Formularz kontaktowy old
Sprawdź jak możesz załatwić swoją sprawę
Zwróć uwagę na przydatne podpowiedzi, które będą się pojawiać po prawej stronie.
Chcę zmienić moje dane osobowe (dotyczy kredytu)
Jeżeli chcesz zmienić swoje dane osobowe tj.:
- imię i nazwisko
- adres zameldowania
- seria i nr dowodu osobistego
- PESEL
wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek wraz ze skanem dokumentu potwierdzającego Twoją tożsamość (np. dowód osobisty, paszport).
Wniosek o zmianę danych możesz pobrać tutaj
Chcę zmienić moje dane osobowe (dotyczy lokaty)
Jeżeli chcesz zmienić swoje dane osobowe tj.:
- imię i nazwisko
- adres zameldowania
- adres zamieszkania
- adres korespondencyjny
- kraj rezydencji podatkowej
- seria i nr dowodu osobistego
- PESEL
wybierz formularz online, wypełnij go i załącz odręcznie podpisany wniosek.
Wniosek o zmianę danych możesz pobrać tutaj
Chcę zmienić moje dane osobowe (dotyczy rachunku oszczędnościowego)
Jeżeli chcesz zmienić swoje dane osobowe tj.:
- imię i nazwisko
- adres zameldowania
- adres zamieszkania
- adres korespondencyjny
- kraj rezydencji podatkowej
- seria i nr dowodu osobistego
- PESEL
wybierz formularz online, wypełnij go i załącz odręcznie podpisany wniosek.
Wniosek o zmianę danych możesz pobrać tutaj
Chcę zmienić moje dane osobowe (dotyczy kredytu)
Jeżeli chcesz zmienić swoje dane osobowe tj.:
- imię i nazwisko
- adres zameldowania
- seria i nr dowodu osobistego
- PESEL
wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek wraz ze skanem dokumentu potwierdzającego Twoją tożsamość (np. dowód osobisty, paszport).
Wniosek o zmianę danych możesz pobrać tutaj
Chcę zmienić moje dane osobowe (dotyczy lokaty)
Jeżeli chcesz zmienić swoje dane osobowe tj.:
- imię i nazwisko
- adres zameldowania
- adres zamieszkania
- adres korespondencyjny
- kraj rezydencji podatkowej
- seria i nr dowodu osobistego
- PESEL
wybierz formularz online, wypełnij go i załącz odręcznie podpisany wniosek.
Wniosek o zmianę danych możesz pobrać tutaj
Chcę zmienić moje dane osobowe (dotyczy rachunku oszczędnościowego)
Jeżeli chcesz zmienić swoje dane osobowe tj.:
- imię i nazwisko
- adres zameldowania
- adres zamieszkania
- adres korespondencyjny
- kraj rezydencji podatkowej
- seria i nr dowodu osobistego
- PESEL
wybierz formularz online, wypełnij go i załącz odręcznie podpisany wniosek.
Wniosek o zmianę danych możesz pobrać tutaj
Chcę zmienić dane kontaktowe (tj. numer telefonu, adres korespondencyjny, adres e-mail)
Jeżeli chcesz zmienić dane kontaktowe, np.:
- numer telefonu
- adres korespondencyjny
- adres e-mail
skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem 195 00,
lub odwiedź oddział Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
Chcę zmienić dane kontaktowe (tj. numer telefonu, adres korespondencyjny, adres e-mail)
Jeżeli chcesz zmienić dane kontaktowe, np.:
- numer telefonu
- adres korespondencyjny
- adres e-mail
skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem 195 00,
lub odwiedź oddział Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
Chcę otrzymać aktualny harmonogram spłat mojego kredytu (dotyczy kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego)
Wysokość swojej raty i aktualne oprocentowanie możesz sprawdzić w naszej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Tam znajdziesz terminarz spłat, saldo zadłużenia oraz termin płatności najbliższej raty. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz dostępu do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej - wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
..Chcę otrzymać aktualny harmonogram spłat mojego kredytu (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Jeśli masz kredyt samochodowy i/lub kredyt hipoteczny - wybierz formularz online.
Chcę otrzymać aktualny harmonogram spłat mojego kredytu (dotyczy kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego)
Wysokość swojej raty i aktualne oprocentowanie możesz sprawdzić w naszej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Tam znajdziesz terminarz spłat, saldo zadłużenia oraz termin płatności najbliższej raty. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz dostępu do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej - wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
..Chcę otrzymać aktualny harmonogram spłat mojego kredytu (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Jeśli masz kredyt samochodowy i/lub kredyt hipoteczny - wybierz formularz online.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej i limitu kredytowego)
Aktualne informacje dotyczące Twojej umowy możesz sprawdzić w systemie bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz dostępu do naszej bankowości i aplikacji mobilnej, w następnym kroku wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu samochodowego)
Jeśli chcesz sprawdzić stan swojej umowy - wybierz formularz online lub skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem 195 00.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej i limitu kredytowego)
Aktualne informacje dotyczące Twojej umowy możesz sprawdzić w systemie bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz dostępu do naszej bankowości i aplikacji mobilnej, w następnym kroku wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu samochodowego)
Jeśli chcesz sprawdzić stan swojej umowy - wybierz formularz online lub skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem 195 00.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej i limitu kredytowego)
Aktualne informacje dotyczące Twojej umowy możesz sprawdzić w systemie bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz dostępu do naszej bankowości i aplikacji mobilnej, w następnym kroku wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu samochodowego)
Jeśli chcesz sprawdzić stan swojej umowy - wybierz formularz online lub skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem 195 00.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej i limitu kredytowego)
Aktualne informacje dotyczące Twojej umowy możesz sprawdzić w systemie bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz dostępu do naszej bankowości i aplikacji mobilnej, w następnym kroku wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu samochodowego)
Jeśli chcesz sprawdzić stan swojej umowy - wybierz formularz online lub skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem 195 00.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej i limitu kredytowego)
Aktualne informacje dotyczące Twojej umowy możesz sprawdzić w systemie bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz dostępu do naszej bankowości i aplikacji mobilnej, w następnym kroku wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu samochodowego)
Jeśli chcesz sprawdzić stan swojej umowy - wybierz formularz online lub skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem 195 00.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej i limitu kredytowego)
Aktualne informacje dotyczące Twojej umowy możesz sprawdzić w systemie bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz dostępu do naszej bankowości i aplikacji mobilnej, w następnym kroku wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy (dotyczy kredytu samochodowego)
Jeśli chcesz sprawdzić stan swojej umowy - wybierz formularz online lub skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem 195 00.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy
Aktualne informacje dotyczące Twojej umowy możesz sprawdzić w naszej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz naszej bankowości i aplikacji mobilnej - wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy
Aktualne informacje dotyczące Twojej umowy możesz sprawdzić w naszej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz naszej bankowości i aplikacji mobilnej - wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy
Aktualne informacje dotyczące Twojej umowy możesz sprawdzić w naszej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz naszej bankowości i aplikacji mobilnej - wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Chcę sprawdzić aktualne informacje na temat mojej umowy
Aktualne informacje dotyczące Twojej umowy możesz sprawdzić w naszej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz naszej bankowości i aplikacji mobilnej - wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Chcę otrzymać kopię mojej umowy (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej i limitu kredytowego)
Jeśli chcesz otrzymać kopię umowy wybierz formularz online.
Chcę otrzymać kopię mojej umowy (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Za wystawienie kopii umowy zostanie pobrana opłata w wysokości 25 zł - zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji. Opłata zostanie naliczona na rachunku Twojej umowy, a wysokość kolejnej raty zostanie o nią powiększona. W przypadku umów spłaconych - 25 zł należy wpłacić na rachunek nr 75 2120 0001 0001 0006 4809 0000. Po wykonaniu przelewu wypełnij formularz online i załącz dowód wpłaty.
Aby przejść do formularza online - wybierz formularz online.
Chcę otrzymać kopię mojej umowy (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej i limitu kredytowego)
Jeśli chcesz otrzymać kopię umowy wybierz formularz online.
Chcę otrzymać kopię mojej umowy (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Za wystawienie kopii umowy zostanie pobrana opłata w wysokości 25 zł - zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji. Opłata zostanie naliczona na rachunku Twojej umowy, a wysokość kolejnej raty zostanie o nią powiększona. W przypadku umów spłaconych - 25 zł należy wpłacić na rachunek nr 75 2120 0001 0001 0006 4809 0000. Po wykonaniu przelewu wypełnij formularz online i załącz dowód wpłaty.
Aby przejść do formularza online - wybierz formularz online.
Chcę otrzymać zaświadczenie o spłaconych odsetkach kredytu
Jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie o spłaconych odsetkach - wybierz formularz online.
Chcę otrzymać zaświadczenie o spłaconych odsetkach kredytu
Jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie o spłaconych odsetkach - wybierz formularz online.
Chcę otrzymać aktualny harmonogram spłat mojego kredytu (dotyczy kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego)
Wysokość swojej raty i aktualne oprocentowanie możesz sprawdzić w naszej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Tam znajdziesz terminarz spłat, saldo zadłużenia oraz termin płatności najbliższej raty. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz dostępu do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej - wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
..Chcę otrzymać aktualny harmonogram spłat mojego kredytu (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Jeśli masz kredyt samochodowy i/lub kredyt hipoteczny - wybierz formularz online.
Chcę otrzymać aktualny harmonogram spłat mojego kredytu (dotyczy kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego)
Wysokość swojej raty i aktualne oprocentowanie możesz sprawdzić w naszej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku. Tam znajdziesz terminarz spłat, saldo zadłużenia oraz termin płatności najbliższej raty. Zaloguj się do naszej bankowości lub aplikacji mobilnej.
Jeśli nie masz dostępu do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej - wybierz formularz online.
Tutaj znajdziesz pomocne informacje dotyczące pierwszego logowania, poznasz przydatne funkcjonalności, a także korzyści z posiadania bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
..Chcę otrzymać aktualny harmonogram spłat mojego kredytu (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Jeśli masz kredyt samochodowy i/lub kredyt hipoteczny - wybierz formularz online.
Chcę otrzymać dokument potwierdzający spłatę mojej umowy (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej i limitu kredytowego)
Jeśli chcesz otrzymać dokument potwierdzający spłatę swojej umowy wybierz formularz online.
.Chcę otrzymać dokument potwierdzający spłatę mojej umowy (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Dokumenty rozliczeniowe wysyłane są automatycznie w ciągu 14 dni od daty spłaty umowy. Jeśli minęło już 14 dni, a Ty nadal nie otrzymałeś takiego potwierdzenia - wybierz formularz online.
Chcę otrzymać dokument potwierdzający spłatę mojej umowy (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej i limitu kredytowego)
Jeśli chcesz otrzymać dokument potwierdzający spłatę swojej umowy wybierz formularz online.
.Chcę otrzymać dokument potwierdzający spłatę mojej umowy (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Dokumenty rozliczeniowe wysyłane są automatycznie w ciągu 14 dni od daty spłaty umowy. Jeśli minęło już 14 dni, a Ty nadal nie otrzymałeś takiego potwierdzenia - wybierz formularz online.
Chcę otrzymać zwrot wpłaty
Jeśli chcesz otrzymać zwrot wpłaty na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy, możesz:
- wysłać e-maila z adresu wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej
- skontaktować się z naszym konsultantem pod numerem 195 00
- lub odwiedzić oddział Santander Consumer Banku, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
Jeśli chcesz odebrać wpłatę osobiście w jednym z oddziałów Santander Consumer Banku - wybierz formularz online i wypełnij go.
Jeśli chcesz otrzymać zwrot wpłaty przekazem pocztowym - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz odręcznie podpisany wniosek.
Wniosek o zwrot wpłaty możesz pobrać tutaj
Chcę otrzymać zwrot wpłaty
Jeśli chcesz otrzymać zwrot wpłaty na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy, możesz:
- wysłać e-maila z adresu wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej
- skontaktować się z naszym konsultantem pod numerem 195 00
- lub odwiedzić oddział Santander Consumer Banku, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
Jeśli chcesz odebrać wpłatę osobiście w jednym z oddziałów Santander Consumer Banku - wybierz formularz online i wypełnij go.
Jeśli chcesz otrzymać zwrot wpłaty przekazem pocztowym - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz odręcznie podpisany wniosek.
Wniosek o zwrot wpłaty możesz pobrać tutaj
Chcę otrzymać zwrot nadpłaty z mojego kredytu (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej* i limitu kredytowego*)
Jeśli chcesz otrzymać zwrot nadpłaty na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy, możesz:
- wysłać e-maila z adresu wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej
- skontaktować się z naszym konsultantem pod numerem 195 00
- lub odwiedzić nasz oddział, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
Jeśli chcesz otrzymać zwrot nadpłaty przekazem pocztowym, osobiście w jednym z oddziałów Santander Consumer Banku - mapa oddziałów lub na inny rachunek w Santander Consumer Banku - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek.
Wniosek o zwrot nadpłaty możesz pobrać tutaj
* dotyczy wyłącznie umów po złożonej rezygnacji
Chcę otrzymać zwrot nadpłaty z mojego kredytu (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Aby otrzymać zwrot nadpłaty z kredytu, będziesz potrzebować wniosek podpisany przez wszystkich kredytobiorców.
Podpisany wniosek możesz nam przekazać:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz wniosek (jeśli nadpłata jest równa bądź wyższa niż 10 000 zł wymagane będzie złożenie oryginału wniosku w oddziale lub przesłanie go pocztą.)
- osobiście - odwiedź oddział Santander Consumer Banku i złóż wniosek u doradcy, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - na adres banku: Santander Consumer Bank SA, ul. Legnica 48 B, 54-202 Wrocław.
Chcę otrzymać zwrot nadpłaty z mojego kredytu (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego, karty kredytowej* i limitu kredytowego*)
Jeśli chcesz otrzymać zwrot nadpłaty na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy, możesz:
- wysłać e-maila z adresu wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej
- skontaktować się z naszym konsultantem pod numerem 195 00
- lub odwiedzić nasz oddział, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
Jeśli chcesz otrzymać zwrot nadpłaty przekazem pocztowym, osobiście w jednym z oddziałów Santander Consumer Banku - mapa oddziałów lub na inny rachunek w Santander Consumer Banku - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek.
Wniosek o zwrot nadpłaty możesz pobrać tutaj
* dotyczy wyłącznie umów po złożonej rezygnacji
Chcę otrzymać zwrot nadpłaty z mojego kredytu (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Aby otrzymać zwrot nadpłaty z kredytu, będziesz potrzebować wniosek podpisany przez wszystkich kredytobiorców.
Podpisany wniosek możesz nam przekazać:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz wniosek (jeśli nadpłata jest równa bądź wyższa niż 10 000 zł wymagane będzie złożenie oryginału wniosku w oddziale lub przesłanie go pocztą.)
- osobiście - odwiedź oddział Santander Consumer Banku i złóż wniosek u doradcy, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - na adres banku: Santander Consumer Bank SA, ul. Legnica 48 B, 54-202 Wrocław.
Chcę złożyć dyspozycję przeksięgowania wpłaty na inny rachunek w Santander Consumer Banku (dotyczy kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego)
Aby złożyć dyspozycję przeksięgowania wpłaty na inny rachunek w Santander Consumer Banku - wybierz formularz online.
Chcę złożyć dyspozycję przeksięgowania wpłaty na inny rachunek w Santander Consumer Banku (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Aby złożyć dyspozycję przeksięgowania wpłaty na inny rachunek w Santander Consumer Banku - wybierz formularz online. Będziesz potrzebować wniosek podpisany czytelnie przez wszystkich współkredytobiorców.
Wniosek powinien zawierać:
- numer umowy,
- numer konta, na który została dokonana wpłata,
- kwotę wpłaty,
- datę wpłaty,
- i numer rachunku w Santander Consumer Banku, na który ma zostać przeksięgowana wpłata.
Chcę złożyć dyspozycję przeksięgowania wpłaty na inny rachunek w Santander Consumer Banku (dotyczy kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego)
Aby złożyć dyspozycję przeksięgowania wpłaty na inny rachunek w Santander Consumer Banku - wybierz formularz online.
Chcę złożyć dyspozycję przeksięgowania wpłaty na inny rachunek w Santander Consumer Banku (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Aby złożyć dyspozycję przeksięgowania wpłaty na inny rachunek w Santander Consumer Banku - wybierz formularz online. Będziesz potrzebować wniosek podpisany czytelnie przez wszystkich współkredytobiorców.
Wniosek powinien zawierać:
- numer umowy,
- numer konta, na który została dokonana wpłata,
- kwotę wpłaty,
- datę wpłaty,
- i numer rachunku w Santander Consumer Banku, na który ma zostać przeksięgowana wpłata.
Chcę częściowo spłacić kredyt (dotyczy kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego)
Możesz zawnioskować o zmniejszenie wysokości raty lub skrócenie okresu kredytowania. Pamiętaj, że częściowa spłata może być dokonana 14 dni przed lub do 30 dni po złożeniu wniosku.
Wniosek możesz nam przekazać:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - na adres banku.
Chcę częściowo spłacić kredyt (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Możesz zawnioskować o zmniejszenie wysokości raty lub skrócenie okresu kredytowania.
Wniosek możesz nam przekazać:
- elektronicznie - w następnym kroku wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - na adres banku.
Wniosek jest ważny przez okres 30 dni od daty wpływu wniosku do Santander Consumer Banku. Po rozliczeniu częściowej przedterminowej spłaty sporządzimy i wyślemy do Ciebie nowy harmonogram.
- Wniosek o częściową spłatę dla kredytu samochodowego możesz pobrać tutaj
- Wniosek o częściową spłatę dla kredytu hipotecznego możesz pobrać tutaj
Chcę częściowo spłacić kredyt (dotyczy kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego)
Możesz zawnioskować o zmniejszenie wysokości raty lub skrócenie okresu kredytowania. Pamiętaj, że częściowa spłata może być dokonana 14 dni przed lub do 30 dni po złożeniu wniosku.
Wniosek możesz nam przekazać:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - na adres banku.
Chcę częściowo spłacić kredyt (dotyczy kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego)
Możesz zawnioskować o zmniejszenie wysokości raty lub skrócenie okresu kredytowania.
Wniosek możesz nam przekazać:
- elektronicznie - w następnym kroku wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - na adres banku.
Wniosek jest ważny przez okres 30 dni od daty wpływu wniosku do Santander Consumer Banku. Po rozliczeniu częściowej przedterminowej spłaty sporządzimy i wyślemy do Ciebie nowy harmonogram.
- Wniosek o częściową spłatę dla kredytu samochodowego możesz pobrać tutaj
- Wniosek o częściową spłatę dla kredytu hipotecznego możesz pobrać tutaj
Chcę wcześniej całkowicie spłacić kredyt hipoteczny
Aby wcześniej całkowicie spłacić kredyt hipoteczny, będziesz potrzebować wniosek podpisany przez wszystkich kredytobiorców.
Wniosek złóż najpóźniej 3 dni przed spłatą kredytu.
Wniosek możesz nam przekazać:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- osobiście - odwiedź oddział Santander Consumer Banku i złóż wniosek u Doradcy, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - na adres banku: Santander Consumer Bank SA, ul. Legnica 48 B, 54-202 Wrocław.
Kredyt zamkniemy z dniem wpływu środków do Banku lub z dniem wpływu wniosku, w zależności od tego, która z tych czynności wystąpiła później.
Wniosek o wcześniejszą całkowitą spłatę możesz pobrać tutaj
Chcę wcześniej całkowicie spłacić kredyt samochodowy
Dotyczy umów zawartych od 18.12.2011 r.
Nie musisz informować banku o tym wcześniejszej spłacie kredytu samochodowego.
Dotyczy umów zawartych do 17.12.2011 r.
Aby wcześniej całkowicie spłacić kredyt samochodowy, będziesz potrzebować wniosek podpisany przez wszystkich kredytobiorców.
Wniosek możesz nam przekazać:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- osobiście - odwiedź oddział Santander Consumer Banku i złóż wniosek u doradcy. Tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - na adres banku Santander Consumer Bank SA, ul. Legnica 48 B, 54-202 Wrocław.
Kredyt zamkniemy z dniem wpływu środków do banku lub na dniem wpływu wniosku, w zależności od tego, która z tych czynności wystąpiła później.
Wniosek złóż najpóźniej 3 dni przed spłatą kredytu.
Wniosek o wcześniejszą całkowitą spłatę możesz pobrać tutaj
Chcę wcześniej całkowicie spłacić kredyt hipoteczny
Aby wcześniej całkowicie spłacić kredyt hipoteczny, będziesz potrzebować wniosek podpisany przez wszystkich kredytobiorców.
Wniosek złóż najpóźniej 3 dni przed spłatą kredytu.
Wniosek możesz nam przekazać:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- osobiście - odwiedź oddział Santander Consumer Banku i złóż wniosek u Doradcy, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - na adres banku: Santander Consumer Bank SA, ul. Legnica 48 B, 54-202 Wrocław.
Kredyt zamkniemy z dniem wpływu środków do Banku lub z dniem wpływu wniosku, w zależności od tego, która z tych czynności wystąpiła później.
Wniosek o wcześniejszą całkowitą spłatę możesz pobrać tutaj
Chcę wcześniej całkowicie spłacić kredyt samochodowy
Dotyczy umów zawartych od 18.12.2011 r.
Nie musisz informować banku o tym wcześniejszej spłacie kredytu samochodowego.
Dotyczy umów zawartych do 17.12.2011 r.
Aby wcześniej całkowicie spłacić kredyt samochodowy, będziesz potrzebować wniosek podpisany przez wszystkich kredytobiorców.
Wniosek możesz nam przekazać:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- osobiście - odwiedź oddział Santander Consumer Banku i złóż wniosek u doradcy. Tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - na adres banku Santander Consumer Bank SA, ul. Legnica 48 B, 54-202 Wrocław.
Kredyt zamkniemy z dniem wpływu środków do banku lub na dniem wpływu wniosku, w zależności od tego, która z tych czynności wystąpiła później.
Wniosek złóż najpóźniej 3 dni przed spłatą kredytu.
Wniosek o wcześniejszą całkowitą spłatę możesz pobrać tutaj
Chcę zrezygnować z karty kredytowej
Wniosek o rezygnację z karty kredytowej możesz złożyć:
- elektronicznie, wybierz formularz online, wypełnij go i załącz odręcznie podpisany wniosek
- telefonicznie, pod numerem 195 00
- w naszej bankowości internetowej w sekcji Wiadomości, załączając odręcznie podpisany wniosek
- osobiście, w jednym z oddziałów Santander Consumer Banku, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
Wzory wniosków znajdziesz poniżej, w sekcji "Dokumenty do pobrania"
Chcę zrezygnować z karty kredytowej
Wniosek o rezygnację z karty kredytowej możesz złożyć:
- elektronicznie, wybierz formularz online, wypełnij go i załącz odręcznie podpisany wniosek
- telefonicznie, pod numerem 195 00
- w naszej bankowości internetowej w sekcji Wiadomości, załączając odręcznie podpisany wniosek
- osobiście, w jednym z oddziałów Santander Consumer Banku, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
Wzory wniosków znajdziesz poniżej, w sekcji "Dokumenty do pobrania"
Chcę zrezygnować z limitu kredytowego
Wniosek o rezygnację z limitu kredytowego możesz złożyć:
- elektronicznie, wybierz formularz online, wypełnij go i załącz odręcznie podpisany wniosek
- telefonicznie, pod numerem 195 00
- w naszej bankowości internetowej w sekcji Wiadomości, załączając odręcznie podpisany wniosek
- osobiście, w jednym z oddziałów Santander Consumer Banku, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
Chcę zrezygnować z limitu kredytowego
Wniosek o rezygnację z limitu kredytowego możesz złożyć:
- elektronicznie, wybierz formularz online, wypełnij go i załącz odręcznie podpisany wniosek
- telefonicznie, pod numerem 195 00
- w naszej bankowości internetowej w sekcji Wiadomości, załączając odręcznie podpisany wniosek
- osobiście, w jednym z oddziałów Santander Consumer Banku, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego i ubezpieczenia samodzielnego)
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Możesz wybrać jeden z poniższych sposobów zwrotu środków:
- w kasie oddziału Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- przekazem pocztowym
- przelew na rozliczenie umowy kredytowej
- przelew na inny rachunek w Santander Consumer Banku.
W przypadku zwrotu pieniędzy z ubezpieczenia na rachunek w innym banku - możesz to zrobić wysyłając wniosek z adresu mailowego, wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej na adres biuro@santanderconsumer.pl lub złożyć wniosek osobiście w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla karty kredytowej
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia karty kredytowej możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla kredytu hipotecznego
Aby złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z aktywnego ubezpieczenia na życie, będziesz potrzebować wniosek podpisany przez:
- wszystkich kredytobiorców – w przypadku czynnej umowy kredytu
- ubezpieczonego kredytobiorcę – w przypadku spłaconej umowy kredytu.
W przypadku rezygnacji z ubezpieczenia po całkowitej spłacie kredytu, kredytobiorca musi wskazać we wniosku sposób zwrotu składki (ROR lub przekaz pocztowy).
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla kredytu samochodowego
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Pamiętaj, że rezygnacja z ubezpieczenia może skutkować zmianą oprocentowania umowy. Po zrealizowaniu zwrotu składki ubezpieczeniowej na umowę czynną, otrzymasz potwierdzenie realizacji wniosku oraz nowy harmonogram spłaty rat, w którym zostanie uwzględnione rozliczenie składki ubezpieczeniowej.
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego i ubezpieczenia samodzielnego)
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Możesz wybrać jeden z poniższych sposobów zwrotu środków:
- w kasie oddziału Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- przekazem pocztowym
- przelew na rozliczenie umowy kredytowej
- przelew na inny rachunek w Santander Consumer Banku.
W przypadku zwrotu pieniędzy z ubezpieczenia na rachunek w innym banku - możesz to zrobić wysyłając wniosek z adresu mailowego, wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej na adres biuro@santanderconsumer.pl lub złożyć wniosek osobiście w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla karty kredytowej
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia karty kredytowej możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla kredytu hipotecznego
Aby złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z aktywnego ubezpieczenia na życie, będziesz potrzebować wniosek podpisany przez:
- wszystkich kredytobiorców – w przypadku czynnej umowy kredytu
- ubezpieczonego kredytobiorcę – w przypadku spłaconej umowy kredytu.
W przypadku rezygnacji z ubezpieczenia po całkowitej spłacie kredytu, kredytobiorca musi wskazać we wniosku sposób zwrotu składki (ROR lub przekaz pocztowy).
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla kredytu samochodowego
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Pamiętaj, że rezygnacja z ubezpieczenia może skutkować zmianą oprocentowania umowy. Po zrealizowaniu zwrotu składki ubezpieczeniowej na umowę czynną, otrzymasz potwierdzenie realizacji wniosku oraz nowy harmonogram spłaty rat, w którym zostanie uwzględnione rozliczenie składki ubezpieczeniowej.
Nie mogę zalogować się do aplikacji mobilnej
Wejdź tutaj - informacje, która znajdziesz na stronie mogą okazać się dla Ciebie przydatne.
Nie mogę zalogować się do bankowości internetowej
Wejdź tutaj - informacje, które znajdziesz na stronie mogą okazać się dla Ciebie przydatne.
Nie mogę zalogować się do aplikacji mobilnej
Wejdź tutaj - informacje, która znajdziesz na stronie mogą okazać się dla Ciebie przydatne.
Nie mogę zalogować się do bankowości internetowej
Wejdź tutaj - informacje, które znajdziesz na stronie mogą okazać się dla Ciebie przydatne.
Jeśli masz pytania, na które nie znalazłeś odpowiedzi na naszej stronie, skontaktuj się z nami:
Ty decydujesz, która forma kontaktu z nami jest dla Ciebie najlepsza. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- napisz wiadomość w naszej aplikacji mobilnej lub bankowości w sekcji Wiadomości
- wypełnij formularz online
- zadzwoń pod numer 195 00
- lub odwiedź nasz oddział - mapa oddziałów
Jeśli masz pytania, na które nie znalazłeś odpowiedzi na naszej stronie, skontaktuj się z nami:
Ty decydujesz, która forma kontaktu z nami jest dla Ciebie najlepsza. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- napisz wiadomość w naszej aplikacji mobilnej lub bankowości w sekcji Wiadomości
- wypełnij formularz online
- zadzwoń pod numer 195 00
- lub odwiedź nasz oddział - mapa oddziałów
Chcę wpłacić środki na rachunek oszczędnościowy
Na rachunek oszczędnościowy możesz wpłacać środki przelewem z konta w innym banku.
Aby to zrobić prawidłowo musisz być właścicielem lub współwłaścicielem konta, z którego będziesz przelewać środki. Twoje dane (imię, nazwisko i adres) przekazywane w ramach przelewu muszą być zgodne z danymi, które podałeś w naszym banku.
Twój numer rachunku oszczędnościowego, na który możesz przelewać środki znajdziesz w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Zaloguj się do naszej bankowości
Więcej informacji dotyczących rachunku oszczędnościowego znajdziesz tutaj
Ile mogę mieć rachunków oszczędnościowych?
Możesz posiadać w banku tylko jeden rachunek oszczędnościowy.
W jaki sposób mogę obsługiwać mój rachunek oszczędnościowy?
Rachunek możesz obsługiwać w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Zaloguj się do naszej bankowości internetowej
Chcę wpłacić środki na rachunek oszczędnościowy
Na rachunek oszczędnościowy możesz wpłacać środki przelewem z konta w innym banku.
Aby to zrobić prawidłowo musisz być właścicielem lub współwłaścicielem konta, z którego będziesz przelewać środki. Twoje dane (imię, nazwisko i adres) przekazywane w ramach przelewu muszą być zgodne z danymi, które podałeś w naszym banku.
Twój numer rachunku oszczędnościowego, na który możesz przelewać środki znajdziesz w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Zaloguj się do naszej bankowości
Więcej informacji dotyczących rachunku oszczędnościowego znajdziesz tutaj
Ile mogę mieć rachunków oszczędnościowych?
Możesz posiadać w banku tylko jeden rachunek oszczędnościowy.
W jaki sposób mogę obsługiwać mój rachunek oszczędnościowy?
Rachunek możesz obsługiwać w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Zaloguj się do naszej bankowości internetowej
Co oznacza termin reklamacja?
Zgodnie z Ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym reklamacja to wystąpienie skierowane do Banku przez jego Klienta (rozumianego jako osoba fizyczna lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową), w którym Klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Bank.
Internetowe rozstrzyganie sporów
Santander Consumer Bank S.A. informuje iż od dnia 9 stycznia 2016 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
Zgodnie z rozporządzeniem spory dotyczące zobowiązań wynikających z umów zawartych między konsumentami a przedsiębiorcami w Unii Europejskiej za pośrednictwem strony internetowej lub innych środków elektronicznych, mogą być rozstrzygane przez właściwe organy za pośrednictwem europejskiej platformy ODR (link https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage). W celu skierowania sprawy na drogę pozasądowego rozstrzygania sporów należy postępować zgodnie ze wskazówkami dostępnymi na platformie (link https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage).
Uwaga: Aktualnie za pośrednictwem europejskiej platformy ODR nie są dostępne organy rozstrzygające spory w niektórych krajach UE, m.in. w Polsce.
Jak mogę złożyć reklamację
Aby złożyć reklamację wybierz jeden z poniższych sposobów:
- wypełnij formularz online
- wyślij wiadomość z aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej
- wyślij e-maila z adresu wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej na adres mailowy:
- skontaktuj się z naszym Konsultantem pod numerem 195 00
- odwiedź oddział Santander Consumer Banku i złóż wniosek u Doradcy, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
- wyślij wniosek pocztą na adres: Santander Consumer Bank SA, ul. Legnica 48 B, 54-202 Wrocław.
Kiedy i w jaki sposób otrzymam odpowiedź na reklamację
Bank udziela odpowiedzi na złożoną reklamację listem zwykłym lub na adres e-mail wskazany przez Ciebie w umowie kredytowej, w przypadku złożenia reklamacji w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej treść odpowiedzi zostanie również udostępniona w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej.
Odpowiedź udzielana jest bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie do 30 dni od dnia następnego po otrzymaniu reklamacji. W szczególnych przypadkach termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony do 60 dni, po uprzednim wyjaśnieniu przyczyn opóźnienia, wskazaniu okoliczności, które wymagają dodatkowego ustalenia oraz podaniu przewidywanego terminu odpowiedzi.
Nie zawarłem umowy z Bankiem ale chcę złożyć reklamację
Osoba, która nie zawarła umowy z Bankiem, zgłaszająca zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Bank powinna podać dane kontaktowe umożliwiające, jak najszybsze rozpatrzenie sprawy tj. imię nazwisko, dokładny adres zamieszkania, numer PESEL oraz szczegółowy opis sprawy budzącej zastrzeżenia. Osobie tej w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia roszczeń wobec Banku będą przekazane informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania reklamacji:
- miejsca i formy złożenia reklamacji;
- terminu rozpatrzenia reklamacji;
- sposobu powiadomienia o rozpatrzeniu reklamacji.
Ochrona konsumentów
W sprawach ochrony konsumentów organem nadzoru jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Właściwym dla Banku organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego.
Wszelkie spory wynikające lub pozostające w związku z umową o kredyt lub umową lokaty, mogą być rozstrzygane przez sąd powszechny, którego właściwość ustalona będzie zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
Rozstrzyganie sporów
Klient ma możliwość uzyskania bezpłatnej pomocy prawnej u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Spory wynikłe z umowy o kredyt lub umowy lokaty mogą być rozstrzygane pozasądowo, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich:
- przed Arbitrem Bankowym, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 12.000,00 zł.
W przypadku sporów dotyczących kredytów hipotecznych wartość przedmiotu sporu nie może przekraczać kwoty 20 000 zł.
- przed Rzecznikiem Finansowym (na zasadach określonych w Ustawie o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym).
Informacje o procedurze dostępu do pozasądowego rozstrzygania sporów znajdują się na stronie internetowej www.zbp.pl (link https://www.zbp.pl/) oraz www.rf.gov.pl (link http://www.rf.gov.pl/)
Co oznacza termin reklamacja?
Zgodnie z Ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym reklamacja to wystąpienie skierowane do Banku przez jego Klienta (rozumianego jako osoba fizyczna lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową), w którym Klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Bank.
Internetowe rozstrzyganie sporów
Santander Consumer Bank S.A. informuje iż od dnia 9 stycznia 2016 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
Zgodnie z rozporządzeniem spory dotyczące zobowiązań wynikających z umów zawartych między konsumentami a przedsiębiorcami w Unii Europejskiej za pośrednictwem strony internetowej lub innych środków elektronicznych, mogą być rozstrzygane przez właściwe organy za pośrednictwem europejskiej platformy ODR (link https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage). W celu skierowania sprawy na drogę pozasądowego rozstrzygania sporów należy postępować zgodnie ze wskazówkami dostępnymi na platformie (link https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage).
Uwaga: Aktualnie za pośrednictwem europejskiej platformy ODR nie są dostępne organy rozstrzygające spory w niektórych krajach UE, m.in. w Polsce.
Jak mogę złożyć reklamację
Aby złożyć reklamację wybierz jeden z poniższych sposobów:
- wypełnij formularz online
- wyślij wiadomość z aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej
- wyślij e-maila z adresu wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej na adres mailowy:
- skontaktuj się z naszym Konsultantem pod numerem 195 00
- odwiedź oddział Santander Consumer Banku i złóż wniosek u Doradcy, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
- wyślij wniosek pocztą na adres: Santander Consumer Bank SA, ul. Legnica 48 B, 54-202 Wrocław.
Kiedy i w jaki sposób otrzymam odpowiedź na reklamację
Bank udziela odpowiedzi na złożoną reklamację listem zwykłym lub na adres e-mail wskazany przez Ciebie w umowie kredytowej, w przypadku złożenia reklamacji w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej treść odpowiedzi zostanie również udostępniona w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej.
Odpowiedź udzielana jest bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie do 30 dni od dnia następnego po otrzymaniu reklamacji. W szczególnych przypadkach termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony do 60 dni, po uprzednim wyjaśnieniu przyczyn opóźnienia, wskazaniu okoliczności, które wymagają dodatkowego ustalenia oraz podaniu przewidywanego terminu odpowiedzi.
Nie zawarłem umowy z Bankiem ale chcę złożyć reklamację
Osoba, która nie zawarła umowy z Bankiem, zgłaszająca zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Bank powinna podać dane kontaktowe umożliwiające, jak najszybsze rozpatrzenie sprawy tj. imię nazwisko, dokładny adres zamieszkania, numer PESEL oraz szczegółowy opis sprawy budzącej zastrzeżenia. Osobie tej w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia roszczeń wobec Banku będą przekazane informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania reklamacji:
- miejsca i formy złożenia reklamacji;
- terminu rozpatrzenia reklamacji;
- sposobu powiadomienia o rozpatrzeniu reklamacji.
Ochrona konsumentów
W sprawach ochrony konsumentów organem nadzoru jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Właściwym dla Banku organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego.
Wszelkie spory wynikające lub pozostające w związku z umową o kredyt lub umową lokaty, mogą być rozstrzygane przez sąd powszechny, którego właściwość ustalona będzie zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
Rozstrzyganie sporów
Klient ma możliwość uzyskania bezpłatnej pomocy prawnej u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Spory wynikłe z umowy o kredyt lub umowy lokaty mogą być rozstrzygane pozasądowo, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich:
- przed Arbitrem Bankowym, o ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 12.000,00 zł.
W przypadku sporów dotyczących kredytów hipotecznych wartość przedmiotu sporu nie może przekraczać kwoty 20 000 zł.
- przed Rzecznikiem Finansowym (na zasadach określonych w Ustawie o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym).
Informacje o procedurze dostępu do pozasądowego rozstrzygania sporów znajdują się na stronie internetowej www.zbp.pl (link https://www.zbp.pl/) oraz www.rf.gov.pl (link http://www.rf.gov.pl/)
Chcę wpłacić środki na rachunek oszczędnościowy
Na rachunek oszczędnościowy możesz wpłacać środki przelewem z konta w innym banku.
Aby to zrobić prawidłowo musisz być właścicielem lub współwłaścicielem konta, z którego będziesz przelewać środki. Twoje dane (imię, nazwisko i adres) przekazywane w ramach przelewu muszą być zgodne z danymi, które podałeś w naszym banku.
Twój numer rachunku oszczędnościowego, na który możesz przelewać środki znajdziesz w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Zaloguj się do naszej bankowości
Więcej informacji dotyczących rachunku oszczędnościowego znajdziesz tutaj
Ile mogę mieć rachunków oszczędnościowych?
Możesz posiadać w banku tylko jeden rachunek oszczędnościowy.
W jaki sposób mogę obsługiwać mój rachunek oszczędnościowy?
Rachunek możesz obsługiwać w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Zaloguj się do naszej bankowości internetowej
Chcę wpłacić środki na rachunek oszczędnościowy
Na rachunek oszczędnościowy możesz wpłacać środki przelewem z konta w innym banku.
Aby to zrobić prawidłowo musisz być właścicielem lub współwłaścicielem konta, z którego będziesz przelewać środki. Twoje dane (imię, nazwisko i adres) przekazywane w ramach przelewu muszą być zgodne z danymi, które podałeś w naszym banku.
Twój numer rachunku oszczędnościowego, na który możesz przelewać środki znajdziesz w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Zaloguj się do naszej bankowości
Więcej informacji dotyczących rachunku oszczędnościowego znajdziesz tutaj
Ile mogę mieć rachunków oszczędnościowych?
Możesz posiadać w banku tylko jeden rachunek oszczędnościowy.
W jaki sposób mogę obsługiwać mój rachunek oszczędnościowy?
Rachunek możesz obsługiwać w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku.
Zaloguj się do naszej bankowości internetowej
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego i ubezpieczenia samodzielnego)
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Możesz wybrać jeden z poniższych sposobów zwrotu środków:
- w kasie oddziału Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- przekazem pocztowym
- przelew na rozliczenie umowy kredytowej
- przelew na inny rachunek w Santander Consumer Banku.
W przypadku zwrotu pieniędzy z ubezpieczenia na rachunek w innym banku - możesz to zrobić wysyłając wniosek z adresu mailowego, wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej na adres biuro@santanderconsumer.pl lub złożyć wniosek osobiście w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla karty kredytowej
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia karty kredytowej możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla kredytu hipotecznego
Aby złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z aktywnego ubezpieczenia na życie, będziesz potrzebować wniosek podpisany przez:
- wszystkich kredytobiorców – w przypadku czynnej umowy kredytu
- ubezpieczonego kredytobiorcę – w przypadku spłaconej umowy kredytu.
W przypadku rezygnacji z ubezpieczenia po całkowitej spłacie kredytu, kredytobiorca musi wskazać we wniosku sposób zwrotu składki (ROR lub przekaz pocztowy).
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla kredytu samochodowego
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Pamiętaj, że rezygnacja z ubezpieczenia może skutkować zmianą oprocentowania umowy. Po zrealizowaniu zwrotu składki ubezpieczeniowej na umowę czynną, otrzymasz potwierdzenie realizacji wniosku oraz nowy harmonogram spłaty rat, w którym zostanie uwzględnione rozliczenie składki ubezpieczeniowej.
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia (dotyczy kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego i ubezpieczenia samodzielnego)
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Możesz wybrać jeden z poniższych sposobów zwrotu środków:
- w kasie oddziału Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- przekazem pocztowym
- przelew na rozliczenie umowy kredytowej
- przelew na inny rachunek w Santander Consumer Banku.
W przypadku zwrotu pieniędzy z ubezpieczenia na rachunek w innym banku - możesz to zrobić wysyłając wniosek z adresu mailowego, wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej na adres biuro@santanderconsumer.pl lub złożyć wniosek osobiście w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla karty kredytowej
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia karty kredytowej możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla kredytu hipotecznego
Aby złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z aktywnego ubezpieczenia na życie, będziesz potrzebować wniosek podpisany przez:
- wszystkich kredytobiorców – w przypadku czynnej umowy kredytu
- ubezpieczonego kredytobiorcę – w przypadku spłaconej umowy kredytu.
W przypadku rezygnacji z ubezpieczenia po całkowitej spłacie kredytu, kredytobiorca musi wskazać we wniosku sposób zwrotu składki (ROR lub przekaz pocztowy).
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Chcę złożyć dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia dla kredytu samochodowego
Dyspozycję odstąpienia/rezygnacji z ubezpieczenia możesz złożyć:
- elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz podpisany wniosek
- w oddziale Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- korespondencyjnie - wyślij dyspozycję na adres Banku.
Pamiętaj, że rezygnacja z ubezpieczenia może skutkować zmianą oprocentowania umowy. Po zrealizowaniu zwrotu składki ubezpieczeniowej na umowę czynną, otrzymasz potwierdzenie realizacji wniosku oraz nowy harmonogram spłaty rat, w którym zostanie uwzględnione rozliczenie składki ubezpieczeniowej.
Uzupełnienie druku reklamacji transakcji bankomatowej
Uzupełnienie druku reklamacji transakcji bezgotówkowej
Co oznacza termin Reklamacja transakcji?
- Santander Consumer Bank dokłada wszelkich starań, aby rozliczenia transakcji dokonywanych z użyciem kart kredytowych były przeprowadzane prawidłowo.
- Nie zawsze jednak mamy wpływ na informacje finansowe, otrzymywane z milionów punktów handlowo-usługowych oraz setek tysięcy bankomatów na całym świecie, stanowiące podstawę rozliczenia transakcji.
- Może zatem zdarzyć się sytuacja, w której informacja, jaką otrzymaliśmy, nie będzie odzwierciedlała rzeczywistego przebiegu transakcji.
- Proces rozpatrywania reklamacji transakcji ma na celu wyjaśnienie wszelkich Państwa wątpliwości
Co powinno zawierać zgłoszenie Reklamacji transakcji?
Zgłoszenie musi zawierać:
- imię i nazwisko Posiadacza/Użytkownika, którego karty reklamacja dotyczy,
- numer karty,
- kwotę transakcji,
- walutę transakcji,
- datę transakcji,
- miejsce wykonania transakcji( adres sklepu, punktu, nazwę strony internetowej, lokalizację bankomatu),
- oświadczenie, czy karta była cały czas w posiadaniu Posiadacza/Użytkownika,
- oświadczenie, że karta i numer PIN zostały/nie zostały udostępnione osobie trzeciej,
- podpis Posiadacza/Użytkownika.
Jeżeli zgłoszenie dotyczy więcej niż jednej transakcji każdą z nich należy wymienić oddzielnie.
Do reklamacji pisemnej należy dołączyć posiadane kopie ewentualnych rachunków lub innych dokumentów potwierdzających jej zasadność.
Jak mogę złożyć reklamację
Aby złożyć reklamację wybierz jeden z poniższych sposobów:
- wypełnij formularz online
- wyślij wiadomość z aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej
- wyślij e-maila z adresu wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej na adres mailowy:
- skontaktuj się z naszym Konsultantem pod numerem 195 00
- odwiedź oddział Santander Consumer Banku i złóż wniosek u Doradcy, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
- wyślij wniosek pocztą na adres: Santander Consumer Bank SA, ul. Legnica 48 B, 54-202 Wrocław.
W jakim terminie Bank rozpatrzy moją Reklamację transakcji
- W przypadku wystąpienia nieautoryzowanej transakcji (tj. jeżeli posiadacz karty nie wyraził zgody na wykonanie transakcji w sposób przewidziany w Umowie lub Regulaminie) Bank niezwłocznie, nie później jednak niż do końca dnia roboczego następującego po dniu stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji, którą został obciążony rachunek lub po dniu otrzymania stosownego zgłoszenia, zwraca kwotę nieautoryzowanej transakcji, z wyjątkiem przypadku gdy Bank ma uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać oszustwo i poinformuje o tym na piśmie organy powołane do ścigania przestępstw. Bank przywraca obciążony rachunek do stanu, jaki istniałby gdyby nie miała miejsca nieautoryzowana transakcja. Data waluty w odniesieniu do uznania rachunku jest nie późniejsza niż data obciążenia rachunku tą kwotą.
- W przypadku reklamacji dotyczących Usług płatniczych, Bank pisemnie udzieli odpowiedzi na złożoną reklamację dotyczącą Usługi płatniczej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie do 15 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony do 35 dni roboczych, po uprzednim wyjaśnieniu Posiadaczowi karty przyczyn opóźnienia, wskazaniu okoliczności, które wymagają dodatkowego ustalenia oraz podaniu przewidywanego terminu odpowiedzi.
W jakim terminie mogę złożyć Reklamację transakcji
- O stwierdzonych nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych transakcjach powiadom Bank niezwłocznie.
- Jeśli nie dokonasz powiadomienia Banku, o którym mowa powyżej, w terminie 13 miesięcy od dnia obciążenia rachunku albo od dnia, w którym transakcja miała być wykonana, roszczenia względem Banku przysługujące z tego tytułu wygasają.
- W przypadku, gdy transakcja jest inicjowana za pośrednictwem dostawcy świadczącego usługę inicjowania transakcji płatniczej, Bank dokona przywrócenia stanu rachunku sprzed wystąpienia nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych transakcji.
Co oznacza termin Reklamacja transakcji?
- Santander Consumer Bank dokłada wszelkich starań, aby rozliczenia transakcji dokonywanych z użyciem kart kredytowych były przeprowadzane prawidłowo.
- Nie zawsze jednak mamy wpływ na informacje finansowe, otrzymywane z milionów punktów handlowo-usługowych oraz setek tysięcy bankomatów na całym świecie, stanowiące podstawę rozliczenia transakcji.
- Może zatem zdarzyć się sytuacja, w której informacja, jaką otrzymaliśmy, nie będzie odzwierciedlała rzeczywistego przebiegu transakcji.
- Proces rozpatrywania reklamacji transakcji ma na celu wyjaśnienie wszelkich Państwa wątpliwości
Co powinno zawierać zgłoszenie Reklamacji transakcji?
Zgłoszenie musi zawierać:
- imię i nazwisko Posiadacza/Użytkownika, którego karty reklamacja dotyczy,
- numer karty,
- kwotę transakcji,
- walutę transakcji,
- datę transakcji,
- miejsce wykonania transakcji( adres sklepu, punktu, nazwę strony internetowej, lokalizację bankomatu),
- oświadczenie, czy karta była cały czas w posiadaniu Posiadacza/Użytkownika,
- oświadczenie, że karta i numer PIN zostały/nie zostały udostępnione osobie trzeciej,
- podpis Posiadacza/Użytkownika.
Jeżeli zgłoszenie dotyczy więcej niż jednej transakcji każdą z nich należy wymienić oddzielnie.
Do reklamacji pisemnej należy dołączyć posiadane kopie ewentualnych rachunków lub innych dokumentów potwierdzających jej zasadność.
Jak mogę złożyć reklamację
Aby złożyć reklamację wybierz jeden z poniższych sposobów:
- wypełnij formularz online
- wyślij wiadomość z aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej
- wyślij e-maila z adresu wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej na adres mailowy:
- skontaktuj się z naszym Konsultantem pod numerem 195 00
- odwiedź oddział Santander Consumer Banku i złóż wniosek u Doradcy, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
- wyślij wniosek pocztą na adres: Santander Consumer Bank SA, ul. Legnica 48 B, 54-202 Wrocław.
W jakim terminie Bank rozpatrzy moją Reklamację transakcji
- W przypadku wystąpienia nieautoryzowanej transakcji (tj. jeżeli posiadacz karty nie wyraził zgody na wykonanie transakcji w sposób przewidziany w Umowie lub Regulaminie) Bank niezwłocznie, nie później jednak niż do końca dnia roboczego następującego po dniu stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji, którą został obciążony rachunek lub po dniu otrzymania stosownego zgłoszenia, zwraca kwotę nieautoryzowanej transakcji, z wyjątkiem przypadku gdy Bank ma uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać oszustwo i poinformuje o tym na piśmie organy powołane do ścigania przestępstw. Bank przywraca obciążony rachunek do stanu, jaki istniałby gdyby nie miała miejsca nieautoryzowana transakcja. Data waluty w odniesieniu do uznania rachunku jest nie późniejsza niż data obciążenia rachunku tą kwotą.
- W przypadku reklamacji dotyczących Usług płatniczych, Bank pisemnie udzieli odpowiedzi na złożoną reklamację dotyczącą Usługi płatniczej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie do 15 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony do 35 dni roboczych, po uprzednim wyjaśnieniu Posiadaczowi karty przyczyn opóźnienia, wskazaniu okoliczności, które wymagają dodatkowego ustalenia oraz podaniu przewidywanego terminu odpowiedzi.
W jakim terminie mogę złożyć Reklamację transakcji
- O stwierdzonych nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych transakcjach powiadom Bank niezwłocznie.
- Jeśli nie dokonasz powiadomienia Banku, o którym mowa powyżej, w terminie 13 miesięcy od dnia obciążenia rachunku albo od dnia, w którym transakcja miała być wykonana, roszczenia względem Banku przysługujące z tego tytułu wygasają.
- W przypadku, gdy transakcja jest inicjowana za pośrednictwem dostawcy świadczącego usługę inicjowania transakcji płatniczej, Bank dokona przywrócenia stanu rachunku sprzed wystąpienia nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych transakcji.
Chcę otrzymać zwrot prowizji (dotyczy kredytu gotówkowego i ratalnego)
Dla kredytów spłaconych od dnia 15.07.2020 r. prowizja zwracana jest automatycznie. W takim przypadku pieniądze możesz odebrać w kasie jednego z oddziałów Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
W przypadku innej formy wypłaty niż gotówka w kasie, tj.:
- zwrot na rachunek w innym banku
- zwrot na inny rachunek w Santander Consumer Banku
- zwrot przekazem pocztowym
musisz złożyć pisemną dyspozycję.
Dla kredytów spłaconych przed 15.07.2020 r. musisz złożyć pisemną dyspozycję.
Dyspozycję możesz złożyć za pośrednictwem formularza online. Aby skorzystać z formularza w następnym kroku wybierz formularz online.
Środki będziesz mógł odebrać:
- w kasie oddziału Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- poprzez zwrot na aktywny inny rachunek w Santander Consumer Banku
- przekazem pocztowym.
W przypadku zwrotu na rachunek w innym Banku:
- prosimy o kontakt z infolinią pod numerem 195 00
- wysłanie podpisanego wniosku z adresu mailowego wskazanego w umowie kredytowej, na adres biuro@santanderconsumer.pl
- złożenie wniosku w oddziale.
Dla kart kredytowych: nie pobieramy prowizji.
Chcę otrzymać zwrot prowizji (dotyczy kredytu samochodowego)
Dla kredytów zawartych z konsumentem:
- spłaconych od dnia 26.08.2020 r. prowizja zwracana jest automatycznie i nie ma potrzeby dodatkowego kontaktu z Bankiem. Zwrócona prowizja jest doliczona do kwoty ewentualnej nadpłaty powstałej po całkowitej spłacie kredytu. Poinformujemy Cię o wysokości nadpłaty w przesyłanym Rozliczeniu umowy.
- dla umów spłaconych przed 26.08.2020 r. konieczne jest złożenie odrębnego wniosku, podpisanego przez wszystkich Kredytobiorców. Dyspozycję zwrotu prowizji można złożyć za pośrednictwem formularza online.
Aby skorzystać z formularza, wybierz formularz online.
Chcę otrzymać zwrot prowizji po częściowej spłacie ze skróceniem okresu spłaty (dotyczy kredytu samochodowego)
Dla kredytów zawartych z konsumentem:
Bank dokonuje rozliczenia części prowizji dla częściowych wcześniejszych spłat kredytu ze skróceniem okresu spłaty na wniosek klienta od 22.06.2021. Bank pisemnie informuje Klienta o kwocie zwrotu. Dyspozycję zwrotu części prowizji można złożyć za pośrednictwem formularza online załączając wniosek podpisany przez wszystkich Kredytobiorców.
W przypadku braku złożenia dyspozycji kwota zwrotu zostanie doliczona do ewentualnej nadpłaty powstałej po całkowitej spłacie kredytu.
Aby skorzystać z formularza - wybierz formularz online.
Chcę otrzymać zwrot prowizji (dotyczy kredytu gotówkowego i ratalnego)
Dla kredytów spłaconych od dnia 15.07.2020 r. prowizja zwracana jest automatycznie. W takim przypadku pieniądze możesz odebrać w kasie jednego z oddziałów Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
W przypadku innej formy wypłaty niż gotówka w kasie, tj.:
- zwrot na rachunek w innym banku
- zwrot na inny rachunek w Santander Consumer Banku
- zwrot przekazem pocztowym
musisz złożyć pisemną dyspozycję.
Dla kredytów spłaconych przed 15.07.2020 r. musisz złożyć pisemną dyspozycję.
Dyspozycję możesz złożyć za pośrednictwem formularza online. Aby skorzystać z formularza w następnym kroku wybierz formularz online.
Środki będziesz mógł odebrać:
- w kasie oddziału Santander Consumer Banku - mapa oddziałów
- poprzez zwrot na aktywny inny rachunek w Santander Consumer Banku
- przekazem pocztowym.
W przypadku zwrotu na rachunek w innym Banku:
- prosimy o kontakt z infolinią pod numerem 195 00
- wysłanie podpisanego wniosku z adresu mailowego wskazanego w umowie kredytowej, na adres biuro@santanderconsumer.pl
- złożenie wniosku w oddziale.
Dla kart kredytowych: nie pobieramy prowizji.
Chcę otrzymać zwrot prowizji (dotyczy kredytu samochodowego)
Dla kredytów zawartych z konsumentem:
- spłaconych od dnia 26.08.2020 r. prowizja zwracana jest automatycznie i nie ma potrzeby dodatkowego kontaktu z Bankiem. Zwrócona prowizja jest doliczona do kwoty ewentualnej nadpłaty powstałej po całkowitej spłacie kredytu. Poinformujemy Cię o wysokości nadpłaty w przesyłanym Rozliczeniu umowy.
- dla umów spłaconych przed 26.08.2020 r. konieczne jest złożenie odrębnego wniosku, podpisanego przez wszystkich Kredytobiorców. Dyspozycję zwrotu prowizji można złożyć za pośrednictwem formularza online.
Aby skorzystać z formularza, wybierz formularz online.
Chcę otrzymać zwrot prowizji po częściowej spłacie ze skróceniem okresu spłaty (dotyczy kredytu samochodowego)
Dla kredytów zawartych z konsumentem:
Bank dokonuje rozliczenia części prowizji dla częściowych wcześniejszych spłat kredytu ze skróceniem okresu spłaty na wniosek klienta od 22.06.2021. Bank pisemnie informuje Klienta o kwocie zwrotu. Dyspozycję zwrotu części prowizji można złożyć za pośrednictwem formularza online załączając wniosek podpisany przez wszystkich Kredytobiorców.
W przypadku braku złożenia dyspozycji kwota zwrotu zostanie doliczona do ewentualnej nadpłaty powstałej po całkowitej spłacie kredytu.
Aby skorzystać z formularza - wybierz formularz online.
Chcę odstąpić od umowy karty kredytowej i/lub internetowego limitu odnawialnego
- Możesz odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia. Prosimy o rozliczenie się z wykorzystanego limitu, zgodnie z Regulaminem Umowy o Przyznanie Limitu Kredytowego i Wydanie Karty.
- Wniosek możesz złożyć elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz czytelnie podpisane oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Aby prawidłowo zakończyć proces odstąpienia:
- dla karty Comfort, Comfort PLUS i Turbokarty prosimy o zwrot kwoty wykorzystanego limitu w ciągu 30 dni od daty złożenia odstąpienia
- dla karty Media Markt i Castorama prosimy i dołączenie podpisanego potwierdzenia rozliczenia ze sklepem.
- dla internetowego limitu odnawialnego prosimy o zwrot kwoty wykorzystanego limitu w ciągu 30 dni od daty złożenia odstąpienia.
Chcę odstąpić od umowy kredytu celowego
Możesz odstąpić od umowy kredytu celowego w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia.
Aby to zrobić - wybierz formularz online, wypełnij go i wyślij.
Następnie zwróć kwotę kredytu w ciągu 30 dni od daty złożenia odstąpienia.
Chcę odstąpić od umowy kredytu gotówkowego
Możesz odstąpić od umowy kredytu gotówkowego w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia.
Wniosek możesz złożyć elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz czytelnie podpisane oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Aby prawidłowo zakończyć proces odstąpienia, prosimy o zwrot kwoty kredytu w ciągu 30 dni od daty złożenia odstąpienia.
Chcę odstąpić od umowy kredytu ratalnego
- Możesz odstąpić od umowy kredytu ratalnego w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia.
- Aby odstąpić od umowy kredytu ratalnego złóż oświadczenie o odstąpieniu od umowy w naszym banku lub w sklepie, w którym zrobiłeś zakupy na raty.
- Aby złożyć wniosek elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz czytelnie podpisane oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Ważne! Po złożeniu odstąpienia od umowy, należy rozliczyć się ze sklepem z zakupionego towaru lub usługi.
Chcę odstąpić od umowy kredytu samochodowego
- Możesz odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od dni od jej zawarcia.
- Wniosek można złożyć za pośrednictwem formularza online - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz czytelnie podpisane oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie musi być podpisane przez wszystkich kredytobiorców.
- W przypadku kredytu na zakup pojazdu, prosimy o kontakt ze sprzedawcą pojazdu w celu rozliczenia się z zakupu.
- W przypadku kredytu na spłatę kredytu lub pożyczki samochodowej w ciągu 30 dni od daty złożenia odstąpienia powinieneś zwrócić kwotę świadczenia.
Chcę odstąpić od umowy karty kredytowej i/lub internetowego limitu odnawialnego
- Możesz odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia. Prosimy o rozliczenie się z wykorzystanego limitu, zgodnie z Regulaminem Umowy o Przyznanie Limitu Kredytowego i Wydanie Karty.
- Wniosek możesz złożyć elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz czytelnie podpisane oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Aby prawidłowo zakończyć proces odstąpienia:
- dla karty Comfort, Comfort PLUS i Turbokarty prosimy o zwrot kwoty wykorzystanego limitu w ciągu 30 dni od daty złożenia odstąpienia
- dla karty Media Markt i Castorama prosimy i dołączenie podpisanego potwierdzenia rozliczenia ze sklepem.
- dla internetowego limitu odnawialnego prosimy o zwrot kwoty wykorzystanego limitu w ciągu 30 dni od daty złożenia odstąpienia.
Chcę odstąpić od umowy kredytu celowego
Możesz odstąpić od umowy kredytu celowego w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia.
Aby to zrobić - wybierz formularz online, wypełnij go i wyślij.
Następnie zwróć kwotę kredytu w ciągu 30 dni od daty złożenia odstąpienia.
Chcę odstąpić od umowy kredytu gotówkowego
Możesz odstąpić od umowy kredytu gotówkowego w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia.
Wniosek możesz złożyć elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz czytelnie podpisane oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Aby prawidłowo zakończyć proces odstąpienia, prosimy o zwrot kwoty kredytu w ciągu 30 dni od daty złożenia odstąpienia.
Chcę odstąpić od umowy kredytu ratalnego
- Możesz odstąpić od umowy kredytu ratalnego w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia.
- Aby odstąpić od umowy kredytu ratalnego złóż oświadczenie o odstąpieniu od umowy w naszym banku lub w sklepie, w którym zrobiłeś zakupy na raty.
- Aby złożyć wniosek elektronicznie - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz czytelnie podpisane oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Ważne! Po złożeniu odstąpienia od umowy, należy rozliczyć się ze sklepem z zakupionego towaru lub usługi.
Chcę odstąpić od umowy kredytu samochodowego
- Możesz odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od dni od jej zawarcia.
- Wniosek można złożyć za pośrednictwem formularza online - wybierz formularz online, wypełnij go i załącz czytelnie podpisane oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie musi być podpisane przez wszystkich kredytobiorców.
- W przypadku kredytu na zakup pojazdu, prosimy o kontakt ze sprzedawcą pojazdu w celu rozliczenia się z zakupu.
- W przypadku kredytu na spłatę kredytu lub pożyczki samochodowej w ciągu 30 dni od daty złożenia odstąpienia powinieneś zwrócić kwotę świadczenia.
Wypełnij, podpisz i zeskanuj lub zrób zdjęcie dokumentu wniosku.
Pobierz dokument wniosku | Tutaj
W ostatnim kroku formularza dołączysz ten dokument do składanego wniosku. Pamiętaj, że maksymalna wielkość załączanego pliku to 1mb.
Co oznacza termin Reklamacja
- Santander Consumer Bank dokłada wszelkich starań, aby rozliczenia transakcji dokonywanych limitem kredytowym były przeprowadzane prawidłowo.
- Nie zawsze jednak mamy wpływ na informacje finansowe, otrzymywane ze sklepów, stanowiące podstawę rozliczenia transakcji.
- Może zatem zdarzyć się sytuacja, w której informacja, jaką otrzymaliśmy, nie będzie odzwierciedlała rzeczywistego przebiegu transakcji.
- Proces rozpatrywania reklamacji transakcji ma na celu wyjaśnienie wszelkich Państwa wątpliwości
Co powinno zawierać zgłoszenie Reklamacji transakcji
Zgłoszenie musi zawierać:
- imię i nazwisko,
- numer umowy o przyznanie internetowego odnawialnego limitu kredytowego,
- kwotę transakcji,
- datę transakcji,
- nazwa strony internetowej /sklepu internetowego,
- oświadczenie, czy kwestionowana transakcja była dokonana przez Użytkownika limitu i czy nikogo nie upoważnił do jej dokonania,
- oświadczenie, czy osoba trzecia weszła w posiadanie danych do logowania i/lub kodu SMS służącego do potwierdzenia transakcji,
Jeżeli zgłoszenie dotyczy więcej niż jednej transakcji każdą z nich należy wymienić oddzielnie.
Do reklamacji pisemnej należy dołączyć posiadane kopie dokumentów potwierdzających jej zasadność.
Jak mogę złożyć reklamację
Aby złożyć reklamację wybierz jeden z poniższych sposobów:
- wypełnij formularz online
- wyślij wiadomość z aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej
- wyślij e-maila z adresu wskazanego przez Ciebie w umowie kredytowej na adres mailowy:
- skontaktuj się z naszym Konsultantem pod numerem 195 00
- odwiedź oddział Santander Consumer Banku i złóż wniosek u Doradcy, tutaj możesz wyszukać najbliższy oddział - mapa oddziałów
- wyślij wniosek pocztą na adres: Santander Consumer Bank SA, ul. Legnica 48 B, 54-202 Wrocław.
W jakim terminie Bank rozpatrzy moją Reklamację transakcji
- W przypadku wystąpienia nieautoryzowanej transakcji (tj. jeżeli użytkownik nie wyraził zgody na wykonanie transakcji w sposób przewidziany w Umowie lub Regulaminie) Bank niezwłocznie, nie później jednak niż do końca dnia roboczego następującego po dniu stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji, którą został obciążony rachunek lub po dniu otrzymania stosownego zgłoszenia, zwraca kwotę nieautoryzowanej transakcji, z wyjątkiem przypadku gdy Bank ma uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać oszustwo i poinformuje o tym na piśmie organy powołane do ścigania przestępstw. Bank przywraca obciążony rachunek do stanu, jaki istniałby gdyby nie miała miejsca nieautoryzowana transakcja. Data waluty w odniesieniu do uznania rachunku jest nie późniejsza niż data obciążenia rachunku tą kwotą.
- W przypadku reklamacji dotyczących Usług płatniczych, Bank pisemnie udzieli odpowiedzi na złożoną reklamację dotyczącą Usługi płatniczej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie do 15 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony do 35 dni roboczych, po uprzednim wyjaśnieniu Posiadaczowi karty przyczyn opóźnienia, wskazaniu okoliczności, które wymagają dodatkowego ustalenia oraz podaniu przewidywanego terminu odpowiedzi.
W jakim terminie mogę złożyć Reklamację transakcji
- O stwierdzonych nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych transakcjach powiadom Bank niezwłocznie.
- Jeśli nie dokonasz powiadomienia Banku, o którym mowa powyżej, w terminie 13 miesięcy od dnia obciążenia rachunku albo od dnia, w którym transakcja miała być wykonana, roszczenia względem Banku przysługujące z tego tytułu wygasają.
- W przypadku, gdy transakcja jest inicjowana za pośrednictwem dostawcy świadczącego usługę inicjowania transakcji płatniczej, Bank dokona przywrócenia stanu rachunku sprzed wystąpienia nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych transakcji.