Pytania i odpowiedzi
- Jeżeli nie masz podpisanej Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej aktywuj kartę dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 700 500 lub pod numer 71 797 22 40**
- Jeśli masz podpisaną Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej możesz również aktywować kartę po zalogowaniu do Bankowości Internetowej lub aplikacji mobilnej korzystając z usługi „Aktywuj”.
Nie masz podpisanej Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej?
Możesz ją podpisać w najbliższym Oddziale, a po więcej szczegółów zapraszamy TUTAJ.
- wprowadź kartę do bankomatu zgodnie z instrukcją znajdującą się na bankomacie
- kieruj się wskazówkami wyświetlanymi na ekranie – korzystając z klawiatury wprowadź numer PIN i wybierz kwotę do wypłaty wskazaną na ekranie lub wprowadź ją samodzielnie przy pomocy opcji: INNA KWOTA
- jeśli chcesz, wybierz opcję wydruku potwierdzenia dokonanej transakcji
- odbierz kartę, pieniądze i potwierdzenie transakcji (jeśli taka opcja została wybrana)
Tak. Może się tak zdarzyć, gdy płatność kartą za zakupy będzie autoryzowana w trybie off-line tzn. nie będzie weryfikowana przez Bank w chwili transakcji, a kwota dostępnych środków w ramach limitu kredytowego zostanie pomniejszona o kwotę transakcji dopiero w momencie rozliczenia tej transakcji. Rozliczenie transakcji autoryzowanej off-line w przypadku braku dostępnych środków może spowodować przekroczenie kwoty przyznanego limitu kredytowego – wówczas kwota przekroczonego limitu zostanie dodana do kwoty spłaty minimalnej na najbliższym zestawieniu. Za przekroczenie limitu Bank może pobrać opłatę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Prosimy o kontrolowanie stanu dostępnych środków na karcie w celu uniknięcia sytuacji, w której może zostać przekroczony przyznany limit kredytowy. Pamiętaj, by w przypadku przekroczenia limitu kwotę przekroczenia spłacić niezwłocznie.
Aktualne informacje o wykorzystanym i dostępnym limicie znajdziesz w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej.
- płacąc kartą, nie trać jej z zasięgu wzroku i sprawdź kwotę transakcji przed jej podpisaniem lub zatwierdzeniem;
- nie podawaj nikomu numeru PIN i nie przechowuj go razem z kartą – na pewno go zapamiętasz – to tylko 4 cyfry;
- nie podawaj nikomu numeru karty i kodu CVV2 (trzech ostatnich cyfr z numeru znajdującego się na rewersie karty);
- sprawdzaj zestawienie transakcji i operacji z rachunku karty – jeśli pojawią się niezgodności, skontaktuj się z Bankiem;
- w razie utraty karty zadzwoń do Banku pod całodobowy numer do zastrzegania kart. Karta zostanie natychmiast zastrzeżona i nikt nie będzie mógł jej użyć. Na Twoją prośbę w jej miejsce Bank wyda Ci nową kartę.
- wybieraj wiarygodnych sprzedawców
Przed dokonaniem zakupów prześledź wystawione przez klientów opinie o sklepie, szczególnie te z ostatnich miesięcy. Staraj się wybierać sklepy, które działają na rynku już od dłuższego czasu i cieszą się pozytywnymi opiniami innych kupujących. - sprawdź, czy sklep dba o bezpieczeństwo płatności
Upewnij się, że strona, na której podajesz dane karty, jest szyfrowana ‒ czy jej adres zaczyna się od https:// oraz czy w oknie przeglądarki przy adresie strony znajduje się kłódka, oznaczająca połączenie szyfrowane. - dbaj o bezpieczeństwo Twoich danych
Im mniej danych zostawiasz na stronie sklepu, tym lepiej. Podawaj tylko te dane, które są wymagane przez sklep do realizacji zakupu i płatności. - wybieraj bezpieczne formy płatności
Płacąc kartą możesz korzystać z mechanizmu zwrotu pieniędzy (tzw. chargeback), który chroni Cię przed oszustwami czy nieudanymi transakcjami – takiej ochrony nie masz, kiedy płacisz za pobraniem lub przelewem ze swojego rachunku.
Zgodnie z nowelizacją ustawy o grach hazardowych z dnia 01.04.2017 roku niedozwolone jest dokonywanie płatności kartami płatniczymi na stronach internetowych wykorzystujących nazwy domen internetowych wpisanych do Rejestru domen służących do oferowania gier hazardowych niezgodnie z Ustawą. Rejestr udostępniony jest na stronie Ministerstwa Finansów https://hazard.mf.gov.pl/. Ograniczenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2017 roku.
Masz wiele możliwości spłaty karty:
- jedynie kwotę minimalną (jest ona oznaczona w zestawieniu) ‒ jej wysokość to 5% wykorzystanego limitu, min. 50,00 zł plus m.in. kwota raty, jeśli rozkładałeś transakcję na raty
- więcej niż kwotę minimalną – tyle, ile możesz
- wskazane w zestawieniu saldo zadłużenia – wtedy skorzystasz z kredytu bez odsetek
Zestawienie transakcji i operacji to informacja o Twoim rachunku karty. Znajdziesz w nim:
- kwotę, termin i numer rachunku do spłaty
- podsumowanie wszystkich zakupów i wypłat gotówki z danego okresu rozliczeniowego
- rozliczenie rat, opłat, prowizji i odsetek
Zobacz przykład zestawienia.
Kiedy je otrzymasz?
Zestawienia są generowane przez Bank w wybranym przez Ciebie dniu: 1, 10, 18 lub 22. dniu miesiąca – Ty otrzymasz je w ciągu kilku następnych dni.
Od daty generowania zestawienia zależy, na jaki dzień przypadać będzie termin spłaty karty.
Pamiętaj - w razie potrzeby możesz zmienić datę generowania zestawienia.
Jak otrzymasz zestawienie?
Wszystkie Twoje zestawienia dostępne są w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej – wystarczy po zalogowaniu przejść do zakładki z zestawieniami.
- pocztą
Jeżeli przy podpisywaniu umowy wybrałeś opcję otrzymywania zestawienia pocztą, to będzie ono również przesyłane na wskazany przez Ciebie adres korespondencyjny.
Możesz zrezygnować z zestawienia papierowego:
- pod numerem telefonu 801 70 60 60** lub 71 797 22 50**
- w Oddziale Banku
Pamiętaj, aby co miesiąc sprawdzać zestawienie w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej - wystarczy przejść do zakładki z zestawieniami.
Jeżeli zmienią się Twoje dane koniecznie nas o tym poinformuj !
W przypadku zmiany danych osobowych – imię, nazwisko, adres zameldowania, seria i numer dowodu osobistego – dyspozycję zmiany zawsze możesz:
- złożyć w Oddziale Banku (przyjdź z dowodem osobistym)
- wysłać pocztą tradycyjną na adres: Santander Consumer Bank S.A.,
ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław Wrocław (dyspozycję potwierdź podpisem i załącz kopię dowodu osobistego)
- wysłać mailowo korzystając z formularza kontaktowego (dołącz podpisany skan dyspozycji zmiany danych oraz skan dowodu osobistego)
W przypadku zmiany danych teleadresowych – adres korespondencyjny, numery telefonów, adres e-mail - dyspozycję zmiany możesz złożyć również telefonicznie pod numerem 801 70 60 60 lub 71 797 22 50**.
PAMIĘTAJ!
Jeżeli otrzymujesz zestawienia transakcji i operacji z rachunku karty w formie papierowej w przypadku zmiany adresu korespondencyjnego, kolejne zestawienie wyślemy na nowy adres korespondencyjny.
W sytuacji zmiany imienia lub nazwiska nowe dane pojawią sią na wznowionej karcie – otrzymasz ją, gdy obecna karta starci ważność. Możesz również od razu zawnioskować o nową kartę z aktualnymi danymi personalnymi.
Jeśli masz podpisaną Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej dane teleadresowe (adres korespondencyjny; numer telefonu komórkowego, adres e-mail) możesz zmienić samodzielnie w Bankowości Internetowej.
PAMIĘTAJ!
Zmiana adresu e-mail i numeru telefonu skutkuję zmianą Twoich danych, które są przypisane do Umów, jakie posiadasz w Santander Consumer Bank. Nowe dane będą wykorzystywane do kontaktu przy obsłudze posprzedażowej oraz przy składaniu ofert.
Zmiana adresu korespondencyjnego w Bankowości Internetowej skutkuje zmianą jedynie w Bankowości Internetowej. Oznacza to, że na nowy adres korespondencyjny mogą być wysyłane oferty lub np. zmieniony Regulamin o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej (jeśli będzie wysyłany w formie pisemnej). W przypadku obsługi posprzedażowej umów, które już posiadasz w naszym Banku, nadal będziemy kontaktować się z Tobą na stary adres korespondencyjny, jaki podałeś dla danej Umowy. Jeśli chcesz zmienić adres korespondencyjny dla umowy, którą posiadasz w naszym Banku, skorzystaj z jednej ze wskazanych powyżej możliwości.
Nie masz podpisanej Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej? Możesz ją podpisać w najbliższym Oddziale.
Po więcej szczegółów zapraszamy TUTAJ.
Jeśli masz podpisaną Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej, możesz zalogować się do:
- bankowości internetowej - numer PIN zmienisz korzystając z przycisku „Zmień PIN”;
- aplikacji mobilnej – numer PIN zmienisz wybierając przycisk trzech kropek na ekranie karty kredytowej, a następnie przycisk „Zmień PIN do karty”.
Jeżeli nie masz podpisanej umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej i zapomniałeś numer PIN wystarczy zadzwonić pod numer 801 70 60 60 lub 71 797 22 50** i zgłosić chęć otrzymania duplikatu numeru PIN. Duplikat pierwotnego numeru PIN wyślemy bezpłatnie pocztą.
Pamiętaj!
Jeżeli zmieniałeś pierwotny numer PIN do karty w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej na swój własny, nie będziesz miał już możliwości jego odtworzenia. Wówczas możesz ponownie samodzielnie zmienić numer PIN do karty w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
Jeśli masz podpisaną Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej możesz zalogować się do:
- bankowości internetowej - numer PIN zmienisz korzystając z przycisku „Zmień PIN” lub
- aplikacji mobilnej – numer PIN zmienisz wybierając przycisk trzech kropek na ekranie karty kredytowej, a następnie przycisk „Zmień PIN do karty”.
Nie masz podpisanej Umowy o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej? Możesz ją podpisać w najbliższym Oddziale.
Po więcej szczegółów zapraszamy TUTAJ.
W bankowości internetowej i aplikacji mobilnej znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące zawartej umowy oraz:
- informacje dotyczące limitów:
- aktualne informacje o wykorzystanym i dostępnym limicie
- limity dzienne na poszczególne transakcje - listę transakcji i operacji:
- listę transakcji wykonanych kartą i operacji zaksięgowanych na rachunku kart
- wyszukiwarkę transakcji według wybranych kryteriów
- informacje o środkach wykorzystanych, lecz nie zaksięgowanych na rachunku karty - zestawienia
- podstawowe informacje z ostatniego zestawienia niezbędne do spłaty zadłużenia
- listę historycznych zestawień Twojej karty - informacje o planach spłat ratalnych:
- szczegóły dotyczące uruchomionych na rachunku karty planów spłat ratalnych.
Jeżeli podpisałeś z Bankiem Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej masz dodatkowo możliwość samodzielnej :
- zmiany numeru PIN do karty
- zmiany dziennych limitów transakcyjnych
- aktywacji karty
- zastrzeżenia karty
- czasowej blokady karty
- rozłożenia na raty wybranej kwoty
- nadania oraz zmiany hasła uwierzytelniającego służącego do akceptacji płatności w internecie w sklepach z usługą 3D Secure
Więcej informacji o Bankowości Internetowej i aplikacji mobilnej znajdziesz TUTAJ.