PTF Bank - kredyt dla dilerów

24 października 2005

Produkt jest alternatywą dla ofert banków samochodowych. Daje dilerom niezależność od jednego źródła finansowania, jakim do tej pory były banki producenckie. Staje się to szczególnie istotne, gdy coraz więcej dilerów decyduje się na rozszerzenie sprzedaży o nowe marki samochodów. Banki importerskie finansują wyłącznie swoje marki, prowadzenie mulisalonu wymagałoby, więc rozliczeń z każdym bankiem z osobna. Możliwość finansowania stanów magazynowych przez jednego niezależnego partnera pozwala salonom na realizację własnej polityki sprzedażowej oraz daje wymierne korzyści finansowe i znacząco ogranicza nakłady na rozliczenia. Oferta PTF Banku jest przy tym konkurencyjna cenowo i indywidualnie konstruowana dla każdego klienta. Nowy produkt jest kierowany nie tylko do dilerów indywidualnych, lecz również do całych sieci dilerskich, które nie mają swoich banków producenckich. Kredyt dla dilerów w praktyce będzie oznaczał udogodnienia dla klientów kupujących samochody, którzy w jednym miejscu będą mieli dostęp do pełniejszej oferty.

Mirosław A. Bieszki, Prezes Zarządu PTF Banku S.A.

Finansowanie magazynów dilerskich jest naszą odpowiedzią na trendy sprzedaży rynku pojazdów. Spadek zakupów nowych samochodów osobowych w tym roku o blisko 30 proc. wpłynie na – dopuszczony przez dyrektywę unijną BER - rozwój multisalonów samochodowych. PTF Bank wprowadził ofertę, która otwiera przed dilerami możliwości ewolucji w tym kierunku. Kredyt gospodarczy dla sprzedawców samochodów umożliwi prezentowanie klientom większej ilości modeli samochodów w salonie, a nie w katalogu. Jednak przede wszystkim pomoże w modelowaniu polityki sprzedaży, w tym również we wprowadzaniu do salonów kolejnych marek samochodów. Powstawanie multisalonów już obserwujemy w Polsce, a tendencje europejskie wyraźnie wskazują na rozwój w m.in. tym kierunku.

Grzegorz Jurczyk, Wiceprezes Zarządu PTF Banku S.A., bezpośrednio nadzorujący produkt

Organizacyjnie jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do udzielania tego typu produktu. Od kilkunastu miesięcy finansujemy stany magazynowe blisko współpracujących z PTF Bankiem dilerów samochodowych. Do tej pory udzieliliśmy takich kredytów na kwotę ponad 100 mln zł. Prognozy rozwoju rynku sprawiły, że postanowiliśmy stworzyć ofertę dla szerokiego grona właścicieli salonów samochodowych.

Kredyt gospodarczy dla dilerów jest kolejnym rozwiązaniem PTF Banku na rynku finansowania sprzedaży samochodów. Dzięki przyjętej strategii produktowej i sprzedażowej bank nie odczuł załamania rynku sprzedaży nowych pojazdów. W pierwszych trzech kwartałach 2005 r. PTF Bank udzielił klientom indywidualnym 31,2 tys. kredytów samochodowych o wartości 941 mln zł – wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2004 r. wyniósł 42,29%. Wynik umocnił PTF Bank na pozycji lidera rynku kredytów samochodowych - przed wszystkimi bankami samochodowymi i uniwersalnymi. Po pierwszych 3 kwartałach udział banku w rynku kredytowania samochodów nowych wyniósł ponad 7,28 proc., oznacza to, że co 14 nowe auto kupowane w Polsce było finansowane z udziałem kredytu PTF Banku.

Tło prawne - przepisy unijne zezwalające na tworzenie multisalonów

Dyrektywa unijna BER (wprowadzona 1 października 2003 r.) umożliwia dilerom w jednym salonie sprzedaż kilku marek samochodów. Przepis był kolejnym krokiem UE mającym na celu liberalizację obrotu nowymi samochodami. Do tej pory branża samochodowa była uznawana za szczególnie wrażliwą i wymagającą ochrony państwa. Dyrektywa wpływa na powstawanie multisalonów, czyli marketów samochodowych. Hale sprzedaży istnieją już np. w Belgii – gdzie pod jednym dachem dostępnych jest nawet 3000 samochodów różnych producentów. Również w Polsce stopniowo powstają kolejne salony wielomarkowe. Ostatni z punktów dyrektywy BER zaczął obowiązywać w całej Unii Europejskiej od 1 października 2005 r. Uwalnia on lokalizację punktów dilerskich spod władzy przedstawicieli koncernów samochodowych.


PTF Bank S.A. jest liderem na rynku kredytowania samochodów i szóstym kredytodawcą hipotecznym pod względem ilości zawieranych umów w Polsce. Bank specjalizuje się w działaności kredytowej - obok kredytów samochodowych i mieszkaniowych - oferuje również kredyty konsolidacyjne, gotówkowe, gospodarcze dla dealerów samochodowych i pożyczkę hipoteczną. W placówkach banku można przystąpić do programów inwestycyjnych. Bank ma 48 placówek własnych, kredyty są również dostępne w ponad 2500 salonów i komisów samochodowych oraz w biurach obrotu nieruchomościami.

PTF Bank realizuje w Polsce strategię swojego głównego inwestora – Santander Consumer Finance, należącego do hiszpańskiego Grupo Santander. Przynależność do tak silnej i doświadczonej na rynkach lokalnych instytucji stwarza PTF Bankowi doskonłe warunki rozwoju. W połączeniu z kwalifikacjami pracowników, know-how i pozostałymi zasobami daje możliwość kreowania innowacyjnych produktów, idealnie odzwierciedlających potrzeby polskiego rynku.

Grupo Santander jest największym bankiem w strefie euro oraz dziewiątym bankiem świata pod względem kapitalizacji. Założona w 1857 r. w Santanderze - mieście portowym na północy Hiszpanii - Grupa obsługuje obecnie 63 miliony klientów w 10 000 biurach w ponad 40 krajach. Jest największą grupą bankową w Hiszpanii oraz Ameryce Łacińskiej pod względem wartości obrotów.

Najnowsze na blogu

O korzystaniu z sieci i zakupach online Polaków – przeczytaj nasz najnowszy raport!
16 kwietnia 2024 Blisko Ciebie
Polacy lubią korzystać z internetu zarówno w celach rozrywkowych, jak i konsumpcyjnych. Potwierdzają to choćby dane CBOS, według których aż 47 proc. Polaków w zasadzie przez cały czas jest online, na...
Czytaj więcej
Santander Consumer Bank: Połowa Polaków najwięcej wolnego czasu poświęca na media społecznościowe
15 kwietnia 2024 Blisko Ciebie
Prawie 50 proc. z nas najwięcej wolnego czasu w sieci spędza na korzystaniu z mediów społecznościowych – wynika z naszego najnowszego raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”. Najczęściej...
Czytaj więcej
Opłaca się polecać
12 kwietnia 2024 Bank Możliwości
Na rynku jest tak wiele różnych towarów i usług, że często szkoda nam czasu na ich porównywanie. Z ulgą sięgamy po rekomendacje zaufanych osób. Najfajniejsze są te polecenia, w których obie strony...
Czytaj więcej

YouTube