Infolinia: 195 00**

Komunikat dla Klientów

Prosimy #ZostańwDomu, a my zrobimy wszystko by ułatwić bankowanie

Epidemia koronawirusa dotyka nas wszystkich. Nasi klienci i pracownicy są rodzicami, dziećmi i wnukami, którzy obawiają się o zdrowie i bezpieczeństwo najbliższych. Ostatnie tygodnie zmieniają nasze przyzwyczajenia. Na nowo musieliśmy zorganizować nasze codzienne życie. Robimy jednak wszystko, co w naszej mocy, aby jedna rzecz pozostała niezmienna: nasza gotowość by pomagać Klientom Santander Consumer Banku niezależnie od okoliczności.

Jesteśmy do dyspozycji Klientów we wszystkich dotychczasowych punktach kontaktu – w oddziałach, na infolinii, korespondencyjnie, czy w mediach społecznościowych. Nasi pracownicy rozpatrują wszystkie zapytania z odpowiednią starannością i odpowiadają najszybciej, jak to możliwe. W tych wyjątkowych okolicznościach prosimy o wyrozumiałość, gdyż czas odpowiedzi z naszej strony może być dłuższy od standardowego.

Wiemy, że zdarzają się życiowe sytuacje, pytania lub problemy, z którym nasi Klienci nie mogą czekać. W takich przypadkach zachęcamy do kontaktu z naszą infolinią pod numerem 195 00 (koszt zgodnie z taryfą operatora). Może jednak zdarzyć się tak, że zwiększona liczba połączeń utrudni Państwu dodzwonienie się. W takim przypadku można skontaktować się z nami także za pośrednictwem oficjalnego profilu Santander Consumer Banku na Facebooku.

Dziękujemy za zrozumienie i życzymy nam wszystkim szybkiego powrotu na normalności.

Zachęcamy również do zapoznania się z kilkoma podpowiedziami z naszej strony, które pozwolą na możliwie najbezpieczniejsze korzystanie z usług bankowych w obecnej sytuacji.

  • Niektóre sytuacje naprawdę mogą poczekać, więc gdy to tylko możliwe #zostańwdomu. Większość spraw związanych z aktualnymi umowami załatwisz za pośrednictwem bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. To najlepszy czas, by przekonać się do rozwiązań, dzięki którym łatwo i bez wychodzenia z domu spłacisz ratę kredytu, sprawdzisz harmonogram spłat, spłacisz ratę, przedłużysz lokatę, czy uzyskasz informacje dotyczące swojej karty kredytowej.
  • Płać naszą kartą kredytową – w stacjonarnych sklepach to zdecydowanie bardziej higieniczna forma płatności niż gotówka. Teraz płacąc za zakupy do 100 zł nie musisz wpisywać PIN-u. To także najbezpieczniejszy sposób płacenia za zakupy w Internecie. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia mechanizm 3D Secure, a dodatkowo jesteś chroniony na wypadek utraty karty oraz zabezpieczamy Cię przed nieuczciwymi sprzedawcami (tzw. „chargeback”).
  • Gdy zdecydujesz się odwiedzić jeden z naszych oddziałów, sprawdź wcześniej jego aktualne godziny otwarcia oraz informacje na temat ewentualnych ograniczeń w obsłudze. Znajdziesz je TUTAJ, ale możesz także zapytać nas o to na naszym profilu na Facebooku.

Już teraz stosujemy kilka zasad, które mają pomóc nam zadbać o nasze wspólne bezpieczeństwo:

- w naszych oddziałach jednocześnie może przebywać maksymalnie 2 Klientów. Aktualne wytyczne na temat przebiegu obsługi zawsze wywieszamy na drzwiach lub witrynie naszych oddziałów;

- na bieżąco wprowadzamy wszystkie wytyczne przekazywane przez Ministerstwo Zdrowia np. odkażanie stanowisk po każdej wizycie, dlatego przerwy w obsłudze między kolejnymi Klientami mogą obecnie być nieco dłuższe;

- jeśli wybierasz się do naszego oddziału, zabierz ze sobą rękawiczki jednorazowe. Jeśli nie będziesz ich posiadał, nasz doradca poprosi o odkażenie dłoni specjalnym preparatem.

- w godz. 10-12 zapewniamy pierwszeństwo w obsłudze Klientom powyżej 60. roku życia. W tym czasie w miarę możliwości będziemy starali się również zapewnić obsługę pozostałym Klientom.

  • Bez wychodzenia z domu możesz również złożyć wniosek w sprawie wakacji kredytowych (dla kredytu gotówkowego, ratalnego, samochodowego lub hipotecznego). Skorzystaj w tym celu z dedykowanych formularzy internetowych. Obiecujemy, że rozpatrzymy Twoje zapytanie najszybciej, jak to możliwe. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz poniżej.
  • Na koniec mamy najważniejszą prośbę: zatroszcz się o zdrowie swoje i innych. Nie wychodź z domy bez potrzeby. Jeśli już jest to konieczne, to przestrzegaj zalecanych zasad ostrożności. Przejdźmy bezpiecznie przez ten trudny czas, abyśmy już niedługo mogli cieszyć się z wszystkiego, czego nam teraz najbardziej brakuje.

Zawieszenie spłat kapitałowej części rat (wakacje kredytowe) w Santander Consumer Banku

 

W celu złagodzenia negatywnych skutków epidemii koronawirusa, umożliwiamy Klientom Santander Consumer Banku zawieszenie na 3 miesiące spłaty części kapitałowej rat kredytu.

Zawieszenie spłaty kapitałowej części raty (wakacje kredytowe) dotyczy kredytów gotówkowych, ratalnych, hipotecznych i samochodowych (z wyłączeniem kredytów z tzw. ratą balonową). 

Wniosek może złożyć każdy Klient, który posiada kredyt w naszym banku i może mieć problemy z jego spłatą w związku z ograniczeniami wprowadzonymi z powodu epidemii COVID-19. Decyzję w sprawie uruchomienia wakacji kredytowych podejmujemy na podstawie wniosku Klienta, który może być złożony korespondencyjnie na adres Banku (w tym poprzez poprzez e-mail), za pośrednictwem dedykowanego formularza na stronie internetowej Banku, w placówce Banku, za pośrednictwem Call Center Banku, bez konieczności przedstawiania jakichkolwiek zaświadczeń.

O decyzji pozytywnej naszych Klientów informujemy pisemnie na adres korespondencyjny. Wraz z informacją, Klient otrzyma nowy harmonogram spłaty kredytu uwzględniający zmiany dokonane w związku z uruchomieniem wakacji kredytowych.

Dodatkowo, dla kredytów ratalnych i kredytów gotówkowych, informacje o zgodzie na wakacje kredytowe możesz otrzymać za pośrednictwem Contact Center Banku (gdzie odczytana zostanie treść oświadczenia Banku) oraz bezpośrednio w placówce Banku, podczas rozmowy z Doradcą.

Prolongata w spłacie kapitałowej części raty oznacza, że przez 3 miesiące płacisz tylko odsetki – są one naliczane na dotychczasowych zasadach. Prolongata spłaty części kapitału spowoduje w kredytach ratalnych wydłużenie okresu spłaty o 3 miesiące, natomiast w kredytach gotówkowych, kredytach samochodowych i kredytach hipotecznych umowa trwa zgodnie z okresem kredytowania wskazanym w umowie. Zawieszone do spłaty kapitałowe części rat podlegają spłacie w pozostałym okresie kredytowania, wydłużonym o 3 miesiące dla kredytów ratalnych. W okresie prolongaty obowiązuje terminowa spłata.

W trosce o naszych Klientów, w przypadku wydłużenia okresu kredytowania w związku z korzystaniem z wakacji kredytowych, Ubezpieczyciele współpracujący z Bankiem: CNP SIL, CNP SIE i AWP Polska S.A., podjęli decyzję o odpowiednim wydłużeniu - bez dodatkowych kosztów - okresu ochrony ubezpieczenia, zawartego przez Klienta przy okazji zawierania umowy kredytowej.

Pamiętaj, że informacja o korzystaniu z wakacji kredytowych przekazywana jest do Biura Informacji Kredytowej (BIK).

Informacje dodatkowe:

  • złożenie i rozpatrzenie wniosku o prolongatę jest bezpłatne
  • o decyzji poinformujemy sms-em w przypadku kredytu ratalnego, kredytu gotówkowego i kredytu hipotecznego; pisemnie w przypadku kredytu samochodowego
  • wakacje kredytowe dotyczą umów kredytu gotówkowego, kredytu ratalnego i kredytu samochodowego zawartych do dnia 25 marca 2020 r. włącznie, dla których
    • nie występuje nadpłata na rachunku spłaty umowy na dzień podejmowania decyzji przez Bank - w przypadku kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego, a w przypadku kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego na dzień złożenia wniosku umowa nie została wypowiedziana przez Bank lub przez Klienta ani nie skorzystano w stosunku do niej z prawa do odstąpienia
    • nie występuje zaległość wyższa niż 9,99 zł na dzień rozpatrywania wniosku w przypadku kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego
    • nie występuje zaległość wyższa niż 10 zł na dzień składania wniosku w przypadku kredytu hipotecznego i kredytu samochodowego
  • nie ma możliwości prolongowania spłaty raty już zapadłej, tj. takiej której termin płatności upłynął przed dniem rozpatrzenia wniosku przez Bank - w przypadku kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego - zaś w przypadku kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego - gdy termin płatności raty upłynął przed dniem złożenia wniosku przez Klienta
  • rozpatrujemy wnioski bez zbędnej zwłoki. Z uwagi na dużą ilość wniosków informujemy o wydłużonym czasie oczekiwania na decyzję. Fakt złożenia wniosku potwierdzamy SMSem
  • jeżeli skorzystasz z  prolongaty  spłaty rat - może zwiększyć się zadłużenie pozostające do spłaty lub może wzrosnąć wysokość kolejnych rat Twojego kredytu. Oceń realnie swoje możliwości finansowe przed złożeniem wniosku o zawieszenie spłaty części kapitałowej rat
  • zawieszenie spłaty części kapitałowej rat dokonane zostanie począwszy od najbliższej raty, przypadającej po dacie złożenia Wniosku, o ile Wniosek został doręczony do Banku nie później niż na 10 dni roboczych przed datą wymagalności spłaty najbliższej raty z tytułu udzielonego kredytu – w przeciwnym wypadku zawieszenie nastąpi z dniem płatności kolejnej raty – dla kredytu gotówkowego i kredytu ratalnego
  • zawieszenie obowiązku spłaty kapitałowej części raty następuje począwszy od najbliższej raty przypadającej do spłaty po dniu złożenia wniosku przez Klienta – dla kredytu samochodowego i hipotecznego

Zachęcamy do składania wniosków za pośrednictwem dedykowanych wniosków online:

  • Kredyt gotówkowy - kliknij TUTAJ
  • Kredyt ratalny - kliknij TUTAJ
  • Kredyt samochodowy i kredyt hipoteczny - kliknij TUTAJ

Do złożenia wniosku prosimy o przygotowanie danych osobowych, numeru PESEL i numeru umowy kredytowej oraz numeru telefonu – pomoże nam on w sprawnym poinformowaniu Ciebie o decyzji.

Dowiedz się więcej o zasadach związanych z wakacjami kredytowymi w Santander Consumer Banku – TUTAJ

Poznaj najczęstsze pytania i odpowiedzi na nie związane z wakacjami kredytowymi w Santander Consumer Banku na naszym BLOGU.


W trosce o bezpieczeństwo naszych Klientów oraz pracowników możliwe jest skrócenie czasu pracy niektórych oddziałów lub ich czasowe wyłączenie z obsługi operacyjnej.

W takich przypadkach przypominamy, że z wielu naszych usług możesz skorzystać przez Internet:

Większość spraw związanych z już posiadanymi kredytami możesz załatwić bez wychodzenia z domu:

  • telefonicznie (nr infolinii 195 00 - opłata za połączenie zgodna z taryfa operatora)
  • elektronicznie (formularze kontaktowe na stronie https://www.santanderconsumer.pl/kontakt/)
  • korespondencyjnie (ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław)

Jednocześnie prosimy o wyrozumiałość, ponieważ dynamiczna sytuacja związana z epidemią może spowodować wydłużenie terminów realizacji  wniosków.

Jeżeli konieczna jest wizyta w placówce sprawdź jej dostępność. Aktualną listę czynnych oddziałów znajdziesz TUTAJ.

W trakcie wizyty w oddziale:

  • pamiętaj o zachowaniu bezpiecznej odległości min. 2 metrów pomiędzy osobami
  • liczba klientów znajdujących się jednocześnie w oddziale może być ograniczana

Zachęcamy do korzystania z naszej Bankowości Internetowej i Aplikacji Mobilnej.

 

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji