Bankowanie i zakupy online: najbezpieczniejsze są smartfony młodych Polaków

22 maja 2020

Polacy coraz chętniej wykorzystują smartfony zarówno w kwestiach związanych z finansami jak i do e-zakupów. Co dziesiąty z nas (9,6 proc.) płaci telefonem w sklepach stacjonarnych, a niemal tyle samo loguje się za jego pomocą do bankowości internetowej (12,2 proc.) – wynika z badania Santander Consumer Banku – banku od kredytów zrealizowanego na potrzeby raportu Polaków portfel własy - wiosenne wyzwania

Ponad połowa Polaków (58,2 proc.) zabezpiecza dostęp do swojego telefonu za pomocą kodu PIN lub rozwiązań biometrycznych. Z kolei 11 na 100 Polaków nie chroni bezpieczeństwa swojego telefonu w żaden sposób. Zdecydowanie większą wagę do bezpieczeństwa telefonów i zapisanych na nim danych przywiązują młodsi Polacy. W żaden sposób nie zabezpiecza smartfonów aż 37 proc. 60-latków i 31 proc. 70-latków, tymczasem wśród osób poniżej 40 roku życia, odsetek ten spada do zera.

Dowiedz się więcej i zajrzyj na blog Santander Consumer Banku.

Najnowsze na blogu

Niezawodna pomoc w drodze
08 lutego 2023 Bank Możliwości
  Podróż samochodem zwykle toczy się gładko, niczym koła po asfalcie. To nie znaczy, że ryzyko niemiłej niespodzianki nie istnieje. Wypadek czy kradzież mogą się przydarzyć każdemu kierowcy....
Czytaj więcej
Już ponad połowa Polaków korzysta z aplikacji mobilnej swojego banku
19 stycznia 2023 Bank Możliwości
  62 proc. Polaków loguje się do banku, w którym ma konto osobiste przez aplikację mobilną – tak wynika z naszego badania zrealizowanego na potrzeby raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy na...
Czytaj więcej
Chcemy gwarantowanej darmowej dostawy przy zakupach online
11 stycznia 2023 Bank Możliwości
  Ponad połowa Polaków uważa, że najbardziej przydatnym ułatwieniem na zakupach w internecie jest darmowa dostawa niezależnie od jej sposobu – wynika z naszego badania e-commerce „Polaków...
Czytaj więcej

YouTube