Infolinia: 195 00**

Bezpieczeństwo Aplikacji Mobilnej

Dowiedz się, jak bezpiecznie korzystać z aplikacji mobilnej.

Jak bezpiecznie korzystać z aplikacji mobilnej?

Zapewniamy rozwiązania, które mają na celu zapewnić ochronę Twoich finansów. Pamiętaj, że bezpieczeństwo telefonu jest również w Twoich rękach. Poniżej przedstawiamy zasady bezpiecznego korzystania z telefonu i aplikacji mobilnej. W razie potrzeby niezwłocznie skontaktuj się z nami.

Instaluj aplikację tylko z oficjalnych źródeł

Aplikację należy pobrać wyłącznie z oficjalnego sklepu z aplikacjami udostępnionego przez producenta systemu operacyjnego smartfonu

W przypadku Androida jest to Google Play

W przypadku iOS jest to
App Store

Zwróć uwagę na odpowiednią kolorystykę ikony aplikacji Santander Consumer Banku

Zadbaj o bezpieczeństwo telefonu

  • Zainstaluj oprogramowanie antywirusowe na urządzeniu mobilnym.
  • Regularnie pobieraj aktualizacje systemu operacyjnego telefonu oraz aplikacji na nim zainstalowanych.
  • Podczas instalacji aplikacji sprawdź jakich uprawnień wymaga.
  • Warto również regularnie przeglądać ustawienia prywatności telefonu i aplikacji.
  • Instaluj aplikację tylko z oficjalnego sklepu producenta Twojego telefonu (App Store / Google Play).
  • Nie udostępniaj kodu PIN do logowania ani urządzenia osobom trzecim.
  • Bank nigdy nie wysyła w SMS linka do instalacji jakiejkolwiek aplikacji. Jedyną opcją pobrania aplikacji Banku jest pobranie jej z oficjalnego sklepu.
  • Nie ma możliwości korzystania z Bankowości na telefonie, na którym wykonano operacje jailbreak oraz root.
  • Miej ograniczone zaufanie do publicznych sieci. Staraj się unikać korzystania z aplikacji mobilnych, łącząc się z publicznymi sieciami Wi-Fi. W przypadku publicznych sieci Wi-Fi nie masz kontroli ani wiedzy, co znajduje się np. w routerze.
  • Nie skanuj kodów QR, których pochodzenia nie jesteś pewien.

Ustaw silne hasło do aplikacji

  • Podczas aktywacji aplikacji nadaj bezpieczny kod PIN. Powinien być trudny do odgadnięcia, inny niż ten do odblokowania telefonu czy karty bankowej.
  • Nie udostępniaj nikomu, ani nigdzie nie zapisuj numeru PIN.
  • Zalecamy regularną zmianę PINu.
 

Niezwłocznie zgłoś utratę urządzenia

W przypadku utraty telefonu jak najszybciej skontaktuj się z bankiem w celu zablokowania dostępu do aplikacji. Zadzwoń na infolinię pod nr 19500 (koszt wg stawki operatora) lub udaj się do najbliższego oddziału Santander Consumer Banku.
Zalecamy również zgłosić utratę urządzenia swojemu operatorowi komórkowemu oraz zablokować telefon, logując się do swojego konta iCloud oraz Google.

Korzystaj z blokady ekranu

  • Pamiętaj o blokowaniu urządzenia. Możesz skorzystać z tradycyjnej metody zabezpieczenia telefonu kodem, ale także odblokowywać telefon danymi biometrycznymi.
  • W przypadku telefonów iPhone w zależności od modelu wymagane jest korzystanie z kodu PIN (6 i więcej znaków), TouchID (czytnik linii papilarnych) oraz FaceID (skaner twarzy).
  • W przypadku telefonów z systemem Android zalecamy korzystanie z kodu PIN (6 i więcej znaków) oraz czytnika linii papilarnych.
  • Nie zalecamy korzystania z symbolu (wzoru).
  • Warto również ustawić automatyczne blokowanie ekranu.

Zabezpieczenia od strony aplikacji mobilnej

Jeśli nieuprawniona osoba przekroczy ilość prób nieudanego logowania, aplikacja zostanie zablokowana. Aby ją odblokować, należy jeszcze raz przejść proces rejestracji w aplikacji. Po określonym czasie bezczynności (10 minut) zostaniesz automatycznie wylogowany z aplikacji.

Stale rozwijamy i aktualizujemy aplikację w celu dostosowania jej do bieżących standardów zabezpieczeń. Dlatego tak ważne jest korzystanie z najnowszych wersji aplikacji.

Zapamiętaj

  • Bank nigdy nie prosi o podanie kodu PIN do aplikacji mobilnej.
  • Bank nigdy nie prosi o instalację dodatkowych certyfikatów czy aplikacji.
  • Nie loguj się ani nie aktywuj aplikacji mobilnej na cudzym urządzeniu.
  • Przy sprzedaży telefonu pamiętaj o wyrejestrowaniu oraz odinstalowaniu aplikacji.
  • Pamiętaj o bezpieczeństwie Bankowości Internetowej.

 

Bądź na bieżąco

Sprawdzaj aktualne informacje o zagrożeniach w bankowości internetowej: 

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce - więcej informacji