najczęstsze pytania

W tym miejscu postaramy się odpowiedzieć na najczęstsze pytania, jakie zgłaszali klienci Santander Consumer Banku

 

Na co wpływa zmiana logo Santander Consumer Banku?

Odświeżone logo nie wpływa na charakter zawartych umów czy obowiązującą ofertę produktową banku. Bez zmiany zostają także nasze numery telefonów, adresy oddziałów czy serwisów internetowych oraz bankowości elektronicznej.

Zmiana logo Santander Consumer Banku pomoże Tobie odróżnić nas od innych instytucji finansowych, w tym Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK). Od 7 września naszym aktywnościom będzie towarzyszyć nowe logo z czerwonym napisem Santander Consumer Bank na białym tle. Na co dzień będziemy wykorzystywać wizerunek ambasadorki banku: Justyny Kowalczyk.

 

Czy Santander Bank Polska i Santander Consumer Bank to ten sam bank, w którym można załatwić wszystkie swoje sprawy?

Santander Consumer Bank i Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) to 2 niezależnie działające instytucje finansowe. Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) funkcjonuje niezależnie od nas, na podstawie odrębnej licencji bankowej. Obie instytucje łączy przynależność do Grupy Santander.

Swoją sprawę związaną z posiadanymi u nas kredytem czy lokatami załatwisz wyłącznie w oddziałach, infolinii oraz bankowości internetowej Santander Consumer Banku. Po 7 września możesz nas łatwo rozpoznać po czerwonym napisie Santander Consumer Bank na białym tle, z widocznym wizerunkiem ambasadorki banku: Justyny Kowalczyk.

 

Dlaczego to Santander Consumer Bank zmienił kolor na biały?

Zmiana logo wynika z chęci łatwiejszego odróżnienia nas przez klientów i partnerów biznesowych. Komunikacji Santander Consumer Banku towarzyszy od września logo, w którym znajduje się czerwony napis z naszą nazwą na białym tle.

Oddziały, serwis internetowy czy bankowość internetową można rozpoznać m.in. po obecności na materiałach reklamowych ambasadorki banku, Justyny Kowalczyk. Sukcesywnie nastąpi także zmiana szyldów z czerwonych na białe.

Kolor biały, który od września 2018 r. będziemy wykorzystywać w naszych działaniach, symbolizuje  przejrzystość i prostotę. Wpisuje się on w filozofię działalności Santander Consumer Banku opartą na kulturze: Simple – Personal – Fair, której istotnym elementem jest komunikacja z klientami.

 

Czy klient Santander Consumer Banku będzie automatycznie klientem Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK)?

Nie. Santander Consumer Bank i Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) to dwa odrębne banki. Santander Bank Polska nie będzie mieć dostępu do żadnych danych naszych klientów. Nie będą oni także traktowani automatycznie jako klienci tej instytucji.

 

Czy klient Santander Bank Polska będzie automatycznie klientem Santander Consumer Banku?

Nie. Santander Consumer Bank i Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) to dwa odrębne banki. Jako Santander Consumer Bank nie będziemy mieli dostępu do żadnych danych klientów Santander Bank Polska. Nie będą oni także traktowali automatycznie jako nasi klienci.

 

Czy klient Santander Consumer Banku może skorzystać z obsługi w Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Banku Zachodnim WBK) – i odwrotnie?

Żeby skorzystać z naszych produktów czy podjąć działania związane z nimi, skorzystaj z obsługi, jaką prowadzimy w Santander Consumer Banku. Odbywa się ona m.in. za pośrednictwem ponad 320 oddziałów w całej Polsce (ich listę możesz sprawdzić tutaj), infolinii dostępnej pod numerem 195 00** czy bankowości internetowej oraz naszej strony internetowej www.santanderconsumer.pl . Klienci Santander Consumer Banku nie mogą skorzystać z obsługi w Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) i odwrotnie.

Santander Bank Polska (do września: Bank Zachodni WBK) funkcjonuje niezależnie od nas, na podstawie odrębnej licencji bankowej. Obie instytucje łączy tylko przynależność do Grupy Santander.

 

Czy Santander Bank Polska (do września 2018r.: Bank Zachodni WBK) przejął Santander Consumer Bank?
Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) jest akcjonariuszem Santander Consumer Banku od 2014 roku, posiadającym 60% naszych akcji. Oba banki funkcjonują w Polsce niezależnie od siebie, na podstawie odrębnej licencji bankowej, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. W aktualnych planach nie ma zapowiedzi połączenia Santander Consumer Banku i Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK).

 

Czy jako klient Santander Consumer Banku mogę bezpłatnie skorzystać z sieci bankomatów Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodniego WBK)?

Korzystanie z bankomatów dla klientów Santander Consumer Banku odbywa się bez zmian, zgodnie z taryfą opłat i prowizji dołączoną do umowy.

 

Czy jako klient Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) mogę skorzystać z sieci bankomatów Santander Consumer Banku?

W Santander Consumer Banku nie posiadamy własnej sieci bankomatów.

 

Dlaczego w Santander Consumer Banku muszę przedstawiać zaświadczenie o zarobkach skoro mam konto w Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK)?

Zaświadczenie o zarobkach lub inne honorowane przez nas dokumenty są niezbędne do przeprowadzenia oceny zdolności kredytowej. Nie ma tutaj znaczenia bank, w którym posiadasz swoje konto.

Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) funkcjonuje niezależnie od nas, na podstawie odrębnej licencji bankowej. Łączy nas przynależność do Grupy Santander.

W Santander Consumer Banku nie prowadzimy obsługi produktów dostępnych w Santander Bank Polska. Nie mamy także dostępu do informacji o klientach wspomnianego banku.

 

Czy będąc klientem Santander Consumer Banku otrzymam specjalną ofertę w Santander Bank Polska (do września BZ WBK) (i odwrotnie)?
W Santander Consumer Banku nie mamy specjalnej oferty produktowej dla klientów Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK). Zachęcamy jednak do sprawdzenia naszych aktualnych propozycji i warunków finansowania. Można się z nimi zapoznać po uzupełnieniu formularzy dotyczących kredytu gotówkowego, finansowania samochodów, karty kredytowej bądź założenia lokaty. Informacje na temat oferty produktowej Santander Consumer Banku otrzymasz także dzwoniąc na infolinię pod numerem 19 500** albo kontaktując się z jednym z naszych ponad 320 oddziałów. Ich listę znajdziesz tutaj.

Santander Bank Polska (do września: Bank Zachodni WBK) funkcjonuje niezależnie od nas, na podstawie odrębnej licencji bankowej. Łączy nas przynależność do Grupy Santander.

 

Mam kartę kredytową Media Markt / Saturna / Castoramy. Czy pomoc w sprawie produktu uzyskam w placówkach Santander Consumer Banku i Santander Bank Polska (do września Banku Zachodniego WBK)?

W sprawie kart kredytowych MediaMarkt, Saturn i Castorama pomocą służą Ci pracownicy Santander Consumer Banku. Jedną z najszybszych dróg skontaktowania się z nami jest telefon na infolinię pod numerem 195 00**. Możesz również skorzystać z dostępnych formularzy kontaktowych na naszej stronie lub skonsultować się z pracownikami sieci oddziałów, która liczy ponad 320 placówek w całej Polsce – ich listę znajdziesz tutaj. Rozpoznasz je dzięki widocznym zdjęciom ambasadorki banku Justyny Kowalczyk.

Pomocy w sprawie karty kredytowej Media Markt/Saturna/Castoramy nie udzielą pracownicy Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Banku Zachodniego WBK). Obie instytucje finansowe działają na podstawie odrębnej licencji bankowej. Łączy nas wspólna przynależność do Grupy Santander.

 

Czy moje lokaty w Santander Consumer Banku są bezpieczne?
Środki wszystkich naszych klientów w Santander Consumer Banku są bezpieczne. Niezmiennie objęte są gwarancją Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Zmiana logo nie wprowadziła zmian w zakresie sposobu obsługi klienta, numerów telefonów czy adresów placówek. Oddziały naszego banku czy serwis internetowy można łatwo rozpoznać po czerwonym napisie Santander Consumer Bank na białym tle z widocznym wizerunkiem naszej ambasadorki – Justyny Kowalczyk.

 

Czy w Santander Consumer Banku macie teraz ROR?

Nasza oferta produktowa pozostaje bez zmian. Nie ma w niej aktualnie rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, popularnie nazywanych ROR-ami.

 

Czy w związku ze zmianą logo Santander Consumer Bank planuje wymianę kart kredytowych?

W Santander Consumer Banku z powodu zmiany logo nie planujemy dodatkowej wymiany kart kredytowych. Wydane karty po zmianie logo będą wciąż posiadały swoje dotychczasowe funkcjonalności a ich wymiana nastąpi zgodnie z terminami jej ważności.

 

Czy konto do spłaty raty, jakie mam w Santander Consumer Banku, po zmianie logo będzie takie samo?

Konta do spłaty dla klientów Santander Consumer Banku, tak samo jak nasza oferta produktowa i wszystkie zawarte umowy, pozostają bez zmian.

 

Czy zmieniają się piny do karty, jaką mam w Santander Consumer Banku?
Zmiana logo nie wpływa na zmiany pin-ów do karty. Zachęcamy jednak do cyklicznej jego zmiany ze względów bezpieczeństwa.

 

Czy zwiększyła się sieć oddziałów? Gdzie teraz wszystko mogę załatwić?

Aktualnie służymy Ci pomocą w ponad 320 oddziałach Santander Consumer Banku na terenie kraju. Najbliższy możesz odszukać TUTAJ.

Zmiana logo Santander Consumer Banku nie zwiększa liczby naszych oddziałów, podobnie jak zmiany dotyczące zmiany nazwy Banku Zachodniego WBK, który od września staje się Santander Bankiem Polska. W naszym kraju działają dwa banki należące do Grupy Santander. To my, czyli Santander Consumer Bank, znany w Polsce od 12 lat pod tą samą nazwą oraz Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK). Mimo przynależności do tej samej grupy kapitałowej jesteśmy niezależnymi instytucjami finansowymi, które działają w oparciu o odrębne licencje bankowe.

 

Czemu warunki kredytów różnią się w Santander Consumer Banku i Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK)?

Santander Consumer Bank i Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) to niezależne instytucje finansowe, które działają w oparciu o odrębne licencje bankowego. Dlatego oferta produktowa i warunki, jakie proponują swoim klientom są różne.

Zachęcamy jednak do sprawdzenia naszych aktualnych propozycji i warunków finansowania. Można się z nimi zapoznać m.in. uzupełniając formularz dotyczący kredytu gotówkowego. Informacje na temat oferty produktowej Santander Consumer Banku otrzymasz także dzwoniąc na infolinię pod numerem 19 500** albo kontaktując się z jednym z naszych ponad 320 oddziałów. Ich listę znajdziesz tutaj.

 

Czy Santander Consumer Bank wymienia się moimi danymi osobowymi z Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK? Czy w dowolnym z dwóch banków mogę zaktualizować moje dane?

Santander Consumer Bank i Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) to niezależne instytucje finansowe, które działają w oparciu o odrębne licencje bankowe. Dlatego dane klientów Santander Consumer Banku nie są przekazywane do Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) i w tym banku, będąc klientem Santander Consumer Banku, nie możesz zaktualizować swoich danych. Możesz to uczynić wyłącznie w jednym z naszych 320 oddziałów (ich listę znajdziesz  tutaj) lub pisemnie na adres: Santander Consumer Bank, ul. ul. Legnicka 48B, 54-202 Wrocław.

 

Czy jako klient Santander Consumer Banku mogę zastrzec swoje dane w Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) i odwrotnie?

Santander Consumer Bank i Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) to niezależne instytucje finansowe, które działają w oparciu o odrębne licencje bankowego. Dlatego swoje dane klienci Santander Consumer Banku mogą zastrzec wyłącznie w oddziale, w formie pisemnej (na adres Santander Consumer Bank S.A., ul. ul. Legnicka 48B, 54-202 Wrocław) czy za pośrednictwem infolinii pod numerem 195 00**. Szczegóły dotyczące zasad przetwarzania danych przez Santander Consumer Bank znajdziesz TUTAJ.

Podobnie sytuacja ma się w przypadku klientów Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) – stosowną zmianę wynikającą z RODO – mogą uczynić wyłącznie w swoim banku.

 

Czy zmienią się adresy placówek Santander Consumer Banku?

Aktualnie służymy Ci pomocą w ponad 320 oddziałach Santander Consumer Banku na terenie kraju. Najbliższą placówkę możesz odszukać TUTAJ.

 

Czy zmienią się numery telefonów do kontaktów z Santander Consumer Bankiem?

Zmiana logo nie wpływa na zmianę telefonów kontaktowych Santander Consumer Banku. Pomocy, bez zmian, udzielimy Ci m.in. na naszej infolinii dostępnej pod numerem 195 00**. Zastrzeganie kart odbywa się pod całodobowym numerem telefonu 71 358 22 20** lub poprzez specjalny system dostępny pod numerem 828 828 828**.

 

Czy w związku ze zmianą logo planujecie jakąś specjalną ofertę dla nowych/stałych klientów?

Zmiana logo nie wpływa na ofertę produktową Santander Consumer Banku. Zachęcamy jednak do sprawdzenia naszych aktualnych propozycji i warunków finansowania. Można się z nimi zapoznać m.in. uzupełniając formularz dotyczący kredytu gotówkowego, finansowania samochodów, karty kredytowej bądź założenia lokaty. Informacje na temat oferty produktowej Santander Consumer Banku otrzymasz także dzwoniąc na infolinię pod numerem 19 500** albo kontaktując się z jednym z naszych ponad 320 oddziałów. Ich listę znajdziesz tutaj.

 

Co różni Santander Consumer Bank od Santander Bank Polska (do września 2018 r. Bank Zachodni WBK)?

Santander Consumer Bank i Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) to dwie niezależnie działające instytucje finansowe. Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK) funkcjonuje niezależnie od nas, na podstawie odrębnej licencji bankowej. Obie instytucje łączy przynależność do Grupy Santander.

Santander Consumer Bank tak jak dotychczas będzie koncentrować się na działalności w obszarze kredytów konsumenckich, oferując produkty kredytowe, także poprzez sieć swoich partnerów biznesowych. Z kolei Santander Bank Polska S.A. (do września: Bank Zachodni WBK) jako bank uniwersalny oferuje swoje produkty i usługi klientom indywidualnym, klientom firmowym i międzynarodowym korporacjom.

 

Czy mogę zastrzec kartę Santander Consumer Banku w Santander Bank Polska (do września 2018 r.: Bank Zachodni WBK)?

Kartę Santander Consumer Banku możesz zastrzec w jednym z naszych ponad 320 oddziałów (ich listę znajdziesz tutaj) oraz za pośrednictwem infolinii 195 00** a także pod całodobowym numerem telefonu 71 358 22 20** lub 828 828 828**.

 

Masz jeszcze wątpliwości? Skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 195 00** lub odwiedź jeden z ponad 320 oddziałów w całej Polsce: tutaj znajdziesz ten znajdujący się najbliżej Ciebie.