Infolinia: 195 00**

Komunikat dla Klientów

Zawieszenie spłat kapitałowej części rat (wakacje kredytowe) w Santander Consumer Banku

W celu złagodzenia negatywnych skutków epidemii koronawirusa, umożliwiamy Klientom Santander Consumer Banku zawieszenie na 3 miesiące spłaty części kapitałowej rat kredytu.

Zawieszenie spłaty kapitałowej części raty (wakacje kredytowe) dotyczy kredytów gotówkowych, ratalnych,  hipotecznych i samochodowych (z wyłączeniem kredytów z tzw. ratą balonową). Wniosek może złożyć każdy Klient, który posiada kredyt w naszym banku i może mieć problemy z jego spłatą z powodu epidemii COVID-19.

Prolongata w spłacie kapitałowej części raty oznacza, że przez 3 miesiące płacisz tylko odsetki – są one naliczane na dotychczasowych zasadach. Prolongata spłaty części kapitału spowoduje przesunięcie spłaty o 3 miesiące, z wyjątkiem kredytów samochodowych i hipotecznych, które trwają zgodnie z pierwotnym okresem kredytowania wskazanym w umowie. Zawieszone do spłaty kapitałowe części rat podlegają spłacie w pozostałym okresie kredytowania, wydłużonym o 3 miesiące dla kredytów gotówkowych i ratalnych. W okresie prolongaty obowiązuje terminowa spłata.

Informacje dodatkowe:

  • Złożenie i rozpatrzenie wniosku o prolongatę jest bezpłatne
  • O decyzji poinformujemy sms-em w przypadku kredytu ratalnego i kredytu gotówkowego; pisemnie w przypadku kredytu samochodowego i kredytu hipotecznego
  • Wakacje kredytowe dotyczą umów zawartych przed 25 marca 2020 r.
  • Odsetki spłacaj zgodnie z doręczonym harmonogramem spłaty
  • Nie możesz skorzystać z zawieszenia  spłaty kapitałowej części rat, jeśli masz zaległość w spłacie kredytu
  • Jeżeli skorzystasz z  prolongaty  spłaty rat - może zwiększyć się zadłużenie pozostające do spłaty lub może wzrosnąć wysokość kolejnych rat Twojego kredytu. Oceń realnie swoje możliwości finansowe przed złożeniem wniosku o zawieszenie spłaty części kapitałowej rat.

Zachęcamy do składania wniosków za pośrednictwem dedykowanego formularza online – kliknij TUTAJ

Do złożenia wniosku prosimy o przygotowanie danych osobowych, numeru PESEL i numeru umowy kredytowej oraz numeru telefonu – pomoże nam on w sprawnym poinformowaniu Ciebie o decyzji.

Dowiedz się więcej o zasadach związanych z wakacjami kredytowymi w Santander Consumer Banku – TUTAJ

Poznaj najczęstsze pytania i odpowiedzi na nie związane z wakacjami kredytowymy w Santander Consumer Banku na naszym BLOGU.


W trosce o bezpieczeństwo naszych Klientów oraz pracowników możliwe jest skrócenie czasu pracy niektórych oddziałów lub ich czasowe wyłączenie z obsługi operacyjnej.

W takich przypadkach przypominamy, że z wielu naszych usług możesz skorzystać przez Internet:

Większość spraw związanych z już posiadanymi kredytami możesz załatwić bez wychodzenia z domu:

  • telefonicznie (nr infolinii 195 00 - opłata za połączenie zgodna z taryfa operatora)
  • elektronicznie (formularze kontaktowe na stronie https://www.santanderconsumer.pl/kontakt/)
  • korespondencyjnie (ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław)

Jednocześnie prosimy o wyrozumiałość, ponieważ dynamiczna sytuacja związana z epidemią może spowodować wydłużenie terminów realizacji  wniosków.

Jeżeli konieczna jest wizyta w placówce sprawdź jej dostępność. Aktualną listę czynnych oddziałów znajdziesz TUTAJ.

W trakcie wizyty w oddziale:

  • pamiętaj o zachowaniu bezpiecznej odległości min. 1 metra pomiędzy osobami
  • liczba klientów znajdujących się jednocześnie w oddziale może być ograniczana

Zachęcamy do korzystania z naszej Bankowości Internetowej i Aplikacji Mobilnej.

Mając na uwadze troskę o zdrowie naszych Klientów podjęliśmy decyzję o czasowym (do odwołania) wyłączeniu opcji zawierania umowy w trybie kurier, w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS COV-2.

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji