Piotr Żabski został mianowany Prezesem Zarządu Santander Consumer Banku

08 maja 2008

Zgodnie z wymogami Prawa Bankowego powołanie na stanowisko Prezesa Zarządu Banku będzie skuteczne z dniem uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego. Zmiany we władzach Banku związane są z rezygnacją Mirosława A. Bieszki z funkcji Prezesa, przyjętą przez Radę Nadzorczą 22 kwietnia br. Mirosław A. Bieszki pozycję tę zajmował od 8 grudnia 2004 roku.

Grupa Santander, do której należy polski Santander Consumer Bank, to ścisła czołówka instytucji finansowych na świecie. W zeszłym roku z 9 miliardami euro zysku netto, Santander zajął piąte miejsce w światowym rankingu najbardziej zyskownych banków świata. – "Daje nam to olbrzymią szansę synergii, ale również wysoko stawia poprzeczkę celów. W Polsce ugruntowaliśmy bardzo silną pozycję jednego z liderów na rynku kredytów samochodowych oraz hipotecznych. Przed nami okres jej utrwalania oraz zdobywania podobnych pozycji na innych strategicznych rynkach sektora consumer finance. Kluczem do sukcesu powinna być nasza innowacyjność" – mówi Piotr Żabski.


Aktualny skład Zarządu

  • Piotr Żabski, Członek Zarządu nominowany przez Radę Nadzorczą na stanowisko Prezesa Zarządu Banku,
  • Piotr Cziura, Członek Zarządu nominowany przez Radę Nadzorczą na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku,
  • Maciej Kostkowski, Członek Zarządu Banku,
  • Artur Wawrzyniak, Członek Zarządu Banku,
  • Kinga Wiszowaty, Członek Zarządu Banku.


Piotr Żabski –5 maja 2008 r. został mianowany przez Radę Nadzorczą na Prezesa Zarządu Santander Consumer Banku. Od listopada 2007 był Członkiem Zarządu Santander Consumer Bank odpowiedzialnym za rozwój kredytów detalicznych i marketing. Piotr Żabski jest absolwentem Ecole Nationalle Superieure des Mines de ST. Etienne,  Politechniki Wrocławskiej oraz wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Przez jedenaście lat zdobywał doświadczenie w Lukas Banku, gdzie ostatnio zajmował stanowisko Dyrektora Zarządzającego w linii biznesu consumer finance.  W swojej zawodowej karierze odpowiadał za rozwój biznesu w obszarze kredytów samochodowych, ratalnych, gotówkowych i kart kredytowych. Zarządzał siecią regionów banku oraz podległymi  kanałami dystrybucji. Jest autorem koncepcji budowy Punktów Obsługi Klienta w hipermarketach, Centrów Kredytowych - własnych i franczyzowych placówek banku, sieci pośredników banku w postaci Biur Kredytowych oraz Agentów sprzedaży bezpośredniej. Jako Dyrektor Departamentu Klientów Kluczowych odpowiadał za strategicznych Partnerów Banku  Czas wolny najchętniej spędza z rodziną, z żoną Magdą oraz trójką dzieci. Jego pasją są narty. Posiada  tytuł Instruktora Polskiego Związku Narciarskiego.

Piotr Cziura – 5 maja 2008 r. został mianowany przez Radę Nadzorczą Wiceprezesem Zarządu Santander Consumer Banku. Karierę zawodową rozpoczął w 1993 w jednym z oddziałów ówczesnego Banku Śląskiego. Przechodząc kolejne szczeble rozwoju zawodowego, zajmował się m.in. operacjami zagranicznymi, rachunkowością oraz różnymi aspektami jakości portfela kredytowego. W ING Banku Śląskim pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za dystrybucję oraz jakość generowanego portfela detalicznego. Następnie pracował jako Wiceprezes Zarządu Żagiel S.A. W 2004 objął stanowisko Dyrektora Departamentu Monitoringu i Windykacji Kredytów Detalicznych Kredyt Banku S.A i odpowiadał za restrukturyzację procesów zarządzania nieregularnym portfelem detalicznym w Kredyt Banku S.A. oraz Żagiel S.A. W  tym okresie pełnił także funkcję członka Rady Nadzorczej Żagiel S.A. Od grudnia 2006 Członek Zarządu Santander Consumer Bank. Absolwent ekonomii na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Specjalizował się w finansach i bankowości.


Informacje ogólne o banku

Santander Consumer Bank specjalizuje się w kredytach detalicznych – jest wiodącym graczem na rynku kredytów samochodowych, niekwestionowanym liderem w zakresie kredytowania nowych pojazdów. W 2007 r. udzielił kredytów na zakup nowych samochodów o łącznej wartości 806,4 mln złotych, a wartość jego portfela kredytów samochodowych na koniec 2007 r. wyniosła 2,45 mld złotych. Santander Consumer Bank należy również do grona największych kredytodawców hipotecznych ze sprzedażą w 2007 roku na poziomie 2,54 mld.  W ofercie Santander Consumer Banku znajdują się także kredyty gotówkowe, karty kredytowe oraz leasing, oferowany przez Santander Consumer Multirent, spółkę leasingową zarejestrowaną przez Bank w 2007 roku. Santander jest uznawany za jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się banków w Polsce. Filozofia sprzedaży zakłada dostępność produktów, w miejscach, w których klienci ich potrzebują - w 47 filiach w dużych miastach oraz poprzez współpracę z ponad 2000 salonów i komisów samochodowych oraz z ponad 2000 pośredników i biur obrotu nieruchomości w całej Polsce.

Grupa Santander, do której należy Bank w Polsce, zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce instytucji finansowych świata. Jest siódmym największym bankiem pod względem kapitalizacji rynkowej oraz piątym bankiem pod względem zysków na świecie. Zatrudnia 132 tys. pracowników, obsługuje obecnie 65 milionów klientów w 11 178 biurach w ponad 40 krajach. Jest największą grupą bankową w Hiszpanii oraz Ameryce Łacińskiej pod względem wartości obrotów. W 2007 roku Grupa obchodziła 150 rocznicę powstania.

Najnowsze na blogu

Otrzymaliśmy godło Gwiazda Jakości Obsługi 2024
18 kwietnia 2024 Poznaj nas
Santander Consumer Bank już 7. raz z rzędu znalazł się w gronie najbardziej przyjaznych firm w Polsce i zdobył tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi 2024 w kategorii Banki. Prestiżowe wyróżnienie przyznawane...
Czytaj więcej
O korzystaniu z sieci i zakupach online Polaków – przeczytaj nasz najnowszy raport!
16 kwietnia 2024 Blisko Ciebie
Polacy lubią korzystać z internetu zarówno w celach rozrywkowych, jak i konsumpcyjnych. Potwierdzają to choćby dane CBOS, według których aż 47 proc. Polaków w zasadzie przez cały czas jest online, na...
Czytaj więcej
Santander Consumer Bank: Połowa Polaków najwięcej wolnego czasu poświęca na media społecznościowe
15 kwietnia 2024 Blisko Ciebie
Prawie 50 proc. z nas najwięcej wolnego czasu w sieci spędza na korzystaniu z mediów społecznościowych – wynika z naszego najnowszego raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”. Najczęściej...
Czytaj więcej

YouTube