasowej blokady karty
  • Zastrzeżenie karty
  • Zmiany dziennych limitów transakcyjnych
  • Aktywacji karty

Kilka razy próbowałem logować się do Bankowości Internetowej i nie mogę się zalogować

Najprawdopodobniej doszło do blokady Bankowości Internetowej poprzez błędne wpisywanie hasła. Takie zachowanie jest celowe, by chronić Twoją Bankowość Internetową przed włamaniem.

W celu odblokowania dostępu należy postępować zgodnie ze wskazówkami, które są opisane w punkcie: Nie znam/nie pamiętam swojego hasła. Co teraz?

Kto może mieć dostęp do Bankowości Internetowej Santander Consumer Bank?

Dostęp do Bankowości Internetowej może mieć każdy Klient Santander Consumer Bank, który posiada jeden lub kilka z poniższych produktów:

  • Karta kredytowa
  • Kredyt gotówkowy/konsolidacyjny
  • Kredyt na zakup towarów i usług
  • Lokata online
  • Internetowy odnawialny limit kredytowy

Nie mogę zapamiętać mojego indywidualnego numeru ICN. Czy mogę go zamienić na swój login?

Jak najbardziej istnieje możliwość nadania sobie indywidualnego loginu w Bankowości Internetowej. Funkcjonalność ta jest dostępna w Ustawieniach – opcja Twój login. Po nadaniu sobie loginu od następnego logowania możesz się nim logować. Możliwość logowania Indywidualnym Numerem ICN nadal pozostaje.

Pamiętaj o tym, że zmiana ta jest widoczna jedynie dla Ciebie w Bankowości Internetowej. Sugerujemy zapamiętać swój Indywidualny Numer ICN, który wciąż widnieje w systemach Banku.

Uwaga: przy nadawaniu własnego loginu zachowaj odpowiednie standardy bezpieczeństwa m.in. nie ustawiaj loginu zawierającego Twoje hasło do Bankowości Internetowej. Więcej na stronie Bezpieczny Bank (link do strony bezpieczeństwa).

Nie znam/nie pamiętam swojego hasła. Co teraz?

Odzyskanie hasła do Bankowości Internetowej odbywa się za pośrednictwem strony logowania www.online.santanderconsumer.pl – wystarczy wybrać opcję Problem z logowaniem?, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami, które pojawiają się na ekranie.

Podpisałem umowę o świadczenie usług Bankowości Elektronicznej. Kiedy mogę się zalogować?

Dostęp do Bankowości Internetowej powinien się aktywować na drugi dzień po podpisaniu umowy. Czasami aktywacja BI może potrwać do dwóch dni roboczych, co wynika z niezbędnych aktualizacji, jakie muszą się odbywać w Santander Consumer Bank.

Skąd wiem, że zalogowałem się do bezpiecznej strony? Jak to sprawdzić?

  • Sprawdź, czy adres strony nie zaczyna się od ssl-, ssl_ oraz czy nie popełniłeś błędu w nazwie strony, poprawny adres to online.santanderconsumer.pl.
  • Zweryfikuj, czy w oknie przeglądarki przy adresie strony znajduje się kłódka oznaczająca połączenie szyfrowane, obok kłódki powinna znajdować się nazwa banku - Santander Consumer Bank S.A. [PL]) na zielonym tle.

 

Chcę zablokować kartę kredytową. W jaki sposób mogę to zrobić w Bankowości Internetowej?

Jeśli potrzebujesz zablokować wykonywanie transakcji kartą, możesz skorzystać z dwóch opcji: czasowej blokady karty oraz jej trwałego zastrzeżenia.

Czasowa blokada karty a zastrzeżenie – różnice:

Zablokowanie karty oznacza brak możliwości korzystania z karty przez określony przez Ciebie czas. W każdej chwili możesz kartę odblokować. Zastrzeżenie karty jest operacją nieodwracalną. Oznacza to, że aby ponownie korzystać z karty, niezbędne będzie wydanie nowej karty i jej aktywacja.

Co wybrać?

Czasowa blokada karty:

Jeśli masz potrzebę na jakiś czas zablokować możliwość wykonywania transakcji, możesz to zrobić poprzez akcję "Zablokuj kartę" w zakładce karty kredytowe. Następnie w dowolnym momencie użyj akcji "Odblokuj", żeby znów płacić kartą za swoje zakupy.

Trwałe zastrzeżenie karty

Jeśli utraciłeś swoją kartę i chcesz ją trwale zastrzec, wybierz akcję "Zablokuj kartę" w zakładce karty kredytowe, a następnie "Zastrzeż kartę". Po potwierdzeniu zastrzeżenia, środki na karcie są już zabezpieczone przed nieuprawnionym użyciem. Aby zamówić nową kartę, skontaktuj się w tej sprawie z pracownikiem infolinii pod numerem 195 00 ** lub udaj się do oddziału Santander Consumer Banku.
Jednocześnie informujemy, że blokowanie i zastrzeżenie karty jest możliwe zawsze poprzez kontakt z infolinią Banku

Pamiętaj, że:

  • ustawienie czasowej blokady karty lub jej zastrzeżenie jest darmowe,
  • nie zamienia sposobu naliczania opłat za obsługę rachunku karty.

Korzystanie z funkcjonalności dotyczących kart - takich jak aktywacja, czasowa blokada, zastrzeganie karty czy zmiana limitów - a także podgląd innych produktów, które posiadasz w Santander Consumer Banku, wymaga posiadania Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej (Umowa BE). Jeśli chcesz podpisać umowę BE, udaj się do dowolnego oddziału Banku.

Czy jeśli otrzymałem ICN wraz z umową Karty Kredytowej, to mam taki sam dostęp, co Klienci z Umową o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej?

Nie. Klient ma podgląd do swoich aktywnych Kart Kredytowych (wszystkich aktywnych), lecz nie może ich aktywować, zastrzec itd. Taką funkcjonalność mają tylko Klienci z Umową o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej.

Czy jeśli zawarłem umowę o kolejną Kartę Kredytową będę miał kilka loginów do Bankowości Internetowej?

Nie. Klient na kolejnej umowie otrzyma numer ICN, którym może się zalogować. Po zalogowaniu będzie widział wszystkie swoje aktywne Karty Kredytowe.

Mam kartę kredytową i nie mogę się zalogować. A do tej pory logowałem się.

Klienci z kartą kredytową, którzy nie mają podpisanej Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej, logowali się do Bankowości Internetowej numerem umowy i korzystali z haseł jednorazowych (drukowanych), od 14 września muszą logować się ICNem, a hasła jednorazowe zostały zastąpione hasłami SMS. Zmiana podyktowana jest Ustawą o usługach płatniczych. W czerwcu br. został wysłany list pocztą tradycyjną z informacją o zmianie sposobu logowania, w treści listy był ICN. Można go również uzyskać dzwoniąc na infolinię Banku. Hasło pozostaje bez zmian.

Mam kartę kredytową. Jak mam się zalogować do Bankowości Internetowej?

Jeśli podpisałeś Umowę o przyznanie limitu i wydanie karty przed 21 lipca 2017 roku, możesz logować się do Bankowości Internetowej numerem ICN, który znajdziesz w liście wysłanym do Ciebie w czerwcu br. wraz z zestawieniem transakcji. ICN można również uzyskać dzwoniąc na Infolinię Santander Consumer Bank pod numerem 195 00*. Opłata wg cennika operatora.

Jeśli podpisałeś Umowę o przyznanie limitu i wydanie Karty po 21 lipca 2017 roku, posiadasz dostęp do Bankowości Internetowej:

  • Twoim loginem jest Indywidualny Numer (ICN), który znajduje się w Twojej umowie,
  • Twoim hasłem jest hasło, które zostanie wysłane przez Santander Consumer Bank w wiadomości SMS. Po jego wprowadzeniu Bankowość Internetowa poprosi o ustawienie nowego hasła.

Jeśli chcesz mieć dostęp do nowych funkcjonalności dla kart kredytowych takich jak:

  • zmiana PIN,
  • zastrzeżenie karty,
  • zmiana dziennych limitów transakcyjnych,
  • aktywacja karty

zapraszamy Cię do najbliższego Oddziału w celu podpisania Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej. Usługa Bankowości Internetowej jest bezpłatna, a podpisanie umowy trwa minimum formalności.

Mam u was kartę kredytową jak mam zalogować się do limitu kredytowego?

Logowanie wygląda tak samo, (szczegóły znajdują się tutaj), do podania jest login oraz wcześniej ustalone hasło. W górnym panelu pojawi się zakładka limit kredytowy, gdzie będzie możliwość sprawdzenia szczegółów m.in:

  • zestawienia transakcji (minimalnej kwoty spłaty, terminu spłaty),
  • historii transakcji,
  • kwoty dostępnych środków.

Mam u Was kartę kredytową. W jaki sposób wpływa na mnie Ustawa o usługach płatniczych?

Zmienia się sposób logowania do Bankowości Internetowej. Co 90 dni podczas logowania do BI będzie wymagane dodatkowe silne uwierzytelnienie hasłem SMS. Dodatkowo podczas uzyskiwania dostępu do  historii transakcji i zestawień transakcji starszych niż 90 dni, również wymagane będzie silne uwierzytelnienie hasłem SMS.

Otrzymałem ICN wraz z umową Karty Kredytowej, czy muszę ponownie przejść pierwsze logowanie?

Tak w sytuacji, gdy Klient wcześniej logował się numerem Karty Kredytowej, a teraz otrzymał ICN, będzie musiał przejść jeszcze raz pierwsze logowania, co powoduję, że będzie musiał ustawić nowe hasło oraz obrazek bezpieczeństwa.

Jeśli masz już Umowę o przyznanie limitu kredytowego i wydanie karty, numer ICN nie ulega zmianie.

Płaciłem kartą kredytową za zakupy i musiałem wprowadzić hasło SMS. Dlaczego?

Jest to wymóg 3D Secure - podczas płatności online jest wymagane dodatkowe hasło SMS, ma ono na celu zwiększenie bezpieczeństwa płatności w Internecie.

Zawarłem umowę o kolejną Kartę Kredytową. Jak mam się logować do Bankowości Internetowej?

Klient z Kartą Kredytową (bez Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej) może zawrzeć umowę o następną Kartę Kredytową. W tej sytuacji klient nie będzie się już logował Numerem Karty Kredytowej tylko ICN, który otrzymał na ostatniej umowie. Również od tego momentu Klient nie będzie korzystał z kodów jednorazowych przypisanych do Karty Kredytowej, a będzie otrzymywał autoryzacyjne kody SMSowe

Numer ICN nie ulega zmianie. Dostęp do Bankowości Internetowej pozostaje taki sam.

Mam kredyt gotówkowy/kredyt ratalny/lokatę u Was. Czy w mojej BI coś się zmieni?

W przypadku Klientów, którzy nie posiadają karty kredytowej, dostęp do BI nie ulega zmianie. Ustawa o usługach płatniczych dotyczy rachunków płatniczych (w tym kart kredytowych).

Mam kredyt ratalny/kredyt gotówkowy/lokatę. Jak mam się zalogować do Bankowości Internetowej?

  • Jeśli podpisałeś Umowę o Kredyt na Zakup Towarów i Usług/Umowę o Kredyt Gotówkowy/Umowę Rachunku Terminowej Lokaty Oszczędnościowej przed 21 lipca 2017 roku zapraszamy Cię do najbliższego Oddziału w celu podpisania Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej. Dzięki niej zyskasz bezpłatny dostęp do Bankowości Internetowej, w której będziesz mieć wgląd w szczegóły swojego kredytu oraz umowy wraz z aktualnym harmonogramem spłat.
     
  •   Jeśli podpisałeś Umowę o Kredyt na Zakup Towarów i Usług/Umowę o Kredyt Gotówkowy/Umowę Rachunku Terminowej Lokaty Oszczędnościowej po 21 lipca 2017 roku posiadasz dostęp do Bankowości Internetowej.
    • Twoim loginem jest Indywidualny Numer (ICN), który znajduje się w Twojej umowie.
    • Twoim hasłem jest hasło, które zostanie wysłane przez Santander Consumer Bank w wiadomości SMS. Po jego wprowadzeniu Bankowość Internetowa poprosi o ustawienie nowego hasła.

Zyskujesz wgląd w szczegóły swojego kredytu i umowy oraz aktualny harmonogram spłat.

Czy jest podgląd do swojej umowy o limit kredytowy przez Bankowość Internetową?

Tak, w zakładce: dokumenty jest możliwość podglądu umowy kredytowej oraz innych niezbędnych dokumentów dotyczących zawartej umowy.

Czy mogę spłacić limit kredytowy przez Bankowość Internetową?

Tak, po zalogowaniu się do bankowości internetowej, w panelu bocznym, jest możliwość spłacenia Limitu Kredytowego w opcji: spłać. Gdzie można wybrać zarówno kwotę minimalną, całą wykorzystaną kwotę limitu, bądź dowolną kwotę.

Czy mogę wypłacić środki przyznane w ramach limitu kredytowego np. w kasie?

Nie, środki z limitu kredytowego są do dyspozycji serwisie internetowym, dla którego został wydany i zakupy są realizowane tylko przez Internet.

Czy mogę zrobić przelew z limitu kredytowego w Bankowości Internetowej na inne konto/ rachunek?

Nie, ponieważ limit kredytowy jest przyznany do płatności w sklepie, w którym został uruchomiony. Bankowość Internetowa umożliwia sprawdzenia szczegółów posiadanej umowy tj.: ile pozostało jeszcze do spłaty, czy ile jest dostępnych środków na limicie kredytowym.

Gdzie znajdę nr rachunku bankowego, aby spłacać limit kredytowy?

Po wejściu w zakładkę limity kredytowe w panelu bocznym znajduje się opcja: szczegóły, w których jest podgląd m.in. nr rachunku bankowego do spłaty umowy i nr umowy kredytowej.

Mam limit kredytowy chcę sprawdzić ile mam dostępnych środków?

Dostępne środki łatwo można sprawdzić:

  • na stronie sklepu w którym został uruchomiony limit kredytowy,
  • w Bankowości Internetowej – w panelu bocznym, w opcji: szczegóły

Mam limit kredytowy, czy mogę przez Bankowość Internetową zapłacić za jakiś towar?

Nie, ponieważ płatności za zakupy limitem kredytowym można dokonywać tylko przez stronę sklepu, w którym został uruchomiony.

Mam limit kredytowy gdzie mogę sprawdzić ile mam zapłacić?

W Bankowości Internetowej na bocznym jest opcja: zestawienia transakcji, w której, co miesiąc jest generowane zestawienie, gdzie zostanie przedstawiona kwota minimalna do zapłaty.

Gdzie znajdę informację jakie rachunek przynosi zyski?

Informację o wysokości odsetek wypracowanych do danego dnia od dnia ostatniej kapitalizacji znajdziesz w Bankowości Internetowej w zakładce Rachunek oszczędnościowy. Wysokość skapitalizowanych, czyli dopisanych do rachunku odsetek (kapitalizacja następuje na koniec miesiąca) zaprezentowana jest w historii rachunku oraz w wyciągu.

Gdzie znajdę numer rachunku oszczędnościowego aby dokonać wpłaty?

Nr rachunku, na który należy przelać środki znajdziesz w Bankowości Internetowej w „Szczegółach rachunku”
Środki na rachunek wpłacasz poprzez dokonanie przelewu z konta w innym banku. Pamiętaj, że musisz być właścicielem konta, z którego będziesz dokonywał przelew, a Twoje dane osobowe i adresowe przekazywane w ramach przelewu muszą być zgodne z danymi posiadanymi przez bank. W przeciwnym wypadku przelew będzie odrzucony.

Mam rachunek oszczędnościowy – czy dotyczy mnie Ustawa o rachunkach płatniczych?

Tak, zmienia się sposób logowania do Bankowości Internetowej. Co 90 dni podczas logowania do BI będzie wymagane dodatkowe silne uwierzytelnienie hasłem SMS. Dodatkowo podczas uzyskiwania dostępu do historii transakcji i wyciągów starszych niż 90 dni, również wymagane będzie silne uwierzytelnienie hasłem SMS.

Mam rachunek oszczędnościowy, jak mam się zalogować?

Jeśli podpisałeś Umowę Rachunku Oszczędnościowego wraz z Umową o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej, to uzyskałeś dostęp do Bankowości Internetowej. Aby się zalogować:

  • Użyj Loginu, czyli Indywidualnego Numeru (ICN), który znajduje się w Twojej umowie oraz w tytule przelewu zwrotnego 1 zł,
  • Oraz hasła, które zostanie wysłane przez Santander Consumer Bank w wiadomości SMS.
    Po jego wprowadzeniu Bankowość Internetowa poprosi o ustawienie nowego hasła.

Jeśli posiadałeś już wcześniej dostęp do Bankowości Internetowej, sposób logowania się nie zmienił.

W jaki sposób mogę dokonać wypłaty z rachunku oszczędnościowego?

Wypłaty dokonujesz w bankowości internetowej klikając w przycisk „Wypłać”. Przelew można wykonać tylko na rachunek powiązany, którego dane automatycznie podstawiają się na formatce w Bankowości Internetowej. Dane dotyczące rachunku powiązanego znajdziesz również w szczegółach rachunku w Bankowości Internetowej, gdzie jest też opcja zmiany numeru rachunku.

Chcę sprawdzić historię transakcji i muszę wprowadzić hasło SMS. Dlaczego?

Od 14 listopada 2019 roku, zgodnie z Ustawą o usługach płatniczych, sięganie do historii transakcji starszych niż 90 dni, wymaga dodatkowego silnego uwierzytelnienia hasłem SMS. Silne uwierzytelnienie ważne jest przez 90 dni, po tym czasie ponownie wymagane będzie wprowadzenie dodatkowego hasła SMS.

Co to jest TPP?

Third Party Providers to tzw. podmioty trzecie; zgodnie z ustawą o usługach płatniczych będą mogły, w imieniu użytkownika usług płatniczych, uzyskać dostęp do informacji i jego rachunkach lub zlecać realizację płatności.

Czym jest PSD2?

Jest to pakiet regulacji obejmujący w szczególności Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, ustawę z dnia 29 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.

Dlaczego w trakcie logowania do BI musiałem wprowadzić dodatkowe hasło SMS?

Jest to wymóg Ustawy o usługach płatniczych, który wymusza na bankach i ich Klientach dodatkowego tzw. silnego uwierzytelnienia, które polega na tym, że co 90 dni podczas logowania do Bankowości Internetowej Klient będzie musiał wprowadzić dodatkowe hasło SMS. Ma to na celu silniejszego zabezpieczenia logowania do Bankowości Internetowej.

Masz inne pytania?
Skontaktuj się z nami. Nasi doradcy chętnie udzielą dodatkowych informacji.
Zaloguj się do aplikacji lub bankowości internetowej i wyślij wiadomość
 Zadzwoń na infolinię 195 00