Santander ogłoszonym najlepszym bankiem na świecie wg magazynu Euromoney

06 lipca 2005

Madryt, 6 lipca, 2005 – Santander został uznany za “Najlepszy Bank Globalny” oraz zdobył Euromoney Award for Excellence 2005. Szczególnie doceniono jego pozycję niekwestionowanego lidera, związaną z pozyskaniem Abbey, oraz ponadprzeciętny wzrost w ciągu ostatnich 20 lat. Przyznajac nagrodę, magazyn podkreślił szczególnie fakt, iż „Ostatnia dekada przyniosła imponujące zmiany w działalności Santandera, co w efekcie pozwoliło mu stać się jedną z 10 największych instytucji finansowych na świecie pod względem kapitalizacji.”

“Nie jest przesadą stwierdzenie, iż bank ten odegrał fundamentalną rolę we wprowadzaniu zmian na mapie światowej bankowości detalicznej”, dodał Euromoney.

Euromoney wybrał również Santandera jako “Najlepszy Bank” w Hiszpanii, Portugalii, Chile i Argentynie, „Najlepszy Dom Maklerski” w Hiszpanii oraz „Best Treasury” w Południowej Ameryce. To już czwarty raz w ciągu ostatnich pięciu lat, kiedy Santander został uhonorowany tą nagrodą w Hiszpanii, natomiast Santander Santiago w Chile zdobył ją po raz szósty w kolejnych latach, a Santander Totta w Portugalii – po raz czwarty.

Dyrektor generalny Santandera, Alfredo Sáenz, powiedział: “Te nagrody to kolejny wyraz uznania dla sukcesu, jaki odnosi „Model Santandera”. Opierając się na multilokalnym zarządzaniu, skupia się on na bankowości detalicznej, kierując się jednocześnie globalną wizją rozwoju. Koncentracja na wydajności pozwala nam generować ciągły wzrost osiąganych dochodów, podczas gdy koszty utrzymywane są na praktycznie niezmiennym poziomie, ze zdywersyfikowanymi przychodami. Taki model działania okazał się skuteczny w Hiszpanii i Portugalii, jak również w Południowej Ameryce. Na przykładzie Abbey pokazujemy, iż model ten może być również stosowany na bardziej dojrzałych rynkach.”

Poprzez akwizycję w 2004 roku Abbey, szóstego co do wielkości banku na Wyspach Brytyjskich, „Santander stworzył podwaliny pod przyszłą ogólnoeuropejską konsolidację akcji podmiotów wchodzących w skład Grupy,” dodaje Euromoney. “To był śmiały krok w stronę przywiązanych do funta brytyjskiego inwestorów z Wielkiej Brytanii, (z których wielu było posiadaczami akcji Abbey od jego wejścia na giełdę) żeby zaoferować im akcje nominowane w euro oraz notowane w Madrycie.”

Euromoney dodał, iż “Wzrost Santandera wynika nie tylko z nowych akwizycji. Inwestycje w technologię, koncentracja na kosztach oraz przywiązywanie dużej wagi do szczegółów przez wyższą kadrę menadżerską – wszystkie te elementy podnoszą wartość kluczowych wskaźników.”

Magazyn Euromoney, założony w 1969, uznawany jest za jedno z najważniejszych mediów zajmujących się międzynarodową bankowością oraz finansami. Ma ponad 145 000 czytelników, którymi w większości są osoby zarządzające firmami oraz dyrektorzy finansowi, w ponad 170 krajach. Około 30% czytelników pochodzi z Europy kontynentalnej, 23% z Wielkiej Brytanii oraz 23% ze Stanów Zjednoczonych. Euromoney Award for Excellence są uznawane za wzorzec dla międzynarodowego świata bankowości. Wyróżnienia wręczane są przez redakcję Euromoney w oparciu zarówno o obiektywne kryteria, jak rentowność, wzrost oraz wydajność, jak również na podstawie subiektywnych ocen.

Najnowsze na blogu

Otrzymaliśmy godło Gwiazda Jakości Obsługi 2024
18 kwietnia 2024 Poznaj nas
Santander Consumer Bank już 7. raz z rzędu znalazł się w gronie najbardziej przyjaznych firm w Polsce i zdobył tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi 2024 w kategorii Banki. Prestiżowe wyróżnienie przyznawane...
Czytaj więcej
O korzystaniu z sieci i zakupach online Polaków – przeczytaj nasz najnowszy raport!
16 kwietnia 2024 Blisko Ciebie
Polacy lubią korzystać z internetu zarówno w celach rozrywkowych, jak i konsumpcyjnych. Potwierdzają to choćby dane CBOS, według których aż 47 proc. Polaków w zasadzie przez cały czas jest online, na...
Czytaj więcej
Santander Consumer Bank: Połowa Polaków najwięcej wolnego czasu poświęca na media społecznościowe
15 kwietnia 2024 Blisko Ciebie
Prawie 50 proc. z nas najwięcej wolnego czasu w sieci spędza na korzystaniu z mediów społecznościowych – wynika z naszego najnowszego raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”. Najczęściej...
Czytaj więcej

YouTube